  • 1. Data: 2012-05-03 23:23:55
    Temat: Rejestracja auta z Niemiec
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Obywatel Niemiec był z wizytą u znajomych i nagle
    służbowe sprawy wezwały go do domu.
    Zostawił tu samochód z papierami (wrócił samolotem)
    I teraz mu się chyba nie chce wracać po to auto, a są chetni do zakupu.
    Czy da się to zarejestrować u nas? Umowę zdalnie można zorganizować,
    ale jak czytam wymogi do rejestracji, to on musi wymeldować u siebie.
    A on twierdzi, że nic nie musi. Sprawa staje się powoli pilna, bo TUV w
    czerwcu się kończy.
    Da się zarejestrować tak? Po co byłyby wtedy te tablice zjazdowe z Niemiec,
    skoro można przyjechać na niemieckich tablicach?

  • 2. Data: 2012-05-04 08:19:09
    Temat: Re: Rejestracja auta z Niemiec
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 May 2012 23:23:55 +0200, cef napisał(a):
> [...]
    > ale jak czytam wymogi do rejestracji, to on musi wymeldować u siebie.
    > A on twierdzi, że nic nie musi. Sprawa staje się powoli pilna, bo TUV w

    Sam jestem ciekaw ... telefon do urzedu ?

    Za to zwracam uwage ze jak umowa zawarta w Polsce,
    a) nalezy sie PCC,
    b) sprowadzajacy, czyli niemiec, powinien zaplacic akcyze i oplate
    ekologiczna.

    Wiec sie zastanowcie gdzie zostanie zawarta :-)

    Z kolei jak on wyrejestruje, to jest problem jak auto trafilo do polski.

    J.

  • 3. Data: 2012-05-04 08:27:38
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    $6...@n...neostrada.pl...
> [...]
    > Niemiec,
    > skoro można przyjechać na niemieckich tablicach?

    Musisz mieć abmeldung zrobiony w papierach.
    Chcesz zeby auto bylo zarejestrowane jednoczesnie w dwoch krajach?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 4. Data: 2012-05-04 11:01:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Sam jestem ciekaw ... telefon do urzedu ?

    A to już zrobiłem i właśnie życzą sobie mieć zaświadczenie o wymeldowaniu
    samochodu tam.
    Myślałem, że jak sobie kupię samochód od Niemca (ale taki na chodzie, a nie
    z Autohausu)
    to można przyjechać na jego tablicach i zdać te tablice w PL i urzedy się
    jakoś dogadają odnośnie
    wyrejestrowania

> [...]
    >
    > Wiec sie zastanowcie gdzie zostanie zawarta :-)
    > Z kolei jak on wyrejestruje, to jest problem jak auto trafilo do

    Papier jest cierpliwyi można spisać/zawrzeć gdziekolwiek, ale faktycznie
    problem będzie jeśli on tylko wymelduje.

  • 5. Data: 2012-05-04 11:03:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news-gazeta wrote:

    > Musisz mieć abmeldung zrobiony w papierach.
    > Chcesz zeby auto bylo zarejestrowane jednoczesnie w dwoch krajach?

    Ale nie będzie w dwóch krajach, bo przecież jak ktoś zerejestruje tutaj,
    to odda tablice przy rejestracji i oni je odeślą chyba do Niemiec albo
    conajmniej powiadomią.

  • 6. Data: 2012-05-04 11:53:26
    Od: PJ <p...@g...com>

    Brief, Schein i tablice wysylasz Hansowi, on idzie odmeldowuje auto i
    po problemie

    P.

  • 7. Data: 2012-05-04 13:08:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 May 2012 11:01:34 +0200, cef napisał(a):

    > A to już zrobiłem i właśnie życzą sobie mieć zaświadczenie o wymeldowaniu
    > samochodu tam.

    Zadzwon do innego, lub odszukaj rozporzadzenie o rejestracji.

> [...]
    > z Autohausu)
    > to można przyjechać na jego tablicach i zdać te tablice w PL i urzedy się

    Jakos nigdy o tym nie slyszalem. Nie ma takiego zwyczaju, byc moze dlatego
    ze u nich nie tak jak u nas ze na starych tablicach dlugo jeszcze jezdzisz.
    Ale brak zwyczaju to nie przepis :-)

    Osobiscie nie widze przeciwskazan zebys kupil np w niedziele, przyjechal do
    kraju, a wymeldowanie zalatwil poczta - zwracam tylko uwage ze urzedy sa
    ciete, wiec w poniedzialek przeglad, zaraz potem akcyza (5 dni od zakupu
    lub przywozu), inne oplaty, i mozesz sobie spokojnie wymeldowywac przez
    poczte, a auto sobie postoi do czasu rejestracji.

    Aha - zadwon do ambasady lub konsulatu - cos slyszalem ze u nich mozna
    wymeldowac.

    A przed granica stoja jakies budki z tablicami,
    http://tablicewywozowe.zgorzelec.pl/
    www.zolte-tablice.pl/

    i cala masa innych.

    J.

  • 8. Data: 2012-05-04 13:10:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A - jeszcze drobiazg - masz Brief ? (taki arkusz papieru, niemiecka ksiazka
    pojazdu)

    Jesli nie masz, to poczta cie nie minie, jesli masz, to niemiec widac
    planowal, bo tego sie normalnie nie wozi ze soba :-)

    J.

  • 9. Data: 2012-05-04 13:39:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Jesli nie masz, to poczta cie nie minie, jesli masz, to niemiec widac
    > planowal, bo tego sie normalnie nie wozi ze soba :-)

    Nie wiem co tam on zostawil, mialem sprawdzic co i jak z rejestracja,
    to sprawdzam i pytam. Ja tego auta nie kupuje.(choc tez szukam).
    Widac ten obywatel niemiecki jakis niezorientowany - pewnie jak by mu wyslac
    tablice to obawiam sie, ze on nie odeslalby tego wymeldowania.
    W sumie nie rozumiem po co jest taki burdel z tymi tablicami.
    Powinno dzialac tak samo jak wewnatrz kraju.
    Kupuje w Przemyslu i jade na tych tablicach do Wroclawia.
    Tam rejestruje i oddaje stare tablice.
    Ale lobby producentów tablic jest sprawne, to maja obrót.

  • 10. Data: 2012-05-04 13:57:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Zadzwon do innego, lub odszukaj rozporzadzenie o rejestracji.

    A to już sobie sprawdziłem. Mam dać dowód jeśli pojazd był zarejestrowany.

> [...]
    > akcyza (5 dni od zakupu lub przywozu), inne oplaty, i mozesz sobie
    > spokojnie wymeldowywac przez poczte, a auto sobie postoi do czasu

    Kiedy chodzi o to, żeby tego nie robić.
    Skoro można dać dowód z wnioskiem o rejestrację, to wymeldowanie
    jest bez sensu. Te dodatkowe tablice, to raczej kwestia ubezpieczenia.
    Wewnątrz kraju to działa (przejęcie praw z polisy OC) a z zagranicy pewnie
    nie
    za bardzo działa. Ostatnio sprzedałem swojego rupiecia
    i tydzień po zakupie przyszło od ubezpieczyciela, że mam wyjaśnić kwestie
    kolizji drogowej sprokurowanej tym autem.
    Nowy nabywca podał się jedynie za kierującego, a nie właściciela
    a stłuczkę zrobił komuś w drodze do domu kilka godzin po zakupie.
    Pewnie nie każdy chce mieć takie przygody, stąd tablice zjazdowe z OC.