  • 21. Data: 2019-06-05 14:56:36
    Temat: Re: Rondo turbinowe i mieszkancy Podhala
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-05 o 14:35, J.F. pisze:

> [...]

    Utrudnia.
    Jadąc na wprost trzeba zrobić łuk w prawo a potem w lewo.
    Co oznacza że trzeba zwolnić.
    A to oznacza że nieekologicznie zwiększamy niepotrzebnie
    ilość spalin.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2019-06-05 15:14:48
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-06-05 o 14:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jest typowe, jasne (lewy pas do jazdy lewo lub prosto),
    > i odpowiednim miejscu - gdy sie pas rozdwaja.

    Ale które to jest "prosto" jak naprzeciwko wychodzą 2 drogi?
    I w dodatku nie wiesz, który wyjazd jest np "na Warszawę", a który "do
    centrum".

    np przez Radom
    https://www.google.pl/maps/@51.4261078,21.1478608,3a
    ,75y,39.82h,98.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSfket54BxyC0Kd
    MgUnIF5g!2e0!7i13312!8i6656

    albo przez Kielce
    https://www.google.pl/maps/@50.8757979,20.6251939,3a
    ,75y,126.38h,85.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1se_YAra5EsPV6
    kvi4mBDOuw!2e0!7i13312!8i6656

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2019-06-05 15:25:01
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-06-05 o 15:14, Miroo pisze:
> [...]
    >

    > albo przez Kielce
    > https://www.google.pl/maps/@50.8757979,20.6251939,3a
    ,75y,126.38h,85.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1se_YAra5EsPV6

    ps. Problem rozwiązałby ten zielony znak informacyjny z podziałem na
    pasy ruchu wjeżdżające na rondo (jak na białej tablicy z filmu) i
    opisami dokąd prowadzi który zjazd.

    https://www.google.pl/maps/@50.8762699,20.6246346,3a
    ,15y,168.33h,91.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYXSaH7VA33Bs
    Ya6-vT8Lzg!2e0!7i13312!8i6656

    Ale po co ułatwiać? ;)

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2019-06-05 15:39:10
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-06-05 o 14:52, Myjk pisze:
    > Wed, 5 Jun 2019 13:58:50 +0200, Miroo

    > Jak się musi (szczególnie tu) zastanawiać, to niech odda PJ dla
    > bezpieczeństwa swojego i innych. :P

    > Tak jest, wiecej znakóf, więcej kolorkóf! Jeszcze trzeba bardziej
    > szczegółowo PORD rozpisać, bo za krótko się go czyta! :P

    Po naszych drogach jeździ przynajmniej kilka milionów kierowców, zwykła
    statystyka potwierdzi, że nie każdy z nich może być takim bystrzakiem
    jak Myjk, niektórzy są na kacu, inni po drugiej zmianie, jeszcze inni w
    ogóle nie mają prawa jazdy, bo mają rower, skuter itp

    Drogi, a zwłaszcza skrzyżowania, powinny być tak zorganizowane, żeby nie
    było wątpliwości jak jechać i kto ma pierwszeństwo.
    Flame'y dotyczące rond i innych skrzyżowań, sprzeczne opinie ekspertów
    itp świadczą, że PORD nie jest dobrze napisany i oczywisty.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2019-06-05 17:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Utrudnia.
    >Jadąc na wprost trzeba zrobić łuk w prawo a potem w lewo.
    >Co oznacza że trzeba zwolnić.

    Jak kazde rondo. Turbinowe nie jest tu wyjatkiem.

    Klne na te na Dk35 pod wroclawiem - droga szybkiego ruchu, a rondo co
    500m ..

    https://goo.gl/maps/ezAXuxRbj2Hwswaa7

    >A to oznacza że nieekologicznie zwiększamy niepotrzebnie
    >ilość spalin.

    Ale przeciez to zaleta. Mniejsza predkosc, mniej wypadkow,
    łagodniejsze.
    A im wiecej takich rond, tym mniejsza predkosc miedzy nimi, bo sie nie
    oplaca przyspieszac.
    Wiec mniejsze zuzycie paliwa :-(

    J.

  • 26. Data: 2019-06-05 17:27:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wed, 5 Jun 2019 14:19:38 +0200, J.F.

    >Bo to Dworak. To co on mówi jest święte. Dlatego skasował
    >forum JB jak mu zaczęli ludzie wytykać sprzeczności.

    Dworak to jedno, ale jak ludzie jezdza to drugie ...

    J.

  • 27. Data: 2019-06-05 17:30:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wed, 5 Jun 2019 14:11:43 +0200, Jacek

    >Ale poważnie musisz mieć wyznaczone pasy ruchu żeby umieć pojechać
    >poprawnie? To ja się nie dziwię że ludzie mają tyle problemów z
    >ogarnięciem
    >zwykłch rond i trzeba im budować turbinówki. Mimo tego i tak jadą jak
    >chcą
    >(z prawego pasa skręt w lewo z gimnastyką na samym obszarze
    >skrzyżowania).

    No ale jak nie, jak tak ?

    Nie masz linii, to skad wiesz, ze prawy pas tu obowiazkowo zjezdza,
    i ten z lewej nie musi uwazac, zeby Ci nie zajechac drogi ?

    J.

  • 28. Data: 2019-06-05 17:38:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >Ale które to jest "prosto" jak naprzeciwko wychodzą 2 drogi?
    >I w dodatku nie wiesz, który wyjazd jest np "na Warszawę", a który

    Ale my o tym w Nowym Targu.
    Krzyzuja sie dwie drogi, oznakowania nie ma wcale, albo jest przed
    rondem.
    Na samym rondzie sie nie dowiesz gdzie jechac, wiec nie ma potrzeby
    zmieniac zamiaru.

    Zreszta ci, to tam skrecaja w lewo, to raczej wiedza gdzie chca
    jechac.

    J.

  • 29. Data: 2019-06-05 18:17:38
    Od: <9...@3...181738.invalid> (Tom N)

    Myjk w

    > Wed, 5 Jun 2019 03:11:29 -0700 (PDT), p...@g...com

    > eLka mistrzostwo świata.

    Możesz wyjaśnić? Zaczynając od wskazania czasu od którego oglądać rzeczona
    eLke, a kończąc na zarzutach do tejże.

    --
    'Tom N'

  • 30. Data: 2019-06-05 18:23:13
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 czerwca 2019 10:29:00 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > łagodniejsze.
    > A im wiecej takich rond, tym mniejsza predkosc miedzy nimi, bo sie nie

    Heh cieszta sie, w usiech co chwila jest stop. I jak sie okolicy nie zna to sie
    jedzie po 100-150-200m i co chwila trza sie zatrzymac.
    I tak przez cale polacie miasta...