    From: Jacek Radzikowski <j...@n...spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Raspberry Pi
    Date: Sun, 16 Jun 2013 21:05:23 -0400

    Stachu Chebel wrote:
    > Nie mam żadnego doświadczenia z RPi, dzisiaj coś niecoś o tym
    > poczytałem i wydaje mi się, że może to być fajna sprawa do mojego
    > projektu. Robię badziew, która zbiera dane z przetwornika ADC, coś tam
    > się obrabia dalej wstępnie na FPGA, a dalej do PC na końcową obróbkę i
    > wyświetlanie. Transmisję danych do PC śmigam po USB.
    >
    > Pytania:
    >
    > 1) Czy RPi pociśnie 1+ MB/s transmisji po GPIO?
    > 2) Czy macie jakieś namiary na projekt RPi + TouchScreen (800x600)?
    > 3) Jakie narzędzia programistyczne są dostępne pod RPi?

    Polecam zastanowić się na Beaglebone Black. Programowo nie obędzie się bez
    sztuczek żeby uzyskać taki transfer (musiał byś użyć wbudowanego koproca do
    zastosowań RT), ale masz dostęp do szyny rozszerzenia pamięci, która ma o
    wiele wyższą przepustowość. Są gotowe rozszerzenia z LCD+touchscreen, jest
    też kilka projektów rozszerzeń z FPGA.
    Co do narzędzi programistycznych to BB jest w lepszej sytuacji, bo procesor
    jest zgodny z tym co używa większość ARMowych urządzeń na rynku. Przez to
    masz dostęp do szerokiej gamy narzędzi skrośnych, jest przeportowany QNX,
    ktoś chyba też wspomniał o Windows CE (czy jak się nazywa aktualna wersja
    Windows dla urządzeń wbudowanych), jest Linux z rozszerzeniami RT. Jeśli nie
    chcesz używać pełnego systemu operacyjnego, TI oferuje za darmo zestaw
    narzędzi do programowania na gołym procesorze. W przypadku RPi masz ichni
    port Debiana i chyba niewiele więcej. Procesor jest mniej wydajny i ma mniej
    dostępnych linii I/O.
    Raspbery bym polecał tylko w jednym przypadku: jeśli musisz dekodować
    skompresowane wideo. RPi ma do tego wspomaganie w GPU, czego brakuje w BBB.

    pzdr,
    j.