  • Data: 2016-08-29 04:04:42
    Temat: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:npvm6b$vua$1@news.agh.edu.pl...

    > O, to, to. Chętnie bym też się dowiedział. I w ogóle zobaczył jeszcze raz
    > taką kartę...

    Niewiedzącym podpowiem, że w ramach tej nieparzystości cyferek, numer, np.
    140792, na karcie był zakodowany jako np. 139793, pokusiłem się nawet o
    próbę rozszyfrowania tego, że może jakaś inna dziurka razem z tą
    nieparzystą, daje właściwą cyfrę, choć jeszcze nie znałem pojęć parzystość,
    cyfra/bit kontrolny, to już mój umysł poszukiwał czegoś, czego uwzględnienie
    pozwoliło by skleić to do kupy, ale jeszcze nie dał rady ustalić jakiegoś
    obrazu sprawy. Cyfry, w miejsce nieistniejących na karcie parzystych, były
    zastępowane sąsiadującymi z nimi, już istniejącymi, nieparzystymi. W sumie
    zastanawiam się, po co w ogóle abonenci to dostawali? Jedyne, co mi się
    nasuwa, to w celach reklamacyjnych, nie pamiętam, czy była dziurkowana
    godzina, może wrzucali to w jakis system i ten wypluwał, że takie połączenie
    było, albo, że go nie było. A potem weszło coś nowocześniejszego, w każdym
    razie, kartki sobie taśmociagami jeździły, co miałem okazję już widywać,
    znacznie już mniejsze i wypisywane ręcznie, telefonistka przyjmująca
    wypisywała zamówienie i puszczała na taśmę, telefonistka, która to miała
    zrealizować, chyba zbierała kartkę z taśmy i realizowała w kolejności
    odbioru kartek. Możliwe, że jeszcze kilka mi się takich gdzieś pałęta (ufocę
    i podlinkuję), na mojej centrali używałem do jakichś drobnych notatek, np.
    jak dzwoniła jakaś centrala i podawała coś do sprawdzenia, to się pisało co
    i z kartką lazło do organu, pisało co dolega i oddawało zrobione,, bądź
    niezrobione.

    Fotkę karty dziurkowanej od międzymiastowych, widziałem gdzieś w necie, może
    za dnia poszukam i spróbuję podlinkować, bo już raczej z tych, żadna mi
    miejsca nie zabiera. Mam przypuszczenie, że numer telefonu, dziurkowany tak
    nieparzyście, mógł robić po prostu za numer zamówienia, tylko kurcze, za
    każdą kartą układ dziurek był ten sam... Ale tu jestem gapa, kilka lat tam
    pracowałem, chodziłem przez salę telefonistek prawie codziennie, a jakoś
    umknęło mi, zapytać o to, pipa jestem panowie, oj, pipa jestem... Możecie mi
    to zagrać:
    http://jestes.pipa.prv.pl/
    :P :))

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski