  • 1. Data: 2011-10-20 19:57:31
    Temat: Regeneracja gumowych klawiatur - czym?
    Od: r...@p...onet.pl

    Czy istnieje jakiś preparat do napylania warstwy przewodzącej (te czarne
    kółeczka pod spodem) w gumowych klawiaturach np od pilotów czy telefonów itp?
    Albo czy jest jakiś lepszy sposób niż doklejanie kółeczek z innych klawiatur,
    jesli nie można dokupić nigdzie gotowej klawiatury do danego urządzenia?

  • 2. Data: 2011-10-21 05:56:31
    Temat: Re: Regeneracja gumowych klawiatur - czym?
    Od: Michał <l...@o...pl>

    Są właśnie kułeczka przewodzące. Do kupienia 100szt w sklepie razem z
    klejem.
    Chyba nie ma nic mniej skomplikowanego.

  • 3. Data: 2011-10-21 07:46:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał napisał:

    > Są właśnie kułeczka przewodzące.

    Kukułeczka, to ja wiem co to jest. A to co to takiego?

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2011-10-21 08:47:41
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik r...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    > jesli nie można dokupić nigdzie gotowej klawiatury do danego urządzenia?

    Metoda awaryjna - pomazać miękkim ołówkiem, wersja pro tak jak Robert
    napisał, ścina się stare gumki i nakleja nowe.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 5. Data: 2011-10-21 09:03:57
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    On 21 Paź, 10:47, AlexY <a...@i...pl> wrote:
> [...]

    Trzeba kupić to... niekoniecznie tu:

    http://sklepelektroniczny.com/product-pol-3239-Gumki
    -do-pilotow-zestaw-naprawczy.html

    Jest jeden problem bo trzeba ściąć zużytą gumkę o grubość nowej gumki
    jaka jest w zestawie naprawczym. Nie jest to takie łatwe. Ja to robię
    tak: znajduję cienką ale dość sztywną blaszkę, wiercę w niej otworek
    taki aby przez niego przeszła i wystawała stara niekontaktująca gumka.
    Do tej czynności "brakuje rąk"... trzeba sobie czymś pomóc. Wtedy jak
    już wystaje odpowiednio dużo ścinam ostrą żyletką wszystko co wystaje
    ponad blaszkę. W ten sposób naprawiłem już chyba z kilkanaście
    pilotów. Powodzenia!

  • 6. Data: 2011-10-21 09:05:43
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

  • 7. Data: 2011-10-21 14:10:52
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > klawiatur,
    > jesli nie można dokupić nigdzie gotowej klawiatury do danego urządzenia?

    spróbuj lakiery przewodzące, np.
    http://www.tme.eu/pl/details/33_200/powloki-ochronne
    -i-ekranujace/kontakt-chemie/207606091202/#
    http://www.tme.eu/html/PL/emi-35-preparaty-chroniace
    -przed-zakloceniami-elektromagnetycznymi/ramka_3534_
    PL_pelny.html

  • 8. Data: 2011-10-23 19:03:44
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]

    > klawiatur,
    > jesli nie można dokupić nigdzie gotowej klawiatury do danego urządzenia?

    Kupujesz i zjadasz czekoladę. "Złotko" naklejasz na taśmę dwustronną.
    Wycinasz kółka (dziurkaczem) czy co tam potrzeba. Naklejasz. Cieszysz się
    zarobkiem za naprawione urządzenie :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 9. Data: 2011-10-23 21:59:25
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Kupujesz i zjadasz czekoladę. "Złotko" naklejasz na taśmę dwustronną.
    > Wycinasz kółka (dziurkaczem) czy co tam potrzeba. Naklejasz. Cieszysz się
    > zarobkiem za naprawione urządzenie :)

    Ja robię podobnie, acz podklejam odtłuszczone pazłotko klejem
    superglue/kropelka, bacząc, by klej nie zalał strony czynnej. Daję klejowi
    chwilę na związanie. Zaletą tej wersji jest to, że w sytuacji, gdy grubość
    warstwy przewodzacej jest krytyczna (mały skok klawisza), warstewka kleju
    plus cieniutkie pazłotko dają bardzo mały przyrost grubości. Wadą - gdy ręka
    zadrży, czy kleju za dużo wykapie, trzeba bujać się z czyszczeniem i
    robieniem podklejki od nowa, bo zasyfi płytkę na amen...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 10. Data: 2011-10-24 05:51:44
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-10-23 21:03, wowa pisze:

    > Kupujesz i zjadasz czekoladę. "Złotko" naklejasz na taśmę dwustronną.
    > Wycinasz kółka (dziurkaczem) czy co tam potrzeba. Naklejasz. Cieszysz
    > się zarobkiem za naprawione urządzenie :)

    Inna wersja: zamiast czekolady miedź oderwana z laminatu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem