    From: The_EaGle <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Realny koszt 100km
    Date: Tue, 23 Jul 2013 14:09:53 +0200

    W dniu 2013-07-11 14:59, Marcin Kiciński pisze:

    > Dla prywatnego samochodu to nie ma sensu - każdy wie ile
    > zapłacił za auto, za to interesujące są bieżące koszty
    > utrzymania. Dzięki temu można poszukać oszczędności, albo
    > przynajmniej mieć świadomość ile kosztuje każda przejażdżka.

    Koszty stałe samochodu takie jak ubezpieczenie czy parking rozbijają się
    na liczbę kilometrów. Oznacza to że te koszty sa tym mniejsze (w
    przeliczeniu na 1km) im więcej km się pokonuje.

    > Sens mógłby być, gdyby ktoś chciał policzyć ile zyskuje osoba
    > mająca do swojej dyspozycji samochód służbowy, ale tu też nie
    > jestem pewny czy rozbicie ceny auta na przejechane kilometry
    > są dobrą metodą.

    Bardzo ciekawą sprawą jest że często bardziej opłaca się jeździć taxi po
    mieście do pracy i później raz-dwa razy do roku wypożyczyć samochód niż
    kupić auto i go utrzymywać a później ze stratą sprzedać.

    Mi koszt roczny wychodził około 15-17 tys PLN. W przeliczeniu na
    40-45tys zł km dawał 40-42zł za 100km.

    Rafał