  • 21. Data: 2009-01-20 19:01:44
    Temat: Re: RAW dla początkującego
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Ajgor wrote:

    > A wszystkie robily to samo, tylko mialy suwaki w innych miejscach. No

    Chyba raczysz żartować?! ;)

    > i oprogramowanie Canona
    > nie wymaga Photoshopa jako hosta do pluginow...

    Mowisz o LR?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 22. Data: 2009-01-20 19:20:22
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > A wszystkie robily to samo, tylko mialy suwaki w innych miejscach. No i
    > oprogramowanie Canona

    naprawdę nie widzisz różnicy w plikach powstających z tych programów?

    > nie wymaga Photoshopa jako hosta do pluginow...
    widziałes kiedykolwiek wogóle RSE?

  • 23. Data: 2009-01-20 21:10:57
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    Dziękuję wszystkim którzy się wypowiedzieli, mimo że niewiele mi to
    rozjaśniło :(
    Ciężka sprawa.
    TM

  • 24. Data: 2009-01-20 21:20:40
    Od: kugel <s...@s...pl>

    W jednym z poprzednich wątków koledzy podpowiedzieli mi , że warto
    ściągnąć program Picasa (obecnie mam wersję 3). Zrobiłem to i jestem
    bardzo zadowolony. Na moim obecnym "poziomie" w zupełności mi wystarcza.

    kugel

  • 25. Data: 2009-01-20 21:21:15
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 20 Sty, 18:50, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@send.no.spam>
    wrote:

    > Ja mam Canona i nie dostalem nic co by się _nadawało_ ;-)

    Tak z ciekawości. Jakie dyskwalifikujące brakiw stosunku do innych
    programów ma DPP - bo może się przerzucę. Poważnie pytam.

    --
    Mirek

  • 26. Data: 2009-01-20 21:21:20
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    TM wrote:
    > Dziękuję wszystkim którzy się wypowiedzieli, mimo że niewiele mi to
    > rozjaśniło :(
    > Ciężka sprawa.

    Łatwa. Program ma zrobic pod twoje duktando to co usiluje zrobic aparat
    zapisujac JPGa. Aparat zgaduje, upraszcza itp. (czyli robi na "odwal sie"),
    ty masz szanse zrobic to pozadnie...

    PS: Wymagane doswiadczenie! Do tej pory wywoluje stare RAWy w coraz to
    lepszy (IMO) sposób.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 27. Data: 2009-01-20 21:23:32
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 20 Sty, 22:10, TM <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Dziękuję wszystkim którzy się wypowiedzieli, mimo że niewiele mi to
    > rozjaśniło :(
    > Ciężka sprawa.
    > TM

    :-o
    No cóż, jak chcesz to zadaj jakieś konkretne pytania na priv. Ja też
    się przesiadłem z analoga ze trzy lata temu, mało co jeszcze umiem, to
    mnie cudza niewiedza nie irytuje ;), więc co się dowiedziałem to
    powiem :D
    --
    Mirek

  • 28. Data: 2009-01-21 06:35:44
    Od: j...@a...at

    On 20 Jan., 22:21, Mirek <m...@p...pl> wrote:

    > Tak z ciekawości. Jakie dyskwalifikujące brakiw stosunku do innych
    > programów ma DPP - bo może się przerzucę. Poważnie pytam.
    >
    > --
    > Mirek

    ja dopatrzylem sie dwoch , z ktorych jedna zostala usunieta w
    najnowszej wersji - jest do sciagniecia z canon.com

    1. slaba redukcja szumow - jak powiedzialem usunieto te slabosc
    wprowadzajac redukcje szumow luminancji - teraz porownywalna
    skutecznosc z innymi programami
    2. brak mozliwosci obrotu zdjecia o dowolny kat.

    ale sa zalety i to powazne.

    b szybka i wygodna praca , swietna ergonomia - duza oszczednosc czasu
    przy obrobce wiekszej liczby zdjec.

    mozliwosc manipulowania obrazem bezposrednio za pomoca krzywych ( ja
    wole od manipulacji suwakami , ktore ostateczne tez prowadza do zmian
    na krzywych RGB).

    odnosze wrazenie , ze bardzo skuteczna na poziomie raw regulacja
    ostrzenia i kontrastu , obraz pozostaje ciagle jakis taki naturalny
    nawet w oozeniu max suakow . .

    Mam takie podejrzenie i wrazenie choc trudno doslownie uchwycic
    dlaczego tak jest , ze canon dla swoich rawow jednak daje jakby
    bardziej naturalne zdjecia. Ostatecznie to kwestia algorytmow - akurat
    te w canonie jakos mi leza.

    w sumie po przetestowaniu paru programow w 90% pozostalem przy canonie
    ze wzgledu na fantastyczna ergonomie i mozliwosc pracy krzywymi w
    pozostalych ok 10% LTR jesli potrzebuje obrocic obraz ., lub przy
    portrecie z bliska ,
    LTR na jedna fajna funkcje . bardzo fajna -mozliwosc wprowadzenia
    rozmycia , przy czym obraz pozostaje ciagle ostry - przydatne przy
    portrecie staruszek ;-)

  • 29. Data: 2009-01-21 07:35:48
    Od: "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl>

    On 20 Sty, 22:10, TM <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Dziękuję wszystkim którzy się wypowiedzieli, mimo że niewiele mi to
    > rozjaśniło :(
    > Ciężka sprawa.

    Bo spor jest rownie filozoficzny jak w przypadku tego co wybrac -
    Canona czy Nikona :-)
    Jezeli nie masz zadnego doswiadczenia to wybierz losowo jeden sposrod
    tych ktore sa chwalone, naucz sie go obslugiwac i bedziesz zadowolony.
    Zaden program nie zrobi za Ciebie dobrego zdjecia ;-)

    Pozdro

    L'e-szczur

    Pozdro

    L'e-szczur

  • 30. Data: 2009-01-21 07:36:49
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 21 Sty, 07:35, j...@a...at wrote:

    > 1. slaba redukcja szumow - jak powiedzialem usunieto te slabosc
    > wprowadzajac redukcje szumow luminancji - teraz porownywalna
    > skutecznosc z innymi programami
    Redukajca szumów luminacji była DPP od baaardzo dawna. Ostatnio
    zminiło się natomisat (IMHO na korzyść sterowanie tą funkcją)

    > 2. brak mozliwosci obrotu zdjecia o dowolny kat.
    Dokładnie. Ogólnie brak korekty poziomowania i korekty geometrii
    zdjęcia na poziomie RAW jest moim zdaniem najważniejszą luką tego
    pakietu.
    Ale nie posunąłbym się do stwierdzenia, że to ko dyskwalifikuje i że
    się do niczego nie nadaje.

    pozdrawiam
    --
    Mirek