  • 21. Data: 2009-07-10 19:04:41
    Temat: Re: Radio w telefonie komórkowym
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Michał Baszyński napisał:
    > poszukaj choćby używanego Sony ICF-SW7600. Robiony był w różnych
    > wersjach, osobiście kupiłem na ebay-u najstarszą i bardzo go sobie
    > chwalę. Wersja 7600G/GR jest ponoć jeszcze lepsza, bo posiada
    > synchroniczny demodulator AM.

    Ewentualnie Grundig YB 400 zamiast 80. YachtBoy 400 zwykle jest
    porównywany właśnie z Sony 7600. Oba mają podwójną przemianę, reszztę
    musisz poczytać w opisach ale nie spodziewaj się bardzo niskiej ceny, bo
    możesz się zdziwić. To są radia naprawdę solidnie zaprojektowane i
    wykonane, bez oglądania sie na cięcie kosztów.
    Maciek

  • 22. Data: 2009-07-10 19:22:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009 00:49:08 +0200, Piblokto wrote:
    >W tym:
    >http://www.datasheetdir.com/STLC2593+Bluetooth
    >FM wygląda na SDR.

    Software defined to moze niekoniecznie, ale faktycznie cyfrowe.

    Ech, co to sie porobilo...

    J.

  • 23. Data: 2009-07-11 06:35:51
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Rzeczywiście chodzi tylko o iPoda (model Touch).

    http://www.apple.com/ipodtouch/specs.html

    Ani słowa o radiu FM. :)

  • 24. Data: 2009-07-11 06:48:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009 17:03:01 +0200, entroper wrote:
    >Aha, jest jeszcze jedna opcja, niezbyt może mobilna, ale też tania -
    >Radmorowska przystawka KF 5421/5422. Podwójna przemiana, porządne filtry
    >zakresowe i zajebisty wygląd z lat 80, niestety bez PLL i to się
    >odczuwa...

    PLL mozna by dorobic ..

    J.

  • 25. Data: 2009-07-13 10:03:52
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 10 Jul 2009 10:14:21 +0200 "Krzysztof Tabaczynski"
    <k...@w...pl> napisał:

    >Czy ten Yacht Boy 80 ma podwójną przemianę częstotliwości.

    Szczerze mówiąc nie wiem, podejrzewam że aż takie zaawansowane to ono
    nie jest. Ostatecznie jest to (pomimo że jest wyposażony w BFO),
    sprzęt consumerski a nie profesjonalny.

    Jeżeli chodzi o słuchanie stacji KF to słychać głównie naszych
    sąsiadów (Rosja, Niemcy, Czechy/Słowacja), zarówno jeżeli chodzi o
    stacje amatorskie jak i radiofoniczne. Oczywiście na CW słychać
    dalsze, OIDP nieraz Skandynawia, USA się trafiały i inne dalekie
    rejony, ale teraz już nie pamiętam, nie robię nasłuchów. Udawało mi
    się też odbierać RTTY i faksy (pogodowe).
    Dodam że słuchałem w zasadzie tylko na antenie wbudowanej w radio.
    Dołączenie będacej w zestawie z radiem anteny longwire w domu powoduje
    że zbiera ona wszelki możliwy syf - sygnał odbieranych stacji jest
    mocniejszy ale SNR zdecydowanie spada - trzeba by w terenie spróbować.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 26. Data: 2009-07-13 10:21:42
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    <k...@w...pl> napisał:

    >japońskich i koreańskich, bo zna te języki. Czy ten Yacht Boy 80 ma
    >podwójną przemianę częstotliwości. Chciałbym mu kupić coś dobrego...

    Tu jest porównanie (nie moje) kilku obiorników:
    http://www.sq5izm.republika.pl/test.htm

    Co do YB80, to kiedyś już napisałem na grupie o nieco o nim:
    http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/ms
    g/00dd82d9e0940d95

    Cały wątek:
    http://groups.google.pl/group/pl.misc.elektronika/br
    owse_frm/thread/3027f17ae0a180e/

  • 27. Data: 2009-07-13 11:39:07
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://www.sq5izm.republika.pl/test.htm
    >
    > Co do YB80, to kiedyś już napisałem na grupie o nieco o nim:

    Bardzo dziękuję!
    Tego mi trzeba było... :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 28. Data: 2009-07-17 07:32:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piblokto" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam podobne wrażenie (W200i). Kawałek skłębionego kabla od
    > słuchawek
    > jako antena i odbiór stereo bez zakłóceń.

    Hm, a ja mam k550 i odbior jest .. taki sobie.

    A w dodatku mam wrazenie ze radio dosc duzo pradu ciagnie.

    J.