  • 31. Data: 2014-03-11 02:08:37
    Temat: Re: Remont starszego peceta: czy wystarczy wymienić video na GTX660?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "miab" <m...@w...pl> wrote in message
    news:531e5d80$0$2150$65785112@news.neostrada.pl...

    > I mówisz że do 15" monitora będziesz modernizował komputer
    > z płytą 775 wydając na to 1900zł?

    A czemu nie? :-) Uważasz że nie ma sensu?
    Na większy monitor i tak nie ma dużo miejsca...

  • 32. Data: 2014-03-11 02:16:01
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    "Santana" <s...@i...pl> wrote in message

    > Zdarzyło Ci się przyznać do błędu?

    >Wiele razy.

    Daj linka

    > Kompleksów u mnie brak gdyż nie muszę wymyślać swojego
    > wykształcenia :) Jestem technikiem elektroenergetykiem i nie mam potrzeby
    > udawać inżyniera :P

    >No tak właśnie pomyślałem że jednak kompleksy... rozumiem teraz.

    Obawiam się że dalej nic nie rozumiesz samozwańczy inżynierze spod Hali
    Targowej :)

    > Ale czytać jeszcze umiesz, czy już tylko obrazkowo?

    >Długo jeszcze będziesz przeżywał ten temat? Take it easy! :-)

    Pytanie było proste ale odpowiedź zbyt trudna?

    >Tak bardzo Cię to buduje że przyłapałeś inżyniera na pomyłce?

    Domniemanego ale bardzo mało prawdopodobnego inżyniera. Spierdoliłeś
    szemrany koleżko z Polski w podskokach i chcesz komuś wmówić że nagle za
    wielką wodą odbudowałeś się moralnie i ukończyłeś MIT ? ROTFL

  • 33. Data: 2014-03-11 02:17:49
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    "miab" <m...@w...pl> wrote in message

    > I mówisz że do 15" monitora będziesz modernizował komputer
    > z płytą 775 wydając na to 1900zł?

    >A czemu nie? :-) Uważasz że nie ma sensu?
    >Na większy monitor i tak nie ma dużo miejsca...

    To już nawet trudno skomentować. Prawdopodobnie azbest zniszczył ci
    pozostałości mózgu :(

  • 34. Data: 2014-03-11 02:26:53
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "Santana" <s...@i...pl> wrote:
    > Spierdoliłeś szemrany koleżko z Polski w podskokach

    No to pokazałeś swój poziom kultury, brawo!

  • 35. Data: 2014-03-11 03:42:23
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    "Santana" <s...@i...pl> wrote:
    > Spierdoliłeś szemrany koleżko z Polski w podskokach

    >No to pokazałeś swój poziom kultury, brawo!

    Ty swój poziom pokazałeś już wcześniej. Ja tylko przypomniałem ci smutną i
    zapewne bardzo niewygodną prawdę.

  • 36. Data: 2014-03-11 18:17:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Propozycje jakie padły jak do tej pory:
    > - wymiana proca na quada podstawka 775
    > i wymiana karty video na GeForce GTX660, 750 Ti
    > Tutaj cena Q9550 około 400zł używka, GTX 660 około 600 nówka.
    > Mieścimy się w budżecie z zapasem... :-)
    >
    > - wymiana proca na quada podstawka 775
    > i wymiana karty video na Radeona 290X: nie sądze że się mieścimy :-)
    >
    > - wymiana płyty+proca+pamięci+video: nie sądzę że się mieścimy,
    > ale może z używek da się znaleźć jakąś kombinację płyta+i5+DDR3+video?

    OK, wygląda na to że Radeon R7 260X zgodnie z sugestią kolegi maXa
    obsługuje Mantle, które BF4 lubi... sugestia że z Mantle wymagania co
    do CPU przez BF4 są mniejsze niż nVidii być może sprawią, że obejdzie
    się na wymianie tego dwurdzeniowca E7500 na coś czterordzeniowego
    ale wciąż w podstawce 775, jak Q9550 lub Q9660 i zobaczymy co dalej.

    Ktoś ma jakieś inne pomysły? Czy warto rozważyć coś z oferty
    Radeona pomiędzy tanią 260X a nieco za drogą 290X?

  • 37. Data: 2014-03-11 21:54:04
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Czy wymiana tego E7500 na np. Q9550 zmieni dużo przy karcie GTX660?

    Dużo. Raz że sama ga mocno przyspieszy na 4 rdzeniach, a dwa że odpadnie
    problem większego użycia procesora przez sterownik Geforce (ten problem z
    kartami nVidii jest tylko przy procesorach 2-rdzeniowych).

    > Q9550 widuję w granicach 400zł, GTX660 za 600zł, razem ciut ponad 1000zł.

    Nie za taką cenę. Za 400 zł to jest nowy i3 na najnowszym rdzeniu Haswell.
    No i wymiana na Q9550 i GF660 juz niemal napewno wymagałaby wymiany
    zasilacza.

    Monitor też mógłbyś wymienić (choćby na jakiś 17-18"). W grach multiplayer
    ważna jest jak najszybsza reakcja, liczy się niemal "każda milisekunda". A
    taki stary LCD 15" ma tzw. input lag (opóźnienie matrycy) duży, a i smużenie
    też niemałe.

