  • 11. Data: 2004-04-21 15:33:13
    Temat: Re: Re[2]: VAT na internet
    Od: "Wesoly" <wesoly@klu..pl>

    Razu pewnego Zbigniew Sikora napisal:

> [...]

    no wlasnie, tak sie zastanawiam jakie PKUiW ma stac kolo pola Vat zw.

    --
    pozdrawiam
    DW

    Jezeli uzywasz OE, nie dodawaj mnie do swojej ksiazki adresowej.

  • 12. Data: 2004-04-21 18:33:17
    Temat: Re: VAT na internet
    Od: "humpty" <h...@x...lublin.pl>

    :))
    moj szef tez rozwaza takie rozwiazanie, a narazie i tak z tego co wiem nie
    ma przepisow wykonawczych takze ustawa jest "martwa", podejzewam ze banda
    uzedasow czeka na propozycje lapowek za jakis dziury w ustawie o ktorych
    bedzie wiedzialo kilku bonzow.

    Użytkownik "Bartłomiej Duda" <b...@b...scene.pl> napisał w wiadomości

    > A jak by firma dla klienta indywidualnego, wystawila dwie pozycje. Np.
    dostep

  • 13. Data: 2004-04-21 20:32:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <3...@m...no.spam.net> Michał Kożusznik
    napisał(a):
    > h> bo nie dosc ze musza placic wiekszy vat za
    > h> lacza to jeszcze sprzedajac go z vatem zwolnionym nie moga go sobie
    > h> odliczyc,
    >
    > A może mi to ktoś dokładniej wyjasnić?
    > Prowadzę działalność gosp dając net na osiedlu. I ani ja ani moja
    > księgowa nie widzi różnicy między zw. z VATu a zero VAT. I tak i tak
    > VAT nie wpłynie ale...

    Czas zmienić conajmniej księgową. ;-)

    Będziesz kupował od TPSA net za np. 1000 + 220 VATu. Sprzedajesz za w
    sumie 2000 + jakaś stawka VAT.

    Gdyby ta stawka wynosiła 22%, to miałbyś 1000 zł zysku oraz 220 VATu do
    odprowadzenia.

    Gdyby stawka była 0%, to przy zachowaniu tej samej ceny netto VAT, który
    zapłaciłeś TPSA oddawałby CI Urząd Skarbowy. Zysk bez zmian, klient
    końcowy ma taniej.

    Natomiast kiedy coś jest zwolnione z VATu, to nie wolno od tego odliczać
    VATu! Obrazowo mówiąc - w porównaniu do 0% różnica jest taka, że US już
    niestety tego VATu nie odda. Czyli łącze od TPSA kosztuje Cię nie
    1000 zł + VAT, a tak naprawdę 1220 zł! Klienci rzeczywiście nie widzą na
    tym etapie różnicy, bo i tak nie płacą VATu, ale Tobie niestety zysk się
    zmniejsza z 1000 do 780 zł.

    A co, jeśli jedziesz na granicy opłacalności lub nie chcesz zmniejszać
    zysków? Musisz podnieść cenę klientom, czyli PRZERZUCIĆ na nich koszta
    sytuacji, w której nie możesz odliczyć VATu i nie jest on dla Ciebie
    neutralny.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 14. Data: 2004-04-21 21:20:45
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

    > sprzedażą zwolnioną. Taki VAT jest po prostu kosztem.
    Taki VAT nie jest KOSZTEM !!!! nie mozesz sobie zaksiegowac takiej faktury
    brutto.
    Po prostu ten VAT "ginie", placisz go przy zakupie i tyle.

    Maciej

  • 15. Data: 2004-04-22 00:30:23
    Temat: Re[4]: VAT na internet
    Od: Michał Kożusznik <m...@m...no.spam.net>

    Hello Samotnik,

    Wednesday, April 21, 2004, 10:32:29 PM, you wrote:

    S> Gdyby stawka była 0%, to przy zachowaniu tej samej ceny netto VAT, który
    S> zapłaciłeś TPSA oddawałby CI Urząd Skarbowy.

    No i to mnie zastanawia. Przeciez ustawa mowi o opodatkowaniu
    sprzedazy towaru. a nie mowi nic o VAT zakupu. Np wchodzi w zycie
    przepis mowiacy o nieodpisywaniu VATu za paliwo. Ale nigdzie nie ma
    mowy o zakazie odpisywania VATu za zakupione lacze Internetowe.
    Lacznie z tym ze jesli bylbym koncowym uzytkownikiem ale z osobowoscia
    prawna to moglbym sobie ten VAT odpisac.

    Wiec cos tu nie gra. I nie kloce sie ale intuicyjnie to nie pasuje mi.

    *** Media-IT Michał Kożusznik ***
    *** sieci inf - bazy danych - multimedia ***
    *** m...@m...net ***
    *** http://maxym.media-it.nospam.net ***

  • 16. Data: 2004-04-22 05:15:57
    Temat: Re: Re[4]: VAT na internet
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

    > Wiec cos tu nie gra. I nie kloce sie ale intuicyjnie to nie pasuje mi.
    W ustawie jest od dawna iz przy sprzedazy uslug/towarow ze stawka ZW sa
    pewne ograniczenia przy odliczaniu VAtu.
    Podane sa wzory strukturalne etc. Co do paliwa to odpwiedni zapisa musi byc
    bo jakotakie paliwo jest oblozone 22% a nie ZW.

    MAciej

  • 17. Data: 2004-04-22 07:38:01
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Maciej Przyboś" <m...@i...com> napisał w wiadomości

    > Taki VAT nie jest KOSZTEM !!!! nie mozesz sobie zaksiegowac takiej
    faktury
    > brutto.
    > Po prostu ten VAT "ginie", placisz go przy zakupie i tyle.

    Jesteś pewien ?
    Co prawda moje związki z księgowością są dość luźne, ale wydaje mi się to
    już całkiem nielogiczne (choć - z drugiej strony - logiki trudno tu wymagać)
    bo w takim razie taki VAT nie jest kosztem w sensie fiskalnym (nie stanowi
    kosztu uzyskania przychodu), ale jest (bo musi być) kosztem bilansowym -
    czyli rzutuje negatywnie na wyniki finansowe spółki !
    No to już by była kompletna paranoja !!

    Z#

  • 18. Data: 2004-04-22 08:30:47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <1...@m...no.spam.net> Michał Kożusznik
    napisał(a):

> [...]
    > prawna to moglbym sobie ten VAT odpisac.
    >
    > Wiec cos tu nie gra. I nie kloce sie ale intuicyjnie to nie pasuje mi.

    Skoro masz księgową, która nie ma o tym pojęcia, to chociaż Ty weź i
    przeczytaj tę ustawę, bo Cię US wykończy raz-dwa. VAT jest niestety
    skomplikowanym podatkiem. Programiki do KPiR ogłupiają ludzi sugerując,
    że to tak naprawdę jest to samo, co dochodowy, tylko na koniec miesiąca
    trzeba wydrukować dodatkową makulaturę w postaci rejestrów VAT.

  • 19. Data: 2004-04-22 08:34:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <c66ojd$2vkq$1@news.atman.pl> Maciej Przyboś napisał(a):
    > Taki VAT nie jest KOSZTEM !!!! nie mozesz sobie zaksiegowac takiej faktury
    > brutto.
    > Po prostu ten VAT "ginie", placisz go przy zakupie i tyle.

    Jasne, chodzi mi o koszt nie w sensie księgowym, tylko biznesowym.

  • 20. Data: 2004-04-22 12:58:01
    Temat: Re[6]: VAT na internet
    Od: Michał Kożusznik <m...@m...no.spam.net>

    Hello Maciej,

    Thursday, April 22, 2004, 7:15:57 AM, you wrote:

> [...]
    MP> Podane sa wzory strukturalne etc. Co do paliwa to odpwiedni zapisa musi byc
    MP> bo jakotakie paliwo jest oblozone 22% a nie ZW.

    No dobrze. A jak liczyć inne koszty? Przecież taki prąd, sprzęt,
    sprzataczka, no nie wiem.. cokolwiek. Tez służy do produkcji końcowego
    produktu (podobnie jak łącze do ISP) jakim jest INET dla klienta -
    osoby fizycznej. To z tego też nie mogę odpisać podatku?