  • Data: 2011-12-11 14:25:44
    Temat: Re: Router Asmax AR-704g pasł (wgranie softu?)
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-12-07 21:23, Atlantis wrote:
    [.....]
    > Otworzyłem router i widzę, że między ostatnim gniazdkiem LAN a gniazdem
    > telefonicznym na PCB znajduje czteropinowe złącze. Do czego służy? Może
    > to jakiś interfejs przez który można by spróbować ponownie wgrać
    > oprogramowanie?
    http://wiki.openwrt.org/toh/asmax/ar_1004g

    Czyli to złącze to pewnie zwykły UART z sygnałami na poziomie 3.3V.
    Wobec tego musisz użyć jakiej przejściówki - osobiście używam kabla
    DLR-3 Nokii wyciągniętego z podręcznego śmietnika (nie sądziłem, że
    kiedykolwiek się przyda :-) ).

    Co się tyczy wgrania oprogramowania to niekoniecznie może to być takie
    proste. W tym i w innych podobnych routerach (np. w moim Thompson
    SpeedTouch 780WL) najpierw startuje bootloader (CFE) i dopiero on
    rozpakowuje i uruchamia system operacyjny routera. Ewentualnie, po
    wciśnięciu magicznej kombinacji przycisków, CFE próbuje ściągnąć soft z
    serwera TFTP. Lub przechodzi do trybu interaktywnego jeśli po UARTcie
    odpowiednio wcześnie dostanie "any key". Dlatego najpierw proponuję
    spróbować wgrać oprogramowanie wg. instrukcji producenta, czyli
    najprawdopodobniej odpalenie CFE w odpowiednim trybie i wgranie
    firmware'u przez TFTP lub HTTP. Jeśli to nie pomoże, to będziesz musiał
    zrobić kabel szeregowy, podłączyć się nim do routera i w ten sposób
    dostać się do linii poleceń CFE. Tam będziesz mógł spróbować odpalić
    ściąganie (być może odpowiednio spreparowanego, tzn. nieskompresowanego)
    firmware'u przez TFTP. Jeśli to nie pomoże to pozostaje JTAG. Ale jeśli
    dotrzesz do tego punktu, to będzie oznaczało, że jest jakiś problem z
    CFE (zakładając, że sprzęt jest sprawny). I tu jest problem - producenci
    nie udostępniają CFE a tylko tą część oprogramowania którą CFE wgrywa do
    flasha a następnie uruchamia przy każdym starcie systemu. Będziesz więc
    musiał gdzieś znaleźć CFE *do tego modelu routera*, wgrać je przez
    JTAG-a a następnie postępować wg. instrukcji producenta. Po szczegóły
    dotyczące "hackowania" odsyłam do Sieci, tak konkretnie na www.openwrt.org.