    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Date: Wed, 24 Feb 2016 13:39:45 +0100

    Użytkownik "Lucenty" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Napisz precyzyjnie o co ci chodzi.

    Chodzilo mi o to, ze jesli geometria zjazdu jest taka sama jak
    geometria wjazdu,
    to jesli nie musimy migac na wjezdzie, bo skretu nie ma,
    to czemu mamy migac na wyjezdzie, skoro skretu tez nie ma ?

    Ale chyba zle odczytalem intencje funkcjonariuszy. Im nie chodzilo o
    skrecenie drogi, tylko o to, ze kierowca nie ma innego wyjscia, musi
    nia podazac, wiec skretu za zakrecie jezdni nie robi. Tak jak na
    zwyklym zakrecie (uzasadnienia ze nie robi domagam sie w osobnym
    poscie).

    To ma oczywiscie sens, ale:
    -wezmy zwykle male rondo - droga dochodzi prostopadle do "jezdni
    obwodowej". W lewo - pod prad jezdni obwodowej skrecic nie wolno, ale
    sie da, wiec geometria nie wymusza :-) Skrecamy, czy nie skrecamy ?
    Bo z tego wynika czy migamy na wjezdzie czy nie migamy :-)

    Jakie istotne jest dobre sformulowanie dla sensu prawnego :-)

    - wezmy to rondo de Gaulle'a "pod palma" Nowy Swiat/Jerozolimskie
    https://www.google.pl/maps/@52.2316836,21.0210015,10
    7m/data=!3m1!1e3

    tu geometria pasow wrecz mowi, ze zadnego skretu na zjezdzie nie
    wykonujemy :-)
    A znak w niektorych miejscach mowi "nakaz jazdy prosto".

    To migamy przy zjezdzie bezwzglednie, czy nie migamy ?

    >Jest przepis o zmianie kierunku ruchu. Znajdź sobie.

    No, jest, ale tam jest raczej nakaz zblizenia sie do odpowiedniej
    strony jezdni, wraz z wyjatkami.
    A nie zakaz skretu ze zlego pasa.

    >Niektore ronda mają linie ciągłe w okolicach zjazdu. Oczywiscie są
    >też odpowiednie znaki.

    Niektore to nie jest wystarczajace uzasadnienie :-)

    >W tym wątku był link i tam policjant drogówki mówi, że "na rondzie
    >skrecamy
    >tylko w prawo".

    No coz, zdanie policjanta z drogowki sie liczy troche bardziej niz
    moje, ale policjant to nie papiez, nieomylny nie jest.
    Wskaze na zapis w ustawie lub rozporzadzeniu, to znaczy ze tak jest,
    inaczej to tylko interpretacja :-)

    >W PoRD pisze, że należy zająć odpowiednie miejsce w zależności od
    >zamiaru
    >w którą stronę się skręci.
    >Jeżeli znasz swój zamiar, będąc przed rondem, to powinienes zająć
    >odpowiedni pas.

    Przyznasz ze glupie i swiadczy o tym, ze przepisy mamy do d* :-)
    (pomijajac oczywiscie te ronda, gdzie przebieg i kierunek pasow jest
    wyznaczony)

    Poza tym - tam tez nie pisze "przed skrzyzowaniem", wiec moze dopiero
    przed zjazdem nalezy zajac odpowiedni ?

    P.S. Wydawalo mi sie, ze kiedys pisalo "przed skrzyzowaniem", ale moze
    to bylo odnosnie sygnalizowania, albo tylko wydawalo.

    No i zostaje przypadek, ze nie znam. Mam zamiar jechac dookola i
    wypatrywac stosownego drogowskazu - a wtedy szybko zmienie zamiar :-)
    A wtedy jeszcze moze sie zdarzyc podprzypadek, ze jezdnia obwodowa ma
    2 pasy - wiec na ktory powinieniem wjechac i ktorym krazyc ?

    J.