    From: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulacja obrotów wentylatora-co polecacie (PWM) ?
    Date: Sun, 3 Jun 2012 21:05:24 +0200

    Użytkownik "Paweł Kasztelan" <P...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jqg3tm$5ci$1@inews.gazeta.pl...
    Witam.
    Przymierzam się właśnie do budowy ale najpierw postanowiłem zapytać
    mądrzejszych żeby nie wyważać otwartych drzwi.
    Planuję regulację PWM opartą o układ NE555.

    Ale przydały by się jeszcze takie funkcje.
    1) Prędkość obrotowa regulowana czujnikiem temp. przymocowanym do
    radiatora.
    2) Wzrost prądu dla wystartowania wentylatora i spadek do minimalnego
    potrzebnego żeby się obracał wentylator.
    3) Sygnalizacja awarii (brak obrotów przez np. 15sek) jakimś
    piszczkiem. Jakaś dioda + fotodioda mogła by to sprawdzać a przy
    okazji podać prędkość obrotów wentylatora (opcja).

    Może widzieliście gdzieś jakiś ciekawy schemat?
    Teoretycznie wiem jak zbudować poszczególne części ale boję się że nie
    dam rady połączyć tego w całość (działającą całość) :)

    Pewnie powiedzą Ci,... a gogle zamknęli?
    Też potrzebowałem, i aby nie być adresatem takiego (słusznego skądinąd)
    komunikatu zacząłem szukać. Tym bardziej intensywnie,
    gdyż na własne oczy widziałem taki układ. Niestety tego nie znalazłem.
    Prawdopodobnie nie potrafiłem zadać precyzyjnego, mimo wpisywania wielu
    wariantów, zapytania.
    Jest mnóstwo regulujących obroty z czujnikiem termicznym, ale
    nie ma tego, który dodatkowo alarmuje o zatrzymaniu.
    Jak znajdziesz, to mam nadzieje, podzielisz sie informacją.

    Artur(m)