  • 61. Data: 2010-06-28 14:44:31
    Temat: Re: Rondo, pierwszeństwo ?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:i09vka$ino$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Poznań, Rondo Rataje.
    > Środkowy pas przed rondem przechodzi w prawy pas na rondzie, lewy pas przed
    > rondem przechodzi w dwa pasy na rondzie - środkowy i lewy.

    A co się dzieje z pasem prawym przed rondem i na rondzie? Znika?

    Bo patrzę tutaj:
    <http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Pozna%F1,+Rond
    o+Rataje+&Submit=Szukaj&long=16.9504862&lat=52.39570
    3&type=2&scale=1a&svActive=false>

    i nie widzę o czym piszesz powyżej -- znaczy są trzy pasy przed i trzy pasy
    na rondzie

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 62. Data: 2010-06-28 14:53:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A co się dzieje z pasem prawym przed rondem i na rondzie? Znika?

    Skręca przed rondem, a właściwie już na nim, w pierwszą odnogę.

> [...]
    3&type=2&scale=1a&svActive=false>

    > i nie widzę o czym piszesz powyżej -- znaczy są trzy pasy przed i trzy

    Patrz np. od strony ulicy Królowej Jadwigi, czyli od lewej na tym zumi.
    Dwa pasy przed rondem, przechodzą w trzy - już na rondzie, przy wyspie.

  • 63. Data: 2010-06-28 15:27:18
    Od: kazik <k...@n...pl>

    On 28 Cze, 13:05, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > lewej strony, a nie ruszaj cym z tej samej jezdni co Ty) a
    > pojazdem dopiero wje d aj cym na rondo. W wietle prawa
    > aden z Was nie ma pierwsze stwa wynikaj cego z faktu
    > poruszania si jezdni z pierwsze stwem, poniewa dopiero
    > wykonujecie manewr wjazdu na ni . Gdyby tak by o, tzn.
    > wje d aj cy automatycznie nabywa by prawo pierwsze stwa, to
    > wje d aj cy na rondo na pas X mia by te pierwsze stwo przed
    > jad cym rondem i usi uj cym zmieni pas na X z lewej strony.
    > Te powiesz e on jest na tym pasie ju p sekundy? :-) A
    > przepis m wi jasno komu wje d aj cy ma ust pi

    To chyba Ty nie rozumiesz tego watku. Mowa jest o sytuacji, gdy na
    _puste_ "rondo" wjezdzaja rownolegle dwa samochody.
    Sytuacje, ktora opisales powyzej, reguluja znaki A-7 i C-12 ustawione
    przed "rondem" i w tym sensie sie z Toba zgadzam.

  • 64. Data: 2010-06-28 16:59:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:i0a5vk$7co$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Skręca przed rondem, a właściwie już na nim, w pierwszą odnogę.

    Aaa widzisz, na rondzie, a właściwie to za pierwszym zjazdem ;P

> [...]

    > Patrz np. od strony ulicy Królowej Jadwigi, czyli od lewej na tym zumi.
    > Dwa pasy przed rondem, przechodzą w trzy - już na rondzie, przy wyspie.

    Czyli zgodnie z tym co zostało wielokrotnie napisane -- linia prowadząca tak
    reguluje ruch, że ten wjeżdżający z lewego pasa, z którego może wg znaków
    pojechać prosto i w lewo ma do wyboru dwa pasy (dziwne byłoby gdyby nie
    miał), z tym, że wyznaczony pas do skrętu w lewo pojawia mu się na rondzie,
    a ci z pasa do jazdy na wprost i w prawo wybór mają niewielki :D

    Reasumując -- zaprezentowany fragment ronda dla kierunku do jazdy na wprost
    ma zarówno przed jak i na dwa pasy, w związku z tym nie przystaje do
    warunków zadania, czyli z dwóch na trzy ;O

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 65. Data: 2010-06-28 18:20:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > rondzie,
    > a ci z pasa do jazdy na wprost i w prawo wybór mają niewielki :D

    I dokładnie tak powinno być, jeśli sytuacja na rondzie na to pozwala, linie
    nie pozostawiają miejsca na wątpliwości, a ruch jest płynny i nie ma durnych
    dywagacji kto będzie winny, bo sprawa jest jasna.
    Nie rozumiem dlaczego na rondach, na których są trzy pasy sprawę organizuje
    się inaczej, a nas zmusza co pół roku do dyskusji na ten sam, albo poodbny
    temat.

    > Reasumując -- zaprezentowany fragment ronda dla kierunku do jazdy na
    > wprost
    > ma zarówno przed jak i na dwa pasy, w związku z tym nie przystaje do
    > warunków zadania, czyli z dwóch na trzy ;O

    No jak nie, jak tak?
    Pas do skrętu w prawo nas nie interesuje, bo praktycznie nie ma z niego
    możliwości wjechania na rondo, poza pierwszy zjazd.

  • 66. Data: 2010-06-28 19:58:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:i0ai4m$d36$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > No jak nie, jak tak?

    No niestety ;-)

    > Pas do skrętu w prawo nas nie interesuje, bo praktycznie nie ma z niego
    > możliwości wjechania na rondo, poza pierwszy zjazd.

    Pas do skrętu w lewo też nas nie interesuje -- z dwóch pasów można jechać
    "prosto" przed rondem i dwa pasy są do tej jazdy na rondzie przeznaczone.

    W przeciwieństwie do podanego przeze mnie przykładu:
    <http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=warszawa,+czer
    niakowska&Submit=Szukaj&long=21.0519947&lat=52.19699
    55&type=2&scale=1b&svActive=false>
    gdzie przed rondem są dwa wyznaczone pasy do jazdy w kierunku mostu, a na
    rondzie trzy

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 67. Data: 2010-06-28 20:45:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 03:33:13 +0200, Tolkos napisał(a):

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości

    > Linia przerywana wyznacza koniec
    > pasa ruchu ? Co ty wypisujesz ?

    Jeśli ja przecinasz, to zmieniasz pas ruchu. A skoro wokół wyspy na rondzie
    pasy są wyznaczone, to wjeżdżając na część okrężną linię przerywana
    przecinasz.

    --
    ___________ (R)

  • 68. Data: 2010-06-28 20:46:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 03:35:10 +0200, Tolkos napisał(a):

    > Przejście dwóch pasów w jeden nie oznacza, że kierowca
    > zmienił pas ruchu. Oczywiście dotyczy to wjazdu na rondo,
    > gdy nie ma linii ciągłych.

    A teraz idź dziecię i przeczytajpoczątek wątku.

    --
    ___________ (R)

  • 69. Data: 2010-06-28 20:49:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 14:44:31 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    > i nie widzę o czym piszesz powyżej -- znaczy są trzy pasy przed i trzy pasy
    > na rondzie

    Popatrz uważniej - co jest w kierunku północno - wschodnim.
    Zresztą i tak za rataje ktos powinien beknąć. Bo wjeżdżam na zielonym, i
    nagle mi z prawej jada goście. I oni tez mają zielone.

    --
    ___________ (R)

  • 70. Data: 2010-06-28 20:49:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 03:39:28 +0200, Tolkos napisał(a):

    > Oczywiście, że pas zmieniasz, ale
    > w tym wątku nie dyskutujemy o poruszaniu się na rondzie.
    > Dyskutujemy o wjeździe na rondo z jednoczesną zmianą pasa
    > ruchu.

    Raczej - Ty dyskutujesz,a wszyscy inni przeczytali pytanie inicjatora.

    --