    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ratowanie martwego rutera - programowanie przez JTAG.
    Date: Sat, 04 Sep 2010 14:53:52 +0200

    W dniu 2010-09-03 12:13, Gejzero pisze:

    > Wczoraj się troche pomęczyłem z googlami i raczej mało co mi sie
    > rozjaśniło wręcz przeciwnie.
    > Wszędzie piszą o ratowaniu przez konsole rs i tftp ale to dziala jeżeli
    > bootloader jest nieruszony.
    > Nie miałem nigdy do czynienia z JTAG-iem i wole zapytać niż brnąć w ciemno.
    > Dotychczas bawiłem się troche 51 i AVR a tam podejście do programowania
    > jest troszke inne niż tutaj.
    > Pewnie że moge wylutowac flasha i dać komus do zaprogramowania ale
    > przecież nie tędy droga.
    > Jeszcze raz zapytam ludzi ktrórzy mają do czynienia z tymi procesorami:
> [...]

    Zazwyczaj standardowy bootloader zamienia się na bootloader Redboot.
    Zapewne trzeba by go wgrać JTAGIem do RAM, uruchomić i następnie kazać
    mu zapisać na flasza. Następnie po restarcie można przez RS232 albo
    najlepiej TFTP wgrać system typu openWRT. Jest to przykrojony linuks.

    Poszukaj na stronach i forach od redbboota i od OpenWRT. Powinieneś
    znaleźć albo konkretny twój sprzęt albo coś z tym samym procesorem i
    wielkością pamięci. Znajdziesz tam porady krok po kroku jakie komendy
    używać, w jakie obszary pamięci kopiować i zapisywać .
    Największy zwstaw architektur był na
    http://oldwiki.openwrt.org/TableOfHardware.html alem może jest coś nowszego.

    MD