-
111. Data: 2013-11-05 11:14:03
Temat: Re: Roczna ważność konta
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
W dniu 2013-11-04 22:05, J.F. pisze:
>>> To jest proste - ceny usług potaniały, abonamenty poleciały na
>>> tzw.
>>> mordę, na rynku pojawiły się oferty no limit za stosunkowo
>>> niewielkie
>>> pieniądze (maja swoje wady).
>> No jakzesz to, przeciez zadna z sieci W3 nie ma "no limit" :-P
>Wszystkie mają, tylko nie za niewielkie pieniądze (cokolwiek by
>to miało znaczyć). Za niewielkie pieniądze są oferty konkurencyjne,
>dla pewnego typu odbiorcy. Operatorzy nie będą sobie strzelać
>w kolano.
Strategii Operatorow nie calkiem pojmuje, ale niektore przypominaja
strzelanie w kolano.
>> Jesli o mnie chodzi to od dawna stwierdzam ze drogie te telefony u
>> operatorow ...
>To różnie bywa.
No coz - ostatnio padla tu chyba tylko jedna ciekawa oferta, play dla
firm.
>> I chyba nie tylko
>> ja tak mam, patrzac po informacjach na temat spadajacego ARPU :-)
>A co to ma do rzeczy z perspektywy ostatniego czasu?
Ze teraz klient placacy 30 zl to dobry klient.
>>> Nie krzycz i nie epatuj marketingowym bełkotem - "rok ważności
>>> konta"
>>> to zwykła oferta usługodawcy, która ma określony regulamin,
>>> warunki
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^
>>> itd. W zasadzie to obecnie wszystkie usługi są sprzedawane w
^^^^
>>> *promocji*, bo ta ładniej brzmi i może się trochę lemingów na to
>>> nabierze.
>
>> Raczej chodzi o to ze w kazdej chwili mozna sie z nich wycofac.
>No i?
No i powinna to byc "promocja obowiazuje do odwolania", a nie normalna
usluga, przy ktorej wycofaniu klienci moga miec pretensje ... i prawo
do rozwiazania umowy.
Gdzies tam tez operatorzy moga myslec o przyszlosci, tez lepiej zeby
klient mial "promocyjny upust 50% na 24 miesiace" niz prawo do
nieskonczonego korzystania z niskiej taryfy ... do tej pory raczej
tanialo i klient sam chcial nowa lepsza umowe, ale teraz moze inflacja
przyjdzie, a moze minut juz ma wystarczajaco i nie da sie go juz
namowic na wiecej ..
J.
-
112. Data: 2013-11-05 11:55:53
Temat: Re: Roczna ważność konta
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-11-05 11:14, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
(...)
>> Wszystkie mają, tylko nie za niewielkie pieniądze (cokolwiek by
>> to miało znaczyć). Za niewielkie pieniądze są oferty konkurencyjne,
>> dla pewnego typu odbiorcy. Operatorzy nie będą sobie strzelać
>> w kolano.
>
> Strategii Operatorow nie calkiem pojmuje, ale niektore przypominaja
> strzelanie w kolano.
Niektóre być może - nie ma strategii idealnej, za tym stoją ludzie,
a ci z natury są omylni. Zresztą i tak to rynek weryfikuje.
>>> I chyba nie tylko
>>> ja tak mam, patrzac po informacjach na temat spadajacego ARPU :-)
>
>> A co to ma do rzeczy z perspektywy ostatniego czasu?
>
> Ze teraz klient placacy 30 zl to dobry klient.
W tym znaczeniu to się zgadzam.
> No i powinna to byc "promocja obowiazuje do odwolania",
To jest bełkot marketingowy
> a nie normalna
> usluga, przy ktorej wycofaniu klienci moga miec pretensje ...
To jest normalna usługa (bezpłatna), z jasno określonymi
warunkami jej realizacji. W każdej chwili zostać wycofana.
> i prawo do rozwiazania umowy.
Teraz to pojechałeś - na jakiej podstawie?
11. Promocja obowiązuje od 27 maja 2013r do odwołania.
Operator zastrzega sobie możliwość odwołania Promocji,
co nie będzie jednak naruszać praw nabytych przez Abonentów
przed odwołaniem Promocji.