    /mantle/charts/bf4_mp_cpu_g3220.png

    Co do zasilacza to przy 260X nie trzeba go wymieniać. Skoro wytrzymał 9800
    GT to wytrzyma i 260X. Co do złączek 6-pin to można dać przejściówkę ze
    zwykłego molexa na 6-pin.

    > No chwila... chyba się pogubiłem :-)
    >
    > Ty mi tu polecasz kartę Radeon 290X za około 2000zł
    > jako szybszą alternatywę dla GeForce GTC660 za 600zł?
    >
    > Albo inaczej - zakup karty za 2000zł do peceta z E7500?

    260X (290X z tego wykresu wyżej jest tylko dla zobrazowania o ile Mantle
    zwiększa wydajność na słabych CPU). Ta karta kosztuje, w zależności od
    wersji (ilość pamięci, rodzaj chłodzenia), od 400 do 550 zł:
    http://www.arest.pl/produkt/Karty-graficzne/5,4,,260
    ,0,0,0,,/43209/PCIex-GIGABYTE-R7-260X-1024-MB-DDR5-1
    28-bit-DVI-HDMI-DPORT-GV-R726XOC-1GD/
    http://www.arest.pl/produkt/Karty-graficzne/5,4,,260
    ,0,0,0,,/41855/PCIex-GIGABYTE-R7-260X-2048-MB-DDR5-1
    28-bit-DVI-HDMI-DPORT-GV-R726XWF2-2GD/
    Tylko trzeba uważać na sklep, nie wszędzie dodają gry do 260X.

    Alternatywnie możesz zrobić odwrotnie. 9800 GT to już nienajnowsza karta,
    ale do tak niskiej rozdzielczości jak 1024x768 powinna starczyć. W grach
    multiplayer (jak Battlefieldy) ważny jest przede wszystkim szybki CPU. Więc
    możesz zostawić tego 9800, a wymienić sam CPU.

  • 38. Data: 2014-03-11 22:01:21
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]

    Nowy i3 Haswell (400 zł), płyta główna (wedle uznania), pamięci nie liczę
    (DDR3 są znacznie tańsze niz DDR2, więc za stare pamięci uzyskasz
    wystarczająco żeby bez dopłaty kupić DDR3), karta grafiki (600 zł). Nie
    trzeba wymieniać zasilacza bo i3 biorą mało prądu.
    Choć wymiana całej platformy oznacza równiez reinstalację windows (wymiana
    samego CPU lub GPU nie).

> [...]
    > się na wymianie tego dwurdzeniowca E7500 na coś czterordzeniowego
    > ale wciąż w podstawce 775, jak Q9550 lub Q9660 i zobaczymy co dalej.

    Mantle obsługuje każdy Radeon 7xxx lub wyżej.

    > Ktoś ma jakieś inne pomysły? Czy warto rozważyć coś z oferty
    > Radeona pomiędzy tanią 260X a nieco za drogą 290X?

    O kupnie 290X nikt nie pisał. Jeśli procesor będzie 4-rdzeniowy to można
    wziąść Geforce (Mantle na razie jest tylko w BF4, inne gry go nie obsługują,
    chyba że siostrzeniec gra tylko w BF4).

  • 39. Data: 2014-03-12 00:08:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "maX" <a...@i...pl> wrote in message

    > Dużo. Raz że sama ga mocno przyspieszy na 4 rdzeniach, a dwa że odpadnie
    > problem większego użycia procesora przez sterownik Geforce (ten problem z
    > kartami nVidii jest tylko przy procesorach 2-rdzeniowych).

    rozumiem.

    > Nie za taką cenę. Za 400 zł to jest nowy i3 na najnowszym rdzeniu Haswell.

    A za jaką? :-)
    Co mi z tego że i3 tyle kosztuje skoro do i3 potrzebuję nową płytę i nowe
    pamięci...

    > No i wymiana na Q9550 i GF660 juz niemal napewno wymagałaby wymiany
    > zasilacza.

    Niekoniecznie. Zasilacz to Silverstone Strider, ST60F, 600W ciągłej mocy.

> [...]
    > ważna jest jak najszybsza reakcja, liczy się niemal "każda milisekunda". A
    > taki stary LCD 15" ma tzw. input lag (opóźnienie matrycy) duży, a i

    Pomyślimy o tym osobno...

> [...]
    > multiplayer (jak Battlefieldy) ważny jest przede wszystkim szybki CPU.
    > Więc możesz zostawić tego 9800, a wymienić sam CPU.

    Tylko twierdzisz, że Q9550 za 400zł to za drogo.. gdzie go kupię taniej?

  • 40. Data: 2014-03-12 00:10:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "maX" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > wystarczająco żeby bez dopłaty kupić DDR3), karta grafiki (600 zł).
    > Nie trzeba wymieniać zasilacza bo i3 biorą mało prądu.

    No i ile razy szybszy ten i3 będzie od Q9550?

    > Choć wymiana całej platformy oznacza równiez reinstalację windows
    > (wymiana samego CPU lub GPU nie).

    No to już dużo więcej roboty, niestety...

    OK, dzięki.