  • Data: 2014-12-05 15:02:44
    Temat: Re: Rondo to zbiór wielu skrzyżowań.
    Od: szerszen <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A nie uwazasz ze to dosc gleboka interpretacja, czyli dyskusyjna, lub
    > jak kto woli - naciagana.

    Wszystko jest dyskusyjne :), ale....

    O ile ja pamiętam ze szkoły cel ustalania definicji, to ustala się je
    po to, aby pasowały do każdego podmiotu określanego przez definicję.
    Znaczy się były uniwersalne.

    Idąc dalej C12 oznacza poruszanie się wokół wyspy lub placu, jest
    "rondo" w Polsce które ma o ile mnie pamięć nie myli 100 lub więcej
    metrów średnicy. Trudno to nazwać je jednym skrzyżowaniem.

    Zupełnie inną parą kaloszy jest to, że nie każde skrzyżowanie oznaczone
    C12 jest skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Problem z flejmami tego typu
    jest taki, że C12 w Polsce oznacza się każde większe skrzyżowanie dróg
    dwujezdniowych z wyspą po środku. Niby mieści się to w ramach
    definicji, ale wymalowane pasy nijak nie świadczą o ruchu okrężnym.

    Dla mnie osobiście znak C12 jest dość mocno symboliczny, aby nie
    powiedzieć bezwartościowy, bo w kwesti poruszania się po takim
    skrzyżowaniu niewiele zmienia, najważniesze jest to czy wraz z nim
    występuje A7, to przed wjazdem, a po wjeździe jak wymalowane są pasy,
    bo to one regulują zasady poruszania się na skrzyżowaniu.

    --
    pozdrawiam
    szerszen