  • 71. Data: 2010-06-28 20:50:44
    Temat: Re: Rondo, pierwszeństwo ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 03:04:51 -0700 (PDT), kazik napisał(a):

    > Jezeli przyjac by logike przedpiscow, to na skrzyzowania, gdzie mamy
    > dwa pasy ruchu na wprost, a na skrzyzowaniu nie ma lini prowadzacych,
    > to samochod prawy moglby wjechac na lewy i twierdzic ze nie ustapiono
    > mu pierwszenstwa, bo przeciez zmienial pas i byl po prawej stronie.

    Nie mógłby.

    --
    ___________ (R)

  • 72. Data: 2010-06-28 21:21:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Pas do skrętu w lewo też nas nie interesuje

    A to z jakiego powodu?
    Przecież to "lewo" oznacza właśnie możliwość jazdy rondem dookoła, jedyną
    zresztą.
    Więc on interesuje nas najbardziej ze wszystkich. ;-)

  • 73. Data: 2010-06-28 21:29:40
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Adam Płaszczyca w <news:c1.01.3LlK1h$IjB@mike.oldfield.org.pl>:

    > Popatrz uważniej - co jest w kierunku północno - wschodnim.

    Cavallino o zachodnim wjeździe pisał i tam jest 2/2, ale spojrzyjmy na wjazd
    południowy...
    Widac dwa pasy przeznaczone do jazdy na wprost (czesio: druuugi wyjazd!)
    przed rondem, a na rondzie też są dwa takie pasy -- nie pasuje do zagadki --
    z dwóch na dwa (o miszczach wpychających sie z pasa prawego nie dyskutujemy
    chyba),

    Trzeci pas, (dodatkowy) do skrętu w lewo pojawia się daleko po wjeździe i
    pewnie na tej podstawie kaziki i inne Tolkosy mniemają, że się pasy z lewej
    pojawić wyłącznie mogą, co zostało wyraźnie zanegowane ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 74. Data: 2010-06-28 23:21:23
    Od: kazik <k...@n...pl>

    On 28 Cze, 20:50, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > Dnia Mon, 28 Jun 2010 03:04:51 -0700 (PDT), kazik napisa (a):

    > Nie m g by.

    Uzasadnij ;-P

    T.

  • 75. Data: 2010-06-29 02:38:28
    Od: "Tolkos" <e...@t...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ty i Kazik nie rozumiecie różnicy między pojazdem już
    > poruszającym się środkowym pasem ronda (czyt. jadącym z
    > lewej strony, a nie ruszającym z tej samej jezdni co Ty) a
    > pojazdem dopiero wjeżdżającym na rondo.

    Zastanow się, czy potrafisz czytać ze zrozumieniem ?

    Po co piszesz takie oczywistości ?

  • 76. Data: 2010-06-29 02:41:20
    Od: "Tolkos" <e...@t...pl>

    > Przyjrzyj się dobrze
    > skrzyżowaniu z ruchem okrężnym, wjeżdżasz na poprzeczne pasy
    > (wyjątkiem jest rondo o wydzielonych pasach wjazdowych, ale
    > nie o takim rozmawiamy), więc gdzie tu masz kontynuację
    > jazdy swoim pasem???

    Jak najbardziej jest kontynuacja.
    Zobacz sobie definicję pasa ruchu, art. 2 pkt 7 PoRD.

    > Z reguły przed wjazdem na rondo
    > występuje znak poziomy P-13, co już w ogóle dyskwalifikuje
    > Twoją teorię o kontynuacji jazdy swoim pasem...

    Znak P-13 do całego wątku pasuje jak pięść
    do nosa (do niektórych nosów pięść pasuje :))) ).
    Znak P-13 jest to linia warunkowego zatrzymania.

  • 77. Data: 2010-06-29 02:42:28
    Od: "Tolkos" <e...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli ja przecinasz, to zmieniasz pas ruchu.

    Nie, nie zmieniasz.
    Zobacz co to jest pas ruchu, art. 2, pkt 7 PoRD.
    Pas ruchu możesz zmienić tylko wtedy gdy masz na co,
    tzn. masz inny pas obok rownolegle.
    W naszym przypadku zmieniasz tylko kierunek jazdy.

  • 78. Data: 2010-06-29 02:43:11
    Od: "Tolkos" <e...@t...pl>

    .

    > W którym miejscu tak pisałem?

    To już nie wiesz co napisałeś w swoich postach ?
    Nawet nie musiałem szukać. Patrz twój post z dn. 26.06.2010, 12:46.
    Wskaż mi choć jeden twój post gdzie pisałeś, że ten
    z pasa pierwszego od prawej musi przepuścić jadącego drugim
    pasem od prawej.

    > Oglądałeś program z linku powyżej?
    >
    > Tomasz Nycz

    Nie otwiera mi się ten link.
    Ale jeżeli są linie ciągłe lub znaki to nie ma o czym dyskutować.
    Należy dostosować się do nich.

  • 79. Data: 2010-06-29 02:44:42
    Od: "Tolkos" <e...@t...pl>

    .

    > Jedziesz pierwszym pasem od lewej i jeśli chcesz zająć drugi pas od lewej,
    > to masz obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdowi, który cały czas jedzie
    > drugim pasem od lewej.
    >
    > ICMPTZ
    > --
    > Tomasz Nycz

    Ale my nie jesteśmy w Anglii, gdzie jest ruch lewostronny.
    W PoRD pisze, że należy "zbliżyć się do prawej krawedzi jezdni".
    Nie pisze, że należy zbliżyć się do krawędzi jezdni najbardziej odległej
    od lewej.
    W Polsce obowiązuje ruch prawostronny, a nie ruch po pasie
    jak najbardziej oddalonym od lewej krawędzi drogi :)))

  • 80. Data: 2010-06-29 02:44:57
    Od: "Tolkos" <e...@t...pl>

    > A Kol. Tolkos cały
    > czas gada o sytuacji, gdy żadnych linii nie ma :-).

    Mogą być przerywane, ale nie muszą.