To zwykła usługa dodatkowa, która w każdej chwili może być wycofana z
oferty, a korzystający z niej będą mieli prawo do końca jej
trwania w ramach praw nabytych.
Gdzie masz jakąkolwiek podstawę rozwiązania umowy? Chyba, że na usługę
dodatkową :P
> Gdzies tam tez operatorzy moga myslec o przyszlosci, tez lepiej zeby
> klient mial "promocyjny upust 50% na 24 miesiace" niz prawo do
Ha, ha - a przypadkiem w umowach nie ma zwrotu tych 50%
(proporcjonalnie) przy ewentualny wcześniejszym wypowiedzeniu
cyrografu? Operator się zabezpieczał.
> nieskonczonego korzystania z niskiej taryfy ...
Do nielogiczne z punktu widzenia operatora, by coś takiego zaoferował
(w skrócie).
> do tej pory raczej
> tanialo i klient sam chcial nowa lepsza umowe,
No, nową, lepszą, na kolejne obowiązkowe miesiące:P
> ale teraz moze inflacja
> przyjdzie, a moze minut juz ma wystarczajaco i nie da sie go juz namowic
> na wiecej ..
Co będzie dalej to czas pokaże.
-
113. Data: 2013-11-05 13:05:34
Temat: Re: Roczna ważność konta
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
W dniu 2013-11-05 11:14, J.F pisze:
>>> Wszystkie mają, tylko nie za niewielkie pieniądze (cokolwiek by
>>> to miało znaczyć). Za niewielkie pieniądze są oferty
>>> konkurencyjne,
>>> dla pewnego typu odbiorcy. Operatorzy nie będą sobie strzelać
>>> w kolano.
>> Strategii Operatorow nie calkiem pojmuje, ale niektore przypominaja
>> strzelanie w kolano.
>Niektóre być może - nie ma strategii idealnej, za tym stoją ludzie,
>a ci z natury są omylni. Zresztą i tak to rynek weryfikuje.
No ale zobacz,, takie Heyah pare lat temu ... operator robi wielka
akcje w celu obnizenia cen ?
>> No i powinna to byc "promocja obowiazuje do odwolania",
>To jest bełkot marketingowy
>> a nie normalna
>> usluga, przy ktorej wycofaniu klienci moga miec pretensje ...
>To jest normalna usługa (bezpłatna), z jasno określonymi
>warunkami jej realizacji. W każdej chwili zostać wycofana.
>> i prawo do rozwiazania umowy.
>Teraz to pojechałeś - na jakiej podstawie?
>11. Promocja obowiązuje od 27 maja 2013r do odwołania.
>Operator zastrzega sobie możliwość odwołania Promocji,
>co nie będzie jednak naruszać praw nabytych przez Abonentów
>przed odwołaniem Promocji.
No wlasnie - klient jest zwiazany normalnym cennikiem taryfy, a ze
promocja - moze skorzystac, moze nie skorzystac, skonczy sie, to nie
bedzie mogl korzystac i nadal bedzie zwiazany podstawowa oferta.
A teraz nie pisz "promocja", i zmien normalna oferte ...
>To zwykła usługa dodatkowa, która w każdej chwili może być wycofana z
>oferty, a korzystający z niej będą mieli prawo do końca jej
>trwania w ramach praw nabytych.
Akurat tak to zapisane ze nie wiadomo - po odwolaniu promocja nadal
obowiazuje dla klientow ktorzy z niej korzystali wczesniej czy "strony
rozumieja ze zakonczenie promocji nie stanowi naruszenia praw
nabytych, a wiec klient nie ma prawa do wypowiedzenia umowy z powodu
zmiany jej warunkow".
>> Gdzies tam tez operatorzy moga myslec o przyszlosci, tez lepiej
>> zeby
>> klient mial "promocyjny upust 50% na 24 miesiace" niz prawo do
>Ha, ha - a przypadkiem w umowach nie ma zwrotu tych 50%
>(proporcjonalnie) przy ewentualny wcześniejszym wypowiedzeniu
>cyrografu? Operator się zabezpieczał.
raczej mam na mysli "klient zawiera umowe na swiadczenie uslug w
taryfie XXX, przez okres promocyjny 24 miesiecy obowiazuja warunki
opisane ponizej".
