-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Refleksja po burzy
Date: Tue, 15 Jun 2010 16:58:24 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 32
Message-ID: <hv84eg$1hlh$1@news2.ipartners.pl>
References: <4c14aeb8$0$19171$65785112@news.neostrada.pl>
<4c155bc4$1@news.home.net.pl> <hv4up3$2v6r$1@news2.ipartners.pl>
<4c1672ce$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1276613904 50865 157.25.157.219 (15 Jun 2010 14:58:24
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 15 Jun 2010 14:58:24 GMT
In-Reply-To: <4c1672ce$1@news.home.net.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2289228
[ ukryj nagłówki ]BQB pisze:
> Jakub Witkowski pisze:
>
>> To właśnie znaczy że są raczej złe, a nie dobre.
>> Dobre świecą na drogę, a nie oślepiają jadących z przeciwka.
>>
>> Poza tym "złe" robią się często dobre po ich wymyciu. Tak, tak -
>> umiarkowanie
>> brudny reflektor (również klosz od wewnątrz) powyżej linii odcięcia
>> świeci
>> mocniej niż czysty - niepożądane rozproszenie światła.
>
> Ale mi dobrze oświetlają drogę, po tym incydencie pojechałem na stację
> diagnostyczną i sprawdził na tym przyrządzie, co przesuwa przy
> reflektorze i stwierdził, że jest dobrze ustawione i nic nie regulował.
Owym przyrządem sprawdził tylko położenie linii granicy cienia.
A zmierzył resztkowe natężenie strumienia w obszarze odcięcia?
Akurat :) Nie robią tego. Chyba zresztą nie mają czym. Gdyby mieli,
musieliby cofać z badania co drugi starszy czy brudniejszy pojazd...
A to, że na drogę świeci ci dobrze to też nic dziwnego.
Jeśli np. czysty/dobry reflektor kieruje 95% strumienia na drogę i 5%
w obszar odcięcia, a reflektor brudny/zły 80% na drogę, a 20% tam
gdzie nie trzeba, to ty nie zauważysz różnicy, bo względna zmiana
natężenia światła na drodze jest niewielka. Za światło kierowane
w obszar w którym oślepia innych - kilkukrotnie wyższe...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.06.10 21:00 BQB
- 16.06.10 21:15 Artur Maśląg
- 16.06.10 23:15 Wmak
- 17.06.10 20:33 BQB
- 18.06.10 00:27 Wmak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=