  • 11. Data: 2013-01-08 00:10:24
    Temat: Re: Regeneracja gumek przewodzących w przyciskach, inna metoda niż wklejanie nowych gumek?
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > przyciski powinny przetrwać do czasu wykonania właściwej naprawy, spoina
    > dość łatwo mi się odklejała z gumek. Należy uważać, żeby klej nie dostał
    się
    > w niepowołane miejsca.
    >
    > --
    > Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
    > ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
    > Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
    > i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako
    stalking.

    http://www.kleje-przemyslowe.pl/r01-43_kleje_cyjanoa
    krylowe_do_specjalne.htm
    w/k

  • 12. Data: 2013-01-08 04:21:17
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 6 Jan 2013 23:39:39 +0100 jędrek
    <w...@p...onet.pl> napisał:

    >Ktoś tego próbował?
    >http://allegro.pl/lakier-klej-przewodzacy-prad-elas
    tyczny-w-wa-i2879778356.html
    >Czy raczej kolejny bubel za grubą kasę, za mało fioleczkę?

    Próbował, działa. Toż to Amepox - polska firma z Łodzi trudniąca się
    nanotechnologią, żaden bubel. Po wyschnięciu lakier ten ma rezystancję
    bliską 0, chyba że gdzieś przerwę zrobiłeś.
    Nie regenerowałem jednak tym lakierem gumek stykowych, więc nie wiem
    czy w takim zasosowaniu (wyginanie) nie odpadnie (ale podejrzewam że
    będzie ok), regenerowałem raz klawiaturę foliową i kilka razy robiłem
    połączenia w różnych modelach laboratoryjnych - świetny lakier.

    Co do tego lakieru to jeszcze kilka porad:

    - przed użyciem koniecznie zamieszaj za pomocą jakiegoś drucika albo
    po prostu pędzlem

    - gorąco polecam zamiast załączonego do zestawu (kiepskiego i za
    grubego) pędzla, zakup w sklepie dla plastyków pędzelka nr. 2 lub 3 (a
    najlepiej obydwu, czasem przydaje się ten czasem ten) i po użyciu
    mycie go acetonem a potem wodą z mydłem zanim lakier na nim zaschnie.
    Taki pędzel ma przede wszystkim wygodny trzonek, oraz mniej i lepszego
    włosia, przez co można malować znacznie precyzyjniej i cieńszą
    warstwą. Po umyciu pędzla ułóż włosie tak jak powinno być.

    - lakier można przechowywać długo (co jest istotne ze względu na jego
    cenę), jeżeli fiolka będzie w pozycji pionowej i będziesz dbał żeby
    nie zabrakło rozpuszczalnika (bo wyparowuje) - np. co miesiąc dodawaj
    ze 2-3 krople acetonu i zamieszaj. Oryginalnie lakier zawiera chyba
    octan amylu, albo coś takiego, ale aceton nadaje się równie dobrze i
    jest w każdym sklepie budowlanym. Jeżeli pozwolisz lakierowi zaschnąć
    w fiolce, nadaje się on tylko do wyrzucenia.

    - jeżeli lakier nakłada się za grubo, dodaj 1-2 krople acetonu i
    zamieszaj

    Co do regeneracji gumek to robiłem to lakierem grafitowym - bez
    zarzutu, chociaż trzeba pamiętać żeby dobrze przemyć powierzchnię
    gumki/płytki acetonem i nie nakładać za grubej wartswy. Podobne uwagi
    o pędzlach i rozpuszczalniku jak przy Amepoksie. No i zgodnie z
    przepisem, ten lakier trzeba po nałożeniu wygrzać przez podany czas -
    ja po prostu zbliżam lampę warsztatową i grzeje sobie przez godzinkę.

    Jaka ta Yamaha, pochwal się! DX7 może?