24 miesiace mijaja, promocja sie konczy, obowiazuje cennik starej
taryfy XXX.
>> nieskonczonego korzystania z niskiej taryfy ...
>Do nielogiczne z punktu widzenia operatora, by coś takiego zaoferował
>(w skrócie).
Taka normalna umowa obowiazuje i obowiazuje.
Operator, jesli chce ja zmienic, musi ja klientowi wypowiedziec. Niby
po latach to juz niczym nie grozi ... ale tak marketingowo lepiej
zadzwonic, "promocyjne warunki sie koncza, czy chce pan/i nowy telefon
i nowa umowe na 24/36 miesiecy" ..
>> do tej pory raczej
>> tanialo i klient sam chcial nowa lepsza umowe,
>No, nową, lepszą, na kolejne obowiązkowe miesiące:P
Ale lepsza. Moze nie lepsza niz te co beda za rok, ale chwilowo
lepsza.
>> ale teraz moze inflacja
>> przyjdzie, a moze minut juz ma wystarczajaco i nie da sie go juz
>> namowic
>> na wiecej ..
>Co będzie dalej to czas pokaże.
Mysle ze to co widzimy - namawianie klienta na wyzszy lub co najmniej
taki sam abonament.
Czyms go trzeba bedzie jednak skusic - czy to tysiacami minut, czy "no
limit", czy lepszym telefonem albo tabletem czy dwoma ... bo z drugiej
strony tych minut przybywa i klienci mowia
"wystarcza mi to co mam".
Z trzeciej strony - konkurencja ma podobne cele i klient nie bardzo
bedzie mial gdzie uciec. Klienta placacego 5zl rocznie nikt nie chce
:-)
J.
-
114. Data: 2013-11-05 14:08:06
Temat: Re: Roczna ważność konta
Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>
W dniu 2013-11-05 13:05, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał:
(...)
>> Niektóre być może - nie ma strategii idealnej, za tym stoją ludzie,
>> a ci z natury są omylni. Zresztą i tak to rynek weryfikuje.
>
> No ale zobacz,, takie Heyah pare lat temu ... operator robi wielka akcje
> w celu obnizenia cen ?
Nie bardzo rozumiem co chciałeś napisać - obniżyli ceny, mają no limit.
Operator ma niszową ofertę dla takich co tego chcą.
>>> i prawo do rozwiazania umowy.
>> Teraz to pojechałeś - na jakiej podstawie?
>
>> 11. Promocja obowiązuje od 27 maja 2013r do odwołania.
>> Operator zastrzega sobie możliwość odwołania Promocji,
>> co nie będzie jednak naruszać praw nabytych przez Abonentów
>> przed odwołaniem Promocji.
>
> No wlasnie - klient jest zwiazany normalnym cennikiem taryfy, a ze
No jest.
> promocja - moze skorzystac, moze nie skorzystac, skonczy sie, to nie
> bedzie mogl korzystac i nadal bedzie zwiazany podstawowa oferta.
Ot usługa dodatkowa z możliwością wycofania, działająca do końca
swojej umowy dodatkowej.
>> To zwykła usługa dodatkowa, która w każdej chwili może być wycofana z
>> oferty, a korzystający z niej będą mieli prawo do końca jej
>> trwania w ramach praw nabytych.
>
> Akurat tak to zapisane ze nie wiadomo - po odwolaniu promocja nadal
Wiadomo, nie kombinuj.
> 24 miesiace mijaja, promocja sie konczy, obowiazuje cennik starej taryfy
> XXX.
No i musi/może zdecydować co dalej.
> Taka normalna umowa obowiazuje i obowiazuje.
> Operator, jesli chce ja zmienic, musi ja klientowi wypowiedziec. Niby
> po latach to juz niczym nie grozi ... ale tak marketingowo lepiej
> zadzwonic, "promocyjne warunki sie koncza, czy chce pan/i nowy telefon i
> nowa umowe na 24/36 miesiecy" ..
Ale Ty o czym chcesz pisać? O strategiach marketingowych?
>> No, nową, lepszą, na kolejne obowiązkowe miesiące:P
>
> Ale lepsza. Moze nie lepsza niz te co beda za rok, ale chwilowo lepsza.
