  • 91. Data: 2013-11-04 22:45:52
    Temat: Re: Roczna ważność konta
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Mon, 4 Nov 2013 20:23:41 +0000 (UTC), in pl.misc.telefonia.gsm
    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:

    >A siegasz pamiecia czasow, gdy podtrzymanie prepaida to bylo 50/kwartal
    >lub stowa za polrocze? A minuta rozmowy 2zl i nie paplało się komorka
    >bez potrzeby.
    >(tak, z powyzszego ma wynikac, ze mozna miec prepaida od *nastu lat)

    Oczywiście że sięgam, sięgam do roku 98/99 gdzie kupiłem nową nokię
    3110 w erze na kartę z minutą w granicach 3zł, ale zmieniłem od razu
    na simplusa z 2,90/ minutę. I od tamtego czasu do wejścia play non
    stop w simplusie, doładowanie 100/6 miesięcy wystarczało. Rozmowny nie
    jestem ale nie urosła mi żadna górka przez tyle lat.

    >Ja np az tak aktywny w roamingu nie jestem, smsow premium tez nie
    >wysylam dla sportu.

    Ja też nie wysyłałem ani nie korzystałem w roamingu a mimo to górka
    się nie zrobiła.

    >Dobre. :-)

    Generalnie co do abo/prepaid to taka dyskusja jak spieranie się nad
    tym które święta są lepsze te w kwietniu, czy te w grudniu?
    Niech każdy używa co mu pasuje. Skoro sam za to płaci to jego
    pieniądze, więc nic nikomu do tego.

    Pozdrawiam

  • 92. Data: 2013-11-04 22:51:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 20:49:44 +0100, JoteR napisał(a):
    > Wybacz, jeszcze do tego nie dotarłem. Na razie podziwiam, jakiego pięknego
    > flejma udało się rozpętać - jak za najlepszych czasów. Martwi mnie tylko
    > zbyt duża (jak na klasycznego flejma) liczba merytorycznych wypowiedzi ;->

    A ten, ktory mial w tym flejmie oberwac, to sie nawet nie odzywa :-)

    Flejm flejmem, ale rynek sie zmienia, taryfy sie zmieniaja, i mam
    wrazenie ze prepaid sie przestal oplacac.
    Ostatnia oferta przedluzeniowa opiewala na 150 minut i 500MB za 20zl.

    J.

  • 93. Data: 2013-11-04 22:59:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Nov 2013 22:45:52 +0100, dizel napisał(a):

> [...]
    > na simplusa z 2,90/ minutę. I od tamtego czasu do wejścia play non
    > stop w simplusie, doładowanie 100/6 miesięcy wystarczało.

    A nie 100/4 lub 150/6 ? Plusa nie pamietam, ale warunki zazwyczaj byly
    podobne.

    > Rozmowny nie jestem ale nie urosła mi żadna górka przez tyle lat.

    Widac jestes, bo jakos nikt tu nie podwaza mozliwosci istnienia gorki.
    Ewentualnie ... ten simplus to zla oferta byla :-)

    J.

  • 94. Data: 2013-11-04 22:59:53
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 21:06:49 +0100, J.F. napisał(a):

    > 500zl wiaze mocno :-)

    Ktoś, kto dopuścił do powstania tak dużego "garba" musiał być całkowicie
    niezorientowany w temacie. Gdyby miał umowę na abonament, to zapewne
    popłynąłby na kwotę o wiele wyższą, bo konsultanci wcisnęliby mu
    najwyższy abonament.
    Ale wtedy - zgodnie z logiką kolego 'JoteR' - byłby w lepszej sytuacji,
    bo "nie miałby garba" ;)

    > Z ta kasa roznie bywa, mozna miec abo bez cyrografu, mozna to
    > potraktowac jak splate telefonu na raty ..

    Kupowanie w ten sposób telefonu jest wyjątkowo nieopłacalne.

    > Bo je poniosl wczesniej :-)

    Ale poniósł je w bez porównania niższej kwocie niż użytkownik płacący
    abonament.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 95. Data: 2013-11-04 23:03:12
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 21:02:06 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jak sie ma duza gorke, to nie stanowi to problemu :-)

    Staram się racjonalnie gospodarować swoją "górką", więc dla mnie ta
    oferta jest nie do zaakceptowania.

  • 96. Data: 2013-11-04 23:05:41
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Mon, 04 Nov 2013 21:46:17 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >To jest proste - ceny usług potaniały, abonamenty poleciały na tzw.
    >mordę, na rynku pojawiły się oferty no limit za stosunkowo niewielkie
    >pieniądze (maja swoje wady). Ludzie z typowymi terminówkami z przed ~11
    >miesięcy są sporo w 'plecy' i to z przechodzeniem minut.
    >Tak że nie pisz mi, że przełom 2012/2013 to było kiedyś.

