    Subject: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 11 Jun 2018 14:42:44 +0200

    W dniu 2018-06-11 o 14:31, z pisze:

    > I tu powinna się ustawodawcy zaświecić czerwona lampka.
    >
    > Raz ma pierwszeństwo a raz zachowuje się jak "kolega" na sąsiednim pasie.
    > NIEKONSEKWENCJA która będzie kosztowała życie ludzkie!

    Dlatego PoRD trzeba się uczyć i często do niego zaglądać i nie tworzyć
    swoich zasad, a później innym wmawiać, że nie mają racji.

    Proponuję Ci kup rower, wsiądź i spróbuj trochę pojeździć drogami dla
    rowerów oraz pasami ruchu dla rowerów, a zrozumiesz dlaczego jest tak, a
    nie inaczej.

    Uwierz mi, ze szybko zmienisz zdanie. Jak już poznasz zasady ruchu od
    strony rowerzysty to zobaczysz, że jako kierowcy nic Cię już nie
    zaskoczy, ani nie będzie przeszkadzało.

    Ty jako kierowca masz wiedzieć, że jak zobaczysz znaki: D-6a lub D-6b to
    masz mieć oczy dookoła głowy i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście.

    We wszystkich pozostałych przypadkach rowerzyści mają się podporządkować
    takim zasadom jak Ty, z niewielką różnicą, że rowerzyście wolno
    wyprzedzać na jezdni inne pojazdy z prawej strony oraz na skrzyżowaniu z
    ruchem kierowanym. Ale na takim skrzyżowaniu z ruchem kierowanym także i
    innym pojazdom jest wolno wyprzedzać.

    To jest takie najprostsze kompendium, które wystarczy, aby znać relację
    między rowerzystami i innymi pojazdami silnikowymi.