  • 11. Data: 2009-08-24 20:14:28
    Temat: Re: Rozdzielczość LCD 15,4": WXGA (1280x800) vs WSXGA+ (1680x1050)
    Od: "ToMasz" <t...@u...poczta.fm>

    > rozdzielczości WXGA
    > Obecnie
    > przy niższej
    > W okularach widzę dobrze, ale czy dłuższe siedzenie przed ekranem z wyższą
    > rozdzielczością nie będzie szybciej powodowało objawów zmęczenia, bólów
    > głowy itp.?
    (...)

    Mam ten sam problem, i radze Ci zrób sobie jeszcze taz "wirtualny test" ale
    sprawdź fizyczne wymiary punktu na nowym monitorze, i zasymuluj je sobie na
    obecnym. Wyjdzie Ci kolosalna różnica.
    Całego system, czcionki, mozesz zmieniać dość elastycznie. Zostaną Ci jednak
    wszelkie okna wewnątrz programów i wiekszość internetu.
    Podam przykład, moze juz nie aktualny, ale obrazujacy problem . Winamp. jego
    okno ( w czasach monitorów 15CRT) mogło być małe albo duże. W koncóce mojego
    używania windowsa i winampa, jego onkno mogło być małe lub mikroskopijne.
    tego nie zmienisz bo kiedyś królowało 800punktów w poziomie, a nie 1680.
    Tak wiec jeśli nie masz orlego wzroku, ( jak tam z wiekiem?) to kieruj sie
    zasadą jak najwiekszy punkt (technicznie jest to zła rada, życiowo - dobra)
    jeśli ktoś oferuje Ci wiekszą rozdzielczość, fizyczne wymiary monitora muszą
    proporcjonalnie wzrosnąć, a tak zazwyczaj niejest.

    ToMasz

  • 12. Data: 2009-08-24 20:39:35
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Okazało się, że oprócz rozdzielczości matryce różnią się też
    podświetleniem - WXGA LED-ami a WSXGA+ zwykłą świetlówką. Podobno będzie
    to powodowało różnice w czasie pracy na baterii, na plus dla tej
    pierwszej. Jestem prawie przekonany do matrycy o niższej rozdzielczości
    - zastanawiałem się nad tym i prawdę mówiąc na obecnej pracuje mi się
    bardzo dobrze. Czy możecie coś więcej napisać o podświetleniu
    LED/świetlówka?

  • 14. Data: 2009-08-25 09:05:34
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Masz racje, lecz mozna jeszcze matrycę 1600x1200 poprosić o wyswietlanie w trybie
    800*600.
    W innych posrednich trybach zwykle marnie to wyglada, bo w ząbki.
    Tak czy inaczej co do wielkości okien i przycisków masz racje, sam dość często musze
    używać dośc prostackiego programu, który poprawnie wygląda (inaczej klawisze znikaja)
    tylko przy 'standardowych czcionkach' 96 dpi, a na 1600x1200 to masakra dla oczu
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2009-08-29 08:16:37
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    tg pisze:
    > zdarza sie (coraz rzadziej) soft ktory ma problemy z innym dpi niz 96, ale

    No właśnie. I tutaj najczęściej jest problem. Niedawno mia-
    łem do czynienia z programem, który na 120 dpi... źle po-
    zycjonował teksty na WYDRUKU!

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |