  • 41. Data: 2020-03-16 20:59:56
    Temat: Re: Ropa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Kris k...@g...com ...

    > A czemu akurat z wołowiny?

    Kurde...
    google i tysiac pincet tematĂłw...
    Np:
    Produkcja mięsa jest też wysoce nieefektywna – wyprodukowanie jednego
    kilograma wołowiny wymaga zużycia 25 kilogramów zbóż i 15 tys. litrów
    wody, a oznacza to, że 30 procent światowych ziem uprawnych
    wykorzystywanych jest w celach hodowlanych, które pochłaniają 70 procent
    dostępnej wody pitnej, która dodatkowo zanieczyszczana jest nawozami,
    hormonami i zwierzęcymi odchodami. Analiza przytaczana przez brytyjski
    Guardian wskazuje, że mięso i nabiał dostarcza ludzkiemu organizmowi 18
    procent niezbędnych kalorii i 37 procent białka, ale ich produkcja
    generuje aż 60 procent gazów emitowanych przez działalność rolniczą.
    Przeznaczenie całego zboża konsumowanego przez zwierzęta bezpośrednio dla
    ludzi oznaczałoby możliwość dodatkowego wyżywienia trzech i pół miliarda
    osób rocznie, a ceny zbóż byłyby niższe. A mięso jest produktem
    luksusowym konsumowanym w nadmiarze. Według ONZ, zdrowotna norma dzienna
    konsumpcji mięsa to niecałe 100 gram, tymczasem w krajach rozwiniętych
    konsumenci spożywają przeciętnie dwa, do dwóch i pół razy więcej. Jest to
    przyczyną wielu chorób. Bardziej zbilansowana dieta uratowałaby życie
    wielu milionom osób, z których część umiera wskutek odporności bakterii
    na antybiotyki, a trzeba wiedzieć, że branża hodowlana i mięsna są
    największym konsumentem antybiotyków (w USA aż 80 proc. całkowitego
    spoĹźycia).

    itd...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 42. Data: 2020-03-16 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A jednak
    > https://biznes.wprost.pl/gospodarka/transport/103070
    57/orlen-zapowiad
    > a-duze-obnizki-cen-paliw-to-efekt-tanszej-ropy-i-opt
    ymalizacji-produk
    > cji.html
    >
    > "PKN Orlen przygotował nową, niższą ofertę cenową paliw na stacjach
    > w całej Polsce, podała spółka. To efekt nie tylko taniejącej ropy
    > naftowej, ale też rezultat działań koncernu optymalizujących koszty
    > produkcji"
    >
    > Okazja do autoreklamy, walka z konkurencja (bo o hurcie nie
    > wspomnieli ... ale pewnie tez obniza), czy strach przed dalszym
    > spadkiem akcji ? A moze kielbasa wyborcza ? :-)
    > Czy tylko dzialania pozorowane - spuszcza o 10 gr, pochwala sie 60
    > :-)

    No ale przeciez ceny cały czas spadaja.
    Nie trzeba przygotowywac zadnej oferty i srac na prawo i lewo jacy to
    jestesmy tani.
    Ostatnio ZTCP tankowałem po 4,58.
    Tylko Zenek twierdzi ze obecna cena ropy spot nie ma przełozenia bo nikt
    jej po 30 dolców za baryłke nie sprzedaje. to tylko taka cena która do
    niczego nie słuzy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 44. Data: 2020-03-16 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Wołowina jak wołowina,ale to awokado? Pewno mu chodziło o to że uda
    > się przekierować oszczędzanie wody na inny temat. Kolejny raz daje
    > dyla z oszczędzaniem wody.

    Poczytasz najpierw o awokado zanim zaczniesz znów pierdzielic pokazujac
    własna niewiedze...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 43. Data: 2020-03-16 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>> zaoszczędzona. To po co chcesz ciągnąć temat przy którym

> [...]
    > do Bałtyku.
    >
    > Z Baltyku do Atlantyku, tam paruje, i spada u nas w postaci deszczu,
    > czysta, destylowana.
    >
    > A jak bedziemy oszczedzac ... wiecej wody wplynie do Baltyku
    > bezposrednio, bez przechodzenia przez domy i fabryki.
    >
    > I zeby zaszla potrzeba oszczedzania, to:
    > -liczba mieszkancow kraju musialaby przekroczyc jakis prog krytyczny,
    > zeby deszczu dla wszystkich nie starczylo,
    > -lub inny odbiorca sie znalazl - np nawadnianie pol,
    > -lub z powodu suszy deszcz u nas nie spadl.
    >
    > Bo globalne ocieplenie=wiecej wody z oceanow paruje. Ale niekoniecznie

    Chciałbym zebys miał racje a jednak ludzie zajmujacy sie tym tematem
    twierdza zupełnie coś innego.

    > Izraelczycy odsalaja i ponoc robia to taniej, niz nasze wodociagi
    > biora od nas ...

    O, moge poprosić o jakies dane.
    CZytajac o odsalaniu zawsze trafiałem na informacje ze jest bardzo
    energochłonne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 45. Data: 2020-03-16 21:49:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przed chwilą przeczytałem tekst z linku. Napisali że dobre jest awokado na potencję.
    Budujace jest to że jak nie kupujesz to nie spożywasz i w efekcie przyjdzie moment że
    przestaniesz tu pierdolić.

  • 46. Data: 2020-03-16 22:25:56
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-03-16 20:59, Budzik wrote:
    [...]
    > No ale przeciez ceny cały czas spadaja.
    > Nie trzeba przygotowywac zadnej oferty i srac na prawo i lewo jacy to
    > jestesmy tani.
    > Ostatnio ZTCP tankowałem po 4,58.
    Na mojej ulubionej stacji automatycznej pod Kauflandem tankowałem w
    sobotę po 4,59. Na pobliskim Cyrklu przy skrzyżowaniu DK19 i DK66 jest
    po 4,65 zdaje się. Nawet paliwo do klekotów spadło poniżej 5 zł.

  • 47. Data: 2020-03-17 00:16:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Mar 2020 19:59:56 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    [...]
    > O, moge poprosić o jakies dane.
    > CZytajac o odsalaniu zawsze trafiałem na informacje ze jest bardzo
    > energochłonne.

    np
    https://www.scientificamerican.com/article/israel-pr
    oves-the-desalination-era-is-here/

    J.

  • 48. Data: 2020-03-17 01:08:12
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 16.03.2020 16:38, ąćęłńóśźż wrote:
    > Pomyliłeś z Breżniewem i zegarkami na placu Czerwonym.

    Nie ma jak cięta (według Ciebie) riposta.

  • 49. Data: 2020-03-17 07:22:05
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Na mojej ulubionej stacji automatycznej pod Kauflandem tankowałem w
    sobotę po 4,59. Na pobliskim Cyrklu przy skrzyżowaniu DK19 i DK66 jest
    po 4,65 zdaje się. Nawet paliwo do klekotów spadło poniżej 5 zł.

    Szczecin w piatek ON 4,55
    Hamburg wczoraj ON 1.05

  • 50. Data: 2020-03-17 07:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > np
    > https://www.scientificamerican.com/article/israel-pr
    oves-the-desalina
    > tion-era-is-here/

    https://wiadomosci.wp.pl/izrael-czaruje-30-min-i-slo
    na-woda-zamienia-sie-
    w-slodka-6037126810928257a

    Dzieki, czytam :)

    "Zaletą są też niższe koszty. Hadera sprzedaje państwu wodę za ustaloną
    cenę 0,57 dolara za metr sześcienny. Do odbiorców trafia ona jednak po
    cenie trzykrotnie wyższej."

    To po ile u nas jest woda?
    Z tego wchodzi ze po odsoleniu klient płaci około 6zł za metr.
    To chyba u nas podobnie?

    Dzieki, podrąze z ciekawości temat.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż