  • 1. Data: 2010-04-28 10:13:35
    Temat: 30 analogów na E1
    Od: "o" <...@n...pl>

    Witam Was,

    Wiecie może czy istnieją jakieś użądzenia które pozwalają z jednej strony
    podłączyć 30 analogowych linii miejskich, a z drugiej strony mają gniazdo
    E1 przez które można dzwonić po tych liniach?

    olo

  • 2. Data: 2010-04-28 10:23:12
    Temat: Re: 30 analogów na E1
    Od: Jakub Klausa <j...@b...pl>

    o <...@n...pl> wrote:
    o => Witam Was,
    o =>
    o => Wiecie może czy istnieją jakieś użądzenia które pozwalają z jednej strony
    o => podłączyć 30 analogowych linii miejskich, a z drugiej strony mają gniazdo
    o => E1 przez które można dzwonić po tych liniach?

    W ogólności takie urządzenie nazywa się centralą telefoniczną ;-)

    Niemniej, może chodzi Ci o channel banki? ;-)

    k.
    --
    Jakub Klausa, JK762-RIPE, j...@b...pl
    * I love my new ergonomic keyboard! Now, if there was only an ergonomic luser *

  • 3. Data: 2010-04-28 11:26:28
    Od: "o" <...@n...pl>

    Użytkownik "Jakub Klausa" <j...@b...pl> napisał:
    > W ogólności takie urządzenie nazywa się centralą telefoniczną ;-)
    >
    > Niemniej, może chodzi Ci o channel banki? ;-)

    Dziękuję za odpowiedź. Czy potrafisz podać przykład jakiejś centrali na
    której można to zrealizować?

  • 4. Data: 2010-04-28 13:27:46
    Temat: Re:
    Od: Krzysztof Dermont <k...@c...pl>

    o pisze:

    > Dziękuję za odpowiedź. Czy potrafisz podać przykład jakiejś centrali na
    > której można to zrealizować?

    np. Platan Sigma, Slican CCT-1668
    praktycznie wszyscy producenci central PABX mają coś takiego w ofercie

    pozdr. Krzysztof Dermont

  • 5. Data: 2010-04-28 14:13:31
    Temat: Re: Re:
    Od: "WASYL" <k...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof Dermont" <k...@c...pl> napisał w wiadomości

    > np. Platan Sigma, Slican CCT-1668
    > praktycznie wszyscy producenci central PABX mają coś takiego w ofercie
    >
    > pozdr. Krzysztof Dermont

    To prawda. Sam użytkuje centralę SLICAN CCT-1668 Eu z 20 kanałami i jestem
    bardzo zadowolony.

  • 6. Data: 2010-04-29 05:39:03
    Od: a...@p...fm

    Najtaniej i najlepiej będzie jednak wykorzystanie Asteriska.
    Jest on darmowy a osprzęt jak np. karta E1 3 razy tańsza od
    oferowanych przez producentów central.
    Jest wiele fajnych klonow Asteriska jak np. http://www.trixbox.org/
    czy
    http://www.freepbx.org/
    Proste i łatwe w instalacji i programowaniu

  • 7. Data: 2010-04-29 07:15:14
    Od: "o" <...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Dermont" <k...@c...pl> napisał:

    > np. Platan Sigma, Slican CCT-1668
    > praktycznie wszyscy producenci central PABX mają coś takiego w ofercie

    Dzięki za informację. Myślałem nad czym takim, aby podłączyć do centrali
    pewną
    liczbę bardzo tanich bramek GSM na jedną kartę SIM. Następnie podłączyć tą
    centralę
    do komputera (Asterisk) z kartą z gniazdami E1 gdzie jest już podłączony
    jeden trakt.
    W ten sposób Asterisk miałby do dyspozycji 60 kanałów, z czego połowa byłaby
    realizowana przez bramki GSM. Myślicie że to ma prawo bytu - da się to
    zrobić na
    takich centralach?

    olo

  • 8. Data: 2010-04-29 08:46:24
    Od: Łukasz Jarosław Mozer <n...@b...org>

    Dnia Wed, 28 Apr 2010 22:39:03 -0700 (PDT), a...@p...fm napisał(a):

    > Najtaniej i najlepiej będzie jednak wykorzystanie Asteriska.
    > Jest on darmowy a osprzęt jak np. karta E1 3 razy tańsza od
    > oferowanych przez producentów central.

    Gdybyś przeczytał autora wątku ze zrozumieniem to byłoby super.

    Do tego Asteriska trzeba by było wpiąć 30 linii analogowych. Masz pomysł
    jak?

    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 9. Data: 2010-04-29 10:51:42
    Od: Jakub Klausa <j...@b...pl>

    o <...@n...pl> wrote:
    o => realizowana przez bramki GSM. Myślicie że to ma prawo bytu - da się to
    o => zrobić na
    o => takich centralach?

    Wszystko się da, pytanie tylko, czy warto ;-)

    PS - jeśli już koniecznie chcesz robić farmę GSM, to są do tego specjalne
    urządzenia, a nie babranie się z 30 bramkami, 30 kanałami analogowymi... ;-)

    k.
    --
    Jakub Klausa, JK762-RIPE, j...@b...pl
    * [Fri May 28 12:21:59 1999]-token:#unix- w3'r3 d4 l33t ->>n0t1cE<<- kr3w *

  • 10. Data: 2010-04-29 20:45:56
    Od: a...@p...fm

    Łukasz, pytasz jak do tego Asteriska wpiąć 30 linii analogowych ?
    Pomysł jest taki, ze przez bramki SIP takiej jak np. Asterbox.
    www.elektronix.pl

    Odnośnie bramek GSM to można je podłączyć do portów telefonicznych
    Asterboxa a ten zaloguje je do serwera jako konta SIP.
    Z drugiej strony w serwerze wstawić kartę PRA i oczywiście
    odpowiednia konfiguracja Asteriska - bramki GSM<>PRA
    I już jest taka 'farma' GSM <> PRA.

    Adam