Nie wiadomo tak naprawdę czy lepsza, ponieważ to już różnie bywało.
>> Co będzie dalej to czas pokaże.
>
> Mysle ze to co widzimy - namawianie klienta na wyzszy lub co najmniej
> taki sam abonament.
Trzeba poczekać, mnóstwo ludzi ma umowy długoterminowe.
> bedzie mial gdzie uciec. Klienta placacego 5zl rocznie nikt nie chce :-)
Znajdzie swoją niszę.
-
115. Data: 2013-11-05 18:59:40
Temat: Re: Roczna ważność konta
Od: dizel <x...@x...xx>
On Tue, 05 Nov 2013 09:46:03 +0100, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
>W dniu 2013-11-05 08:45, dizel pisze:
>> On Mon, 04 Nov 2013 23:28:12 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
>> wrote:
>>
>>> To akurat Twój pomysł, ale możesz napisać od kiedy i w jakieś sieci
>>> skończyło się przenoszenie niewykorzystanego limitu na kolejny
>>> okres rozliczeniowy.
>>
>> Choćby w Erze od wejścia T
>
>Nie chodzi mi o jeden przykład, tylko o listę sieci z informacją
>czy się skończyło, a sam przykład z Erą nie jest zbyt precyzyjny.
Nie podam Ci konkretnych przykładów bo nie mam czasu żeby sprawdzać
strony operatorów, jak twierdzisz inaczej to twoja sprawa.
Pozdrawiam
-
116. Data: 2013-11-05 19:32:54
Temat: Re: Roczna ważność konta
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-11-05 18:59, dizel pisze:
> On Tue, 05 Nov 2013 09:46:03 +0100, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
>
>> W dniu 2013-11-05 08:45, dizel pisze:
>>> On Mon, 04 Nov 2013 23:28:12 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
>>> wrote:
>>>
>>>> To akurat Twój pomysł, ale możesz napisać od kiedy i w jakieś sieci
>>>> skończyło się przenoszenie niewykorzystanego limitu na kolejny
>>>> okres rozliczeniowy.
>>>
>>> Choćby w Erze od wejścia T
>>
>> Nie chodzi mi o jeden przykład, tylko o listę sieci z informacją
>> czy się skończyło, a sam przykład z Erą nie jest zbyt precyzyjny.
>
> Nie podam Ci konkretnych przykładów bo nie mam czasu żeby sprawdzać
> strony operatorów,
Hmmm, a to kto napisał?
"Jak myślisz że dopiero po wejściu abonamentów no limit zaczęto robić
tak żeby minuty z abo nie przechodziły na następny miesiąc to się
grubo mylisz."
Twój pomysł i chciałem, byś jakoś to spróbował uzasadnić, pokazać.
Ja nigdzie nie twierdziłem, że operatorzy przestali stosować takie
oferty dopiero po pojawieniu się no limits. Zresztą różne 'no limits'
były dostępne od dawna, tylko pytanie za ile.
> jak twierdzisz inaczej to twoja sprawa.
A co mam twierdzić inaczej?
-
117. Data: 2013-11-05 20:23:11
Temat: Re: Roczna ważność konta
Od: dizel <x...@x...xx>
On Tue, 05 Nov 2013 19:32:54 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
wrote:
>Twój pomysł i chciałem, byś jakoś to spróbował uzasadnić, pokazać.
>Ja nigdzie nie twierdziłem, że operatorzy przestali stosować takie
>oferty dopiero po pojawieniu się no limits. Zresztą różne 'no limits'
>były dostępne od dawna, tylko pytanie za ile.
To żaden mój pomysł , to pomysł operatorów. Wcześniej standardem było
przechodzenie minut w abonamentach, od jakiegoś czasu tak już nie jest
i o to mi cały czas chodzi.
>A co mam twierdzić inaczej?
Patrz wyżej jeśli się z tym nie zgadzasz o twoja sprawa, tyle w tym
temacie mam do napisania.
Pozdrawiam
-
118. Data: 2013-11-05 20:40:33
Temat: Re: Roczna ważność konta
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-11-05 20:23, dizel pisze:
> On Tue, 05 Nov 2013 19:32:54 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
> wrote:
>
>> Twój pomysł i chciałem, byś jakoś to spróbował uzasadnić, pokazać.
