  • Data: 2013-01-15 03:05:07
    Temat: Re: ROTLF
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-15, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Jakiś program o unijnych dotacjach robili chyba Holendrzy - w naszej
    > telewizji pokazywali urywki dotyczące Polski.
    > Wybudowali gdzieś kilometry ekranów dźwiękochłonnych oddzielających
    > autostradę od lasów i nieużytków.
    > Przyznali też dofinansowanie na aquapark w miejscu gdzie nieopodal był inny
    > aquapark (też chyba budowany za unijne) i oba w takiej lokalizacji że nikt
    > nie korzysta.

    Hint: kto naprawdę przyznaje kasę.

    Decyzje o tych dotacjach nie zapadają w Brukseli, tylko w administracji
    lokalnej (czasem żenująco niskiej: np w gabinecie starosty). No a jeśli
    taki wieśniak w krawacie decyduje o milionach, które można zabrać
    z bliżej nieokreślonego worka i wcisnąć komuś żyjącemu niedaleko, to
    czemu nie? :)

    Gdyby papierki podpisywał ktoś wysoko, to kasa byłaby wydawana
    dużo lepiej, ale nie trafiałaby do małych wiosek itp, a tam się
    naprawdę przydała.
    Tzn. ja mogę powiedzieć, że główny wkład dotacji EU w moje życie,
    to stypendium i lepszy sprzęt na studiach. Pewnie przeżyłbym bez.
    Ale dla mieszkańców pewnej wiochy, którą czasem odwiedzam, dotacje
    EU to wodociąg, asfalt i przejście w technologii rolniczej z XIX
    do XXI wieku (tzn. z konnego wozu do nowoczesnego ciągnika -
    z pominięciem Ursusów itp :)).

    > Skoro można robić takie rzeczy, to i można kupić spektrometry.

    Sprzęt naukowy jest z programów naukowych, więc nie należy go porównywać
    z aquaparkami czy fotoradarami. Naukowiec pisze zgłoszenie projektu,
    które oceniają urzędnicy i inni naukowcy. Jeśli potencjał jest, to
    kasa przychodzi. Zazwyczaj ocenia się potencjał odkryć, a nie
    użyteczność.

    Co bardzo istotne: dotacje naukowe są na 100%, więc można brać i się
    nie martwić (dotacje na infrastrukturę są zazwyczaj na 50-75%).

    pozdrawiam,
    PK