  • 1. Data: 2014-12-05 21:23:25
    Temat: Reguła niezerowego zawijania
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Czy jak tam po polsku "non-zero winding rule"
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nonzero-rule
    http://www.cs.rit.edu/~icss571/filling/alt_parity.ht
    ml

    Służy jako reguła przynależności punktu do wielokąta obok reguły
    parzysta/nieparzysta ilość przecięć. Jeżeli wielokąt sam się przecina,
    to dostajemy inne rezultaty, NZW (non-zero winding rule) daje więcej
    odpowiedzi że punkt leży wewnątrz, co czasem byśmy preferowali.
    Mamy zadany punkt, prowadzimy od niego w jakimś kierunku promień na
    zewnątrz np do nieskończoności. Teraz przecina się z krawędziami;
    zamiast zliczać ich ilość czy jest parzysta, patrzymy na kierunek
    przecięcia się tych krawędzi z promieniem, czy jest zgodny z ruchem
    wskazówek zegara czy przeciwny. I albo dodajemy albo odejmujemy jeden.
    Suma Zero oznacza - na zewnątrz, niezerowa - wewnątrz.
    Teraz, aby dobrze to działało preferowane jest aby promień nie
    przechodził przez wierzchołek, ale to wymaga aby promień puszczać pod
    losowym kątem i próbować. Aby uprościć promień zawsze puszczamy pionowo
    albo poziomo i wtedy może napotkać wierzchołek. Jak sobie radzić w
    przypadku napotkania wierzchołka? Mogą być przypadki: A idzie do B z B
    do C, promień przechodzi przez B oraz przez A-B-C
    Drugi przypadek z A do B i zawraca do C, promień ma traktować tak jakby
    nie dotknął wierzchołka, bo minimalnie w jedną stronę by nie dotknął a
    minimalnie w drugą przeciął by dwie linie idące w przeciwnych kierunkach.
    Jak odróżnić te przypadki?

  • 2. Data: 2014-12-05 22:43:59
    Temat: Re: Reguła niezerowego zawijania
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 5 grudnia 2014 21:23:56 UTC+1 użytkownik Borneq napisał:
> [...]
    > nie dotknął wierzchołka, bo minimalnie w jedną stronę by nie dotknął a
    > minimalnie w drugą przeciął by dwie linie idące w przeciwnych kierunkach.

    szczerze powiem ze mnie osobiscie te twoje teksty powalaja przedziwnym nudziarstwem,
    tak jak niektorzy inni powalaja prymitywizmem - zaiste nie wiem co gorsze, anie jedno
    ani drugie mi nie podchodzi, no ale cóż to wolna grupa a ja nie musze wszystkiego
    czytac

    odpowiedz - tak samo jak sprawdzasz kierunki ab i bc , jesli bedzie lewo=lewo to jest
    lewo prawo prawo to jest prawo a jak lewo prawo lub prawo lewo to wyjdzie bodajze na
    zero