>> Ja nigdzie nie twierdziłem, że operatorzy przestali stosować takie
>> oferty dopiero po pojawieniu się no limits. Zresztą różne 'no limits'
>> były dostępne od dawna, tylko pytanie za ile.
>
> To żaden mój pomysł , to pomysł operatorów.
Powiązanie ofert no limit z brakiem przechodzenia 'darmowych minut'
na kolejne okresy rozliczeniowe? Nie, to jednak twój pomysł.
> Wcześniej standardem było przechodzenie minut w abonamentach,
Poprosiłbym o zdefiniowanie "standardu", ale to chyba nie ma
sensu.
> od jakiegoś czasu tak już nie jest i o to mi cały czas chodzi.
Zmieniły się oferty, warunki świadczenia usług i tyle.
Wiązanie tego z ofertami no limit jest delikatnie powiedziawszy dość
karkołomne, ponieważ takie były od dawna, a z tych 'tanich' to niewiele
osób korzysta.
>> A co mam twierdzić inaczej?
>
> Patrz wyżej jeśli się z tym nie zgadzasz o twoja sprawa, tyle w tym
> temacie mam do napisania.
Nadal nie wiem co mam twierdzić inaczej, a to że się nie zgadzam
ze sporą częścią twoich "pomysłów" nie jest rzeczą specjalnie dziwną,
ponieważ prezentujesz dość specyficzne i wybiórcze podejście do
pewnych zagadnień.
-
119. Data: 2013-11-05 22:43:58
Temat: Re: Roczna ważność konta
Od: dizel <x...@x...xx>
fOn Tue, 05 Nov 2013 20:40:33 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
wrote:
>Powiązanie ofert no limit z brakiem przechodzenia 'darmowych minut'
>na kolejne okresy rozliczeniowe? Nie, to jednak twój pomysł.
Pisałem wyżej że jest odwrotnie, no ale dobra jak twierdzisz że to mój
pomysł, to myśl sobie tak dalej
>Poprosiłbym o zdefiniowanie "standardu", ale to chyba nie ma
>sensu.
Jak nie rozumiesz tak podstawowych pojęć to dalsza dyskusja z Tobą nie
ma sensu.
>Zmieniły się oferty, warunki świadczenia usług i tyle.
>Wiązanie tego z ofertami no limit jest delikatnie powiedziawszy dość
>karkołomne, ponieważ takie były od dawna, a z tych 'tanich' to niewiele
>osób korzysta.
Chyba czegoś nie doczytałeś, bo nigdzie nie napisałem że wraz z
wejściem tańszych ofert no limit, zlikwidowano przechodzenie minut w
abonamentach, albo że jedno było zależne od drugiego.
>Nadal nie wiem co mam twierdzić inaczej, a to że się nie zgadzam
>ze sporą częścią twoich "pomysłów" nie jest rzeczą specjalnie dziwną,
>ponieważ prezentujesz dość specyficzne i wybiórcze podejście do
>pewnych zagadnień.
Jakie moje pomysły? Chyba czegoś nie doczytałeś, zresztą nie zamierzam
dalej z Tobą dyskutować bo widzę że to jest bezcelowe.
Pozdrawiam
-
120. Data: 2013-11-05 23:56:40
Temat: Re: Roczna ważność konta
Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
Dnia Tue, 5 Nov 2013 02:46:08 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):
> On Mon, 4 Nov 2013 22:59:53 +0100, Chris94 wrote:
>> Ktoś, kto dopuścił do powstania tak dużego "garba" musiał być całkowicie
>> niezorientowany w temacie. Gdyby miał umowę na abonament, to zapewne
>> popłynąłby na kwotę o wiele wyższą, bo konsultanci wcisnęliby mu
>> najwyższy abonament.
>
> Co Cie skłoniło do wyciągnięcia takiego wniosku?
Czy uważasz, że ktoś mający jakie-takie rozeznanie taryfach komórkowych
dopuściłby do powstania "garba" na 500 zł?
--
Pozdrowienia,
Krzysztof
(dawniej używający nicka 'Chris')