eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › Regulator Napięcia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2011-10-31 20:39:53
    Temat: Re: Regulator Napięcia
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-10-31 00:56, Kuczu pisze:

    > No tak, ale to jest elektroniczny, a nie mechaniczny z Poloneza. I o
    > rzad wielkosci drozszy.
    >

    Mechanicznych już nikt nie stosuje, teraz tylko elektronika.

    25-30zł to nie jest rząd wielkości drożej ;P

    Pozdrawiam !


  • 12. Data: 2011-10-31 22:04:18
    Temat: Re: Regulator Napięcia
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 31-10-2011 o 21:38:46 Czarek Daniluk <c...@n...com>
    napisał(a):

    > W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze:
    >
    >> Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche
    >> gorzej.
    >>
    >
    > Czym się różni alternator we włochu/japońcu/niemcu od tego który jest w
    > CZ ?? w.g mnie wszystkie mają takie same wyprowadzenia :P 3 fazy, zero i
    > czasami środek faz :P
    >
    > Pozdrawiam !

    ano bardzo dobrze różnicę widać gołym okiem...

    są alternatory trójfazowe ze wzbudzeniem, takie jak w 99.9% obecnych
    samochodów i w CZ/JAWA. regulator służy do sterowania prądem płynącym
    przez uzwojenie wirnika. stąd też dwie szczotki i komutator w postaci
    dwóch oddzielnych pierścieni na wirniku im większy prąd wzbudzenia tym
    większe napięcie generuje uzwojenie stojana i większą oddaje moc.
    generalnie takie rozwiązanie ma najlepszą sprawność bo alternator generuje
    tyle prądu ile potrzebują odbiorniki. ale też bardziej skomplikowany
    mechanicznie. do pełni szczęścia w obwodzie znajduje się prostownik
    zamieniający prąd zmienny z trzech faz na prąd stały.

    drugi rodzaj to alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe...
    zazwyczaj wirnik robi jednocześnie za koło zamachowe. magnesy obracają się
    na zewnątrz stojana z uzwojeniami, z rzadka wewnątrz (mała jawka). proste
    rozwiązanie mechaniczne okupione jest pewną wadą. mianowicie wraz ze
    wzrostem obrotów wzrasta napięcie i w pewnym momencie gdzieś tą nadwyżkę
    trzeba puścić. zazwyczaj w gwizdek i dla tego regulatory posiadają duże
    radiatory. po prostu nadmiar prądu zamieniany jest w ciepło. tutaj
    alternator może mieć uzwojenie jedno, dwu lub trójfazowe. jeszcze się
    trafia dwupołówkowe. no i do tego odpowiedni prostownik i stabilizator
    napięcia.

    pozdrawiam


  • 13. Data: 2011-11-01 10:23:36
    Temat: Re: Regulator Napięcia
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-10-31 21:38, Czarek Daniluk pisze:
    > W dniu 2011-10-30 22:14, Kuczu pisze:
    >
    >> Hmmmm... Do CZ to daje rade. Do japonca/wlocha/niemca to juz troche
    >> gorzej.
    >>
    >
    > Czym się różni alternator we włochu/japońcu/niemcu od tego który jest w
    > CZ ?? w.g mnie wszystkie mają takie same wyprowadzenia :P 3 fazy, zero i
    > czasami środek faz :P
    >
    > Pozdrawiam !
    Widać są różnice skoro nawet w Larssonie jest na półce jakieś 80 różnych
    reglerów.

    --
    Tomek
    BMW R1100S
    Dniepr z wozem


  • 14. Data: 2011-11-24 20:05:45
    Temat: Regulator Napięcia
    Od: " " <p...@g...pl>

    <p...@g...pl> napisał(a):

    > Witam.Poszukuje regulatora napięcia
    > DUCATI ENERGIA 343875
    > pasujące 343820,343870 lub SGR-438820
    > oznaczenia
    > G G R +B L C
    > NA CZTERY PINY
    > taki sam ma APRILIA 125 AF1 AF 1
    > Ewentualnie gdzie go kupie.
    > Pozdrawiam Artur
    > p...@w...pl
    > 606192245



    Drugi rodzaj to alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe....
    zazwyczaj wirnik robi jednocześnie za koło zamachowe. magnesy obracają się
    na zewnątrz stojana z uzwojeniami, z rzadka wewnątrz (mała jawka). proste
    rozwiązanie mechaniczne okupione jest pewną wadą. mianowicie wraz ze
    wzrostem obrotów wzrasta napięcie i w pewnym momencie gdzieś tą nadwyżkę
    trzeba puścić. zazwyczaj w gwizdek i dla tego regulatory posiadają duże
    radiatory. po prostu nadmiar prądu zamieniany jest w ciepło. tutaj
    alternator może mieć uzwojenie jedno, dwu lub trójfazowe. jeszcze się
    trafia dwupołówkowe. no i do tego odpowiedni prostownik i stabilizator
    napięcia.

    Posiadam alternator z wirnikiem wyposażonym w magnesy stałe.Z silnika wychodzą
    dwa przewody do podłączenia z regulatorem(dwu fazowy)i wyjście + do
    akumulatora i masa z obudowy.To co wiem to regulator był dwupołówkowy z
    stabilizatorem.
    Dziękuje koledze za szczegółowy opis jak wyżej.
    Ewentualnie jaki regulator można zastosować.
    Dziękuje i pozdrawiam.Artur


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: