  • Data: 2009-08-10 08:05:43
    Temat: Re: RZEŹNIK LCD i kalibracja monitora
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-08-09 20:44:13 +0200, Tans <.@.> said:

    > http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png
    >
    > Jak powinien wyglądać ten obrazek na prawidłowo skalibrowanym monitorze?

    Szare paski na całej powierzchni monitora.

    > Jak prawidłowo przeprowadzić kalibrację monitora EIZO CE240W (mam
    > dostęp do kalibratora ONE DISPLAY)?

    Za pomocą ColorNavigatora.

    > Pierwszy raz spróbowałem metodą "next -> next -> next -> finish" i
    > wyszło tak, że widać przerywane magentowo-żółto-cyanowe paski pionowe,
    > jasne na górze i przechodzące w czerń na dole.

    To teraz poprzesuwaj głowę góra-dół i lewo-prawo. To niestety jest wada
    matryc *VA, zwłaszcza o dużej powierzchni - katy nie są rewelacyjne.
    zmiany są daleko mniejsze niż na TN, ale wystarczające, aby na takim
    obrazku trikowym wychodziły przebarwienia. Na moich CG241W (zasadniczo
    ta sama matryca co w CE) jest podobnie.

    > Oczywiście ustawiłem gammę na 2.2. Co powinienem bezwzględnie
    > przeczytać i wcielić w życie, aby kalibracja była bardziej efektywna
    > niż to co osiągnąłem powyższą metodą?

    Ale skąd wniosek, że kalibracja jest nieprawidłowa? ;-)

    de Fresz