-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!cyclone01.ams2.highwinds-media.com!voer-me.
highwinds-media.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fee
d-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl>
Date: Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100
Message-ID: <3191fena54z9$.dcy5fdwkrep7.dlg@40tude.net>
Lines: 18
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.20.17.176
X-Trace: 1390438581 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2369 83.20.17.176:56191
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2236050110
X-Received-Bytes: 1762
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520578
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 23 Jan 2014 01:38:29 +0100, anacron napisał(a):
> Zastanawiam się teraz, czy ma to służyć mniejszemu spalaniu czy lepszej
> dynamice? W końcu są już auta z 8 biegami nawet. A może jest to tylko
> chwyt marketingowy, po to, aby zachęcić czymś klienta do zmiany auta?
To są dwa zjawiska.
Pierwsze to downsizing, który powoduje że silniki są coraz mniej
elastyczne, przez co wymagają do efektywnej pracy coraz większej ilości
przełożeń.
Druga sprawa to duża moc silników - wynikająca i z pogoni za osiągami i z
rosnącej masy aut.
Efekt jest taki, że nawet do jazdy z prędkościami autostradowymi wystarcza
niewielka część mocy maksymalnej silnika.
A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.01.14 02:19 Tomasz Stiller
- 23.01.14 07:13 J.F.
- 23.01.14 07:46 J.F.
- 23.01.14 09:34 RoMan Mandziejewicz
- 23.01.14 09:36 RoMan Mandziejewicz
- 23.01.14 10:10 ToMasz
- 23.01.14 10:22 J.F
- 23.01.14 10:33 Maciek
- 23.01.14 10:32 Adam
- 23.01.14 10:36 RoMan Mandziejewicz
- 23.01.14 10:38 AZ
- 23.01.14 10:48 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 23.01.14 10:55 RoMan Mandziejewicz
- 23.01.14 11:06 Gotfryd Smolik news
- 23.01.14 11:18 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe