  • Data: 2012-09-21 12:40:04
    Temat: Re: R7850, AMD HD3D i kabel HDMI 1.4a/1.3b
    Od: Michal <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-17 09:24, Chris pisze:

    > No właśnie nie jestem tego pewien bo przy 3D muszą iść równolegle 2
    > obrazy i być może 1.3 nie4 daje rady,

    Jeszcze raz - wg moich informacji to tylko druty, zero elektroniki, a
    szybkość przesyłu i zegar dla obu są jednakowe.

    > w końcu po coś został opracowany standard 1.4 właśnie dla 3D.

    PO STRONIE AKTYWNEJ (urządzenia).
    W międzyczasie przetargałem monitor 3D do drugiego pokoju i podłaczyłem
    do stacjonarnego BluRaya3D NA TYM SAMYM KABLU 1.3b. Film 3D odtwarza się
    poprawnie. W PC nie mam czytnika BD (nie widzę potrzeby) więc nie mam
    jak sprawdzić, tym niemniej jakaś zajawka kilkunastosekundowa
    3840x1080 SBS odtwarza się poprawnie.

    BTW:
    Jest gdzieś w sieci legalny content - obraz dysku demo BluRay3D by to
    podmontować na napędzie wirtualnym i sprawdzić bez fizycznego BD ROM w
    komputerze (pirackie ripy BD 3D z oczywistych względów pomijam)?

    > Proponuję iść do sklepu i kupić najtańszy kabel 1.4 i sprawdzić :)

    Trochę bez sensu - jak rozpakuję to już nie oddam, w domu mam z 6
    przyzwoitych kabli HDMI 1.3b i na 99% jestem przekonany, że to nie wina
    kabla. Szukam tylko potwierdzenia lub wytknięcia błędu w rozumowaniu, a
    nie tego co nam wciska marketing (pomiędzy KABLAMI HDMI HighSpeed nie ma
    AFAIK fizycznej różnicy, a czy są oznaczone jako HDMI 1.3b czy 1.4a
    zależy głównie od tego, kiedy zostały wyprodukowane, bo fizycznie są
    jednakowe).

    > :) Ja pozbyłem się większości filmów DVD i powoli przechodzę na BD albo
    > MKV :)

    Wiesz - wymiany wszystkiego na BD nie przewiduję. Przez ~15 lat w
    kolekcji zebrało mi się ~1500 DVD i kupowanie tego drugi raz na BD jest
    ekonomicznie średnio uzasadnione, nie mówiąc już o tym, że wiele co
    bardziej niszowych tytułów na BD jest niedostępna.
    A co do tych MKV - też bym najchętniej część przerzucił z płyt DVD na
    NAS (lada chwila wyjdzie Handbrake i x264 z obsługą OpenCL), obawiam się
    jednak by potem nie tłumaczyć się "za niewinność". Na szczęście
    bezpośrednio karnistyką nie zajmuję się, ale z tego co się napatrzyłem w
    czasie szkolenia, to w opiniach biegłych z tego zakresu zasadą jest
    "domniemanie winy".

    > No to nie wiem .. ja bym poszedł i kupił inny kabel, w końcu to nie
    > majątek.

    Majątek nie, ale na 99% jestem przekonany że to nic nie da, a nie lubię
    góry elektronicznych śmieci.

    --
    /MB