  • Data: 2014-06-25 14:10:30
    Temat: Re: ROHS II a wyroby medyczne
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości
    news:53aab75b$0$2149$65785112@news.neostrada.pl...

    > Mało tego, znalazłem taki dokument:
    > http://legislacja.gov.pl/dokument/152764
    > Jest to projekt ww rozporządzenia, w którego uzasadnieniu jest
    > wprost podane (strona 1 uzasadnienia, szósta całego dokumentu),
    > że dyrektywę stosuje się do wyrobów medycznych, ale spod ustawy
    > są wyłączone. Ja to rozumiem tak, że władze polskie wiedzą
    > o niezgodności rozporządzenia z dyrektywą i mają to gdzieś.

    A bo to jedna rzecz którą mają gdzieś.
    Mieli obowiązek wdrożyć ROHS2 jakoś do pierwszych dni stycznia 2013 (czas
    mieli od 2011), a zrobili to kilka miesięcy później.

    > No i tu dochodzimy do meritum: czy polski producent wyrobów
    > medycznych ma obowiązek stosować ROHS od 22 lipca?

    A bo ja wiem :).
    Skoro może się (według woli) powołać na co chce to by wychodziło, że nie
    musi. Ale ja już się kilka razy przekonałem, że moja logika jest jakoś mało
    spójna z urzędniczą.

    > Ciekaw jestem Waszych opinii.

    Krew mnie zalewa ile razy widzę/słyszę ROHS.
    Cały czas liczę, że może będzie jak z choinkami. Najpierw sztuczne były
    ekologiczne a teraz te naturalne.
    Może kiedyś wrócimy też do naturalnego lutowania.
    P.G.