    Jak myślisz że dopiero po wejściu abonamentów no limit zaczęto robić
    tak żeby minuty z abo nie przechodziły na następny miesiąc to się
    grubo mylisz.
    Druga sprawa to taka że no limit jak no limit. Wcześniej te oferty
    kosztowały w granicach 80pln. Teraz w granicach 30pln tylko co z tego,
    myślisz że wszyscy o tym wiedzą i wchodzą w te abonamenty? Nie o no
    limicie mało kto wie, i na tym to polega żeby jak najmniej ludzi
    wiedizało.
    Zanim weszły te tańsze no limity, na przykład w Orange trzeba było się
    długo naszukać na stronie żeby znaleźć tą ofertę no limit za 79pln.
    Wiem bo jednej osobie w rodzinie chchiałem zmienić abonament przy
    przedłużeniu umowy, oczywiście jak dzwonili z propozycją to wciskali
    wszystko, a o tym abonamencie no limit nie było słowa. Skoro takie to
    super to czego na przykład nju nie sprzedają w salonie Orange albo
    redbull no limit w salonie Play?

    >Jak używasz jednego numeru przez parę lat to chętnie się go pozbywasz?

    Akurat dla mnie to nie problem, wykupujesz no limit smsy choćby i
    powiadamiasz wszystkich z kontaktów w telefonie o nowym numerze.

    >Nie krzycz i nie epatuj marketingowym bełkotem - "rok ważności konta"
    >to zwykła oferta usługodawcy, która ma określony regulamin, warunki
    >itd. W zasadzie to obecnie wszystkie usługi są sprzedawane w
    >*promocji*, bo ta ładniej brzmi i może się trochę lemingów na to
    >nabierze.

    Nie epatuje żadnym marketingowym bełkotem bo na taki bełkot jestem
    bardzo odporny w przeciwieństwie do co niektórych.
    Zwracam tylko uwagę że akurat w przypadku Orange promocja często
    szybko się kończy. Jeśli za dużo ludzi by korzystało z rocznej
    ważności konta, szybko by się tej usługi pozbyli. Kto śledzi
    poczynania Orange od kilku lat to wie o czym piszę.

    Pozdrawiam

  • 97. Data: 2013-11-04 23:11:46
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Mon, 4 Nov 2013 22:59:12 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A nie 100/4 lub 150/6 ? Plusa nie pamietam, ale warunki zazwyczaj byly
    >podobne.

    W simplusie było zawsze 50pln 90 dni, 100pln 180 dni 150 (+30) 180
    dni.

    >Widac jestes, bo jakos nikt tu nie podwaza mozliwosci istnienia gorki.
    >Ewentualnie ... ten simplus to zla oferta byla :-)

    W prepaidzie górkę można było zrobić za czasów Ery gdzie były
    podwójne doładowania.
    Z drugiej strony to jak ktoś praktycznie tylko odbierał to też można
    było górkę zrobić bo przed wejściem rwk standard to 50pln/3 miesiące,
    czyli 200zł rocznie za samo utrzymanie numeru, no ale pamiętać też
    należy że w sumie ceny były wyższe więc teoretycznie na mniej rozmów
    starczało.

    Pozdrawiam

  • 98. Data: 2013-11-04 23:12:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-04 22:51, J.F. pisze:

    > A ten, ktory mial w tym flejmie oberwac, to sie nawet nie odzywa :-)
    >
    > Flejm flejmem, ale rynek sie zmienia, taryfy sie zmieniaja,

    Sam widzisz :)

    > i mam
    > wrazenie ze prepaid sie przestal oplacac.

    Ciężko stwierdzić - ja bym tego nie napisał.

    > Ostatnia oferta przedluzeniowa opiewala na 150 minut i 500MB za 20zl.

    Młody dostał za 9zł, 200 minut (w sieci darmowe) i za 10 zł pakiet 500MB
    mógł w dowolnej chwili wziąć :)

  • 99. Data: 2013-11-04 23:19:13
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 22:35:30 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale platne co miesiac. I to platne, a nie do doladowania.

    Ale to i tak są grosiki w porównaniu do wysokości abonamentu.

    > Tylko trzeba sie szybko decydowac po wycofaniu promocji,
    > bo potem co - gorka urosnie, i tak bez zalu sie z nia rozstac i
    > przejsc do innego operatora ? :-P

    Nie ma problemu, górka wcale nie rośnie tak szybko, a w roamingu nie ma
    większego problemu z jej "splantowaniem".

  • 100. Data: 2013-11-04 23:25:26
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj dizel, 04 lis 2013 w news:1b5g79d2gs3gp9gadg2rs9hj0ea1daubb8@
    4ax.com napisałeś/aś:

> [...]
    > tym które święta są lepsze te w kwietniu, czy te w grudniu?
    > Niech każdy używa co mu pasuje. Skoro sam za to płaci to jego

    Racja. Zresztą z tego co kojarzę rynek jest podzielony 50/50 pomiedzy
    prepaidowców i abonamentowców, jeśli chodzi o statystyki wszystkich
    operatorów - to o czymś świadczy.