  • 111. Data: 2010-06-23 10:33:04
    Temat: Re: Reklamy ciszej? Ni chuja!
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:

    > Na dziś.... pepsi i tylko pepsi, dzieciaki od szfagra które mają po 8 lat
    > jakoś też potrafią odróżnić śmieci typu colasoćtam od pepsi.

    Oczywiście, przejęły nawyki od rodziców.
    Ale postaw się w sytuacji kogoś, kto nigdy coli nie pił i musi sobie jakąś
    wybrać.
    Jak ma to zrobić, żeby reklamy nie miały żadnego wpływu na wybór?

  • 112. Data: 2010-06-23 10:33:17
    Temat: Re: Reklamy ciszej?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:hvsnle$1dk$1@news.onet.pl...

    > Widać kiepsko im to wychodzi, skoro nie znam nikogo, komu nasza cola
    > smakowałaby bardziej.

    Bo to jest zwykle autosugestia, z zachodu musi byc lepsze - tu nie ma
    zadnego ekonomicznego celu w zmienianiu smaku. Jedyne co jednoznacznie i
    obiektywnie moge powiedziec ze jest lepsze to puszki, caly czas sa ciensze
    na zachodzie. BTW zwykla czy light lepiej Ci smakuje?

  • 113. Data: 2010-06-23 10:34:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wystarczy obejrzec program domo, travel itp. o angolach, amerykanach,
    > kanadyjczykach majacych w swych domach skladowiska badziewi ;-)
    >
    > Jak pisalem, ponoc jest to po prostu konieczne - nikt nie karze Tobie
    > robic tego samego.

    Formalnie, czy faktycznie?
    Formalnie niby nie każe, ale faktycznie reklamy do tego namawiają.
    Czyli są złem samym w sobie (dla konsumentów).

  • 114. Data: 2010-06-23 10:35:01
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > W czasach "gdy nie bylo reklam" nie bylo rowniez wyboru.
    > Woda mineralna byla jedna (jak byla) i mogla co najwyzej byc gazowana lub
    > nie. Lody (jak byly) byly jedne i nazywaly sie calipso. Podobnie bylo z
    > telewizorami, pralkami, lodowkami, odkurzaczami itp. itd. etc.
    > Dzisiaj produktow rownorzednych jest kilka, kilkanascie czy kilkaset razy
    > wiecej niz w czasach "gdy nie bylo reklam".
    > Na jakiej zatem podstawie wybierasz ten a nie inny produkt ?

    No masakra, na podstawie własnego osądu.
    Mam wybrać TV pińcet cali 3D, hd, wd, ABS bo tak pierdolą w reklamie? Teraz
    reklamują w kółko 3D więc mam jak ten baran wiedziony do rzęźni pędzić na
    promocję TV 3D 'bez waty' bo reklama tak mówi? Weź się ocknij. Akurat w
    przypadku TV jest kilka jak nie kilkanaście aspektów które można wziąść pod
    uwagę przy zakupie, tak samo lodówce czy pralce.

  • 115. Data: 2010-06-23 10:36:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Widzisz, ja już jestem taki, że jak słysze słowo zakupy w markecie albo
    > galerii to dostaje szału jak byk na widok czerwonej płachty.

    Jak kazdy facet. Galerie sa dla kobiet. W dawnych czasach facet szedl
    ustrzelic co potrzebne i wracal. Kobiety zajmowaly sie zbieractwem, czyli
    musialy przebrac ilestam tych krzekow i wybierac mozolnie co jadalne.

    Ale konsumpcjonizm to nie tylko galerie, ale i salony samochodowe, salony
    AV, wakacje w chinach itp

  • 116. Data: 2010-06-23 10:36:39
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]
    > Różnice są zasadnicze.
    >
    > A już Coca-Cola Cherry z PL i UK, to po prostu przepaść, smakuje ZUPEŁNIE

    wynalazki typu lite, cherry itp to napitki dla ciot którym własnie reklamy
    zrobiły wode z mózgu że dla smukłej sylwetki to "pij tylko lajt" będziesz
    jako modelka. LOL

  • 117. Data: 2010-06-23 10:37:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:hvsnvd$2a5$1@news.onet.pl...

    > Formalnie, czy faktycznie?
    > Formalnie niby nie każe, ale faktycznie reklamy do tego namawiają.
    > Czyli są złem samym w sobie (dla konsumentów).

    Wolisz ilestam badziewi w domu czy ostrzejszejsze dupniecia kryzysow
    ekonomicznych?

  • 118. Data: 2010-06-23 10:38:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:hvsnle$1dk$1@news.onet.pl...

    > Bo to jest zwykle autosugestia, z zachodu musi byc lepsze

    Nieprawda.
    Żadna autosugestia, po prostu inny smak.
    Nie twierdzę, że każdy napój z zachodu jest lepszy, piwo z reguły jest
    gorsze.
    Ale cola smakuje mi bardziej, innym którym dałem próbować (nawet w szklance
    bez oznaczeń) również.
    Przy czym nie we wszystkich krajach dostrzegam te różnice in plus - na razie
    na pewno Hiszpania i UK.

    >- tu nie ma zadnego ekonomicznego celu w zmienianiu smaku.

    Ale jednak tak się dzieje.

    >BTW zwykla czy light lepiej Ci smakuje?

    Nienawidzę słodzików, wolałbym pić czystą wodę, więc wszystkie lighty
    odpadają.
    Największą różnicę widzę w smaku coli Cherry i zwykłej Coke.

  • 119. Data: 2010-06-23 10:38:46
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Oczywiście, przejęły nawyki od rodziców.
    > Ale postaw się w sytuacji kogoś, kto nigdy coli nie pił i musi sobie jakąś
    > wybrać.
    > Jak ma to zrobić, żeby reklamy nie miały żadnego wpływu na wybór?

    Wiesz to coś na wzór matrixa, jak byś nigdy nie jadł jabłka i nie wiedział
    jak smakuje ktoś mógł by Ci wmówiś, że smakuje jak..... wszystko.

  • 120. Data: 2010-06-23 10:39:33
    Od: z <z...@g...pl>

    Cavallino pisze:

    > Pytam, na jakiej podstawie zaczynasz szukanie czegoś co Ci odpowiada, od
    > konkretnego produktu?

    U mnie taka kolejność
    - cena
    - opinia znajomego
    - własne doświadczenie z danym producentem
    - opakowanie
    Reklama była by dla mnie argumentem na minus.

    Pewnie gdzieś w tym wszystkim reklama macza swoje łapska ale na pewno
    nie w takim stopniu jak sądzą "fachowcy" od reklamy.
    Wiem nie jestem reprezentatywny. Trudno.