  • 13. Data: 2013-01-11 21:11:55
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-01-08 04:21:17 +0100, __Maciek <i...@c...org> said:

    > Oryginalnie lakier zawiera chyba

    stawiam na octan butylu

    > ale aceton nadaje się równie dobrze

    ten dostępny w budowlanych ma trochę wody... po kilkukrotnym dodawaniu
    może zrobić z całości galaretkę.

    > Jeżeli pozwolisz lakierowi zaschnąć
    > w fiolce, nadaje się on tylko do wyrzucenia.

    Octanem butylu daje się rozpuścić nawet zaschniętą fiolkę - sprawdzone.

    --
    DJ

  • 14. Data: 2013-01-11 22:18:16
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2013-01-08 04:21, __Maciek pisze:
    > Próbował, działa. Toż to Amepox - polska firma z Łodzi trudniąca się
    > nanotechnologią, żaden bubel. Po wyschnięciu lakier ten ma rezystancję
    > bliską 0, chyba że gdzieś przerwę zrobiłeś.

    A na przelotki PCB by się to nie nadawało? Próbował ktoś?
    Jak to znosi wysokie temperatury?

    pzdr
    mk

  • 15. Data: 2013-01-11 23:13:16
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-01-11 22:18:16 +0100, mk <reverse_lp.pw@myzskm> said:

    > A na przelotki PCB by się to nie nadawało?

    Kosztowne byłyby to przelotki.

    > Jak to znosi wysokie temperatury?

    Tam jest spoiwo polimerowe. Nie wytrzyma.

    --
    DJ

  • 16. Data: 2013-01-12 16:43:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.01.2013 22:18, mk wrote:

    > A na przelotki PCB by się to nie nadawało? Próbował ktoś?

    Próbował.

    Upierdliwa aplikacja i przelotki muszą być stosunkowo duże. Ale może mi
    jeszcze braknie praktyki.

    (Btw: jak chcesz spróbować to polecam pokrycie drugiej strony płytki
    folią do żywności, albo grozi ci zamazanie całości.)

    Michoo

  • 17. Data: 2013-02-02 19:04:46
    Od: jędrek <w...@p...onet.pl>

    "__Maciek" news:4l3ne8lmqmlskc43qn73kcbvg07nei2udg@4ax.com

    > Jaka ta Yamaha, pochwal się! DX7 może?

    Yamaha PSS-480

    W przypadku tego sprzętu nie była ważna cena i że dziś jest to już
    dwudziestokilkoletnie muzeum.
    Ważne jest to, że dla kogoś taki sprzęt ma wartość sentymentalną i nie
    przelicza się tu naprawy na pieniądze. To nie przetargi polskie gdzie
    punktem nr 1 jest cena - czyli wszechstronna lipa.

    Naprawa przycisków za pomocą wklejki z cieniutkiej folii aluminiowej do
    pieczenia odpadła w tym w przypadku - mimo, że wklejenie na kleju do
    klejenia butów trzymało się bardzo dobrze - bo niektóre przyciski mają tutaj
    bardzo mały skok (od stanu spoczynku do załączenia) - około 0,5mm i jest
    ryzyko, że bez ścinania warstwy starej gumki przewodzącej w niekorzystnych
    warunkach taka wklejka foliowa zacznie łączyć ścieżki węglowe na laminacie.
    Użyłem w efekcie wskazanego amepox-a ELECTON 40 AC ze związkami srebra.
    Taka warstwa naniesiona na starą gumkę ma faktycznie znakomitą przewodność
    poniżej 1 Ohm. Czego nie mogłem powiedzieć o wcześniejszych próbach z
    lakierem grafitowym. Tamten na skrajnych punktach pola gumki przewodzącej
    potrafił mieć aż kilkaset Ohm rezystancji przejścia.

    Po malowaniu amepox-em, suszeniu przez 2 doby, po założeniu do sprzętu
    wszystko pięknie śmiga.
    Zobaczymy jak będzie z wytrzymałością mechaniczną tej warstwy.