  • Data: 2016-08-08 17:38:04
    Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.08.2016 o 15:18, slawek pisze:
    > samo
    > Wisły,
    >
    > Nota bene, kibice Wisły i Cracovii postanowili się pojednać. Zdziebko
    > szokujące, ale jednak. Gdy umarł JP2.

    Oczywiście, wszyscy wtedy się zapisali do pokolenia JP2. Okazuje się, ze
    jednak że był to stan nietrwały.

    > Profesjonalizm w użyciu C/C++/czegokolwiek to nie bycie fanem hejtujacym
    > wszystko co nie jest C/C++/czymkolwiek.

    Z drugiej strony są tam ludki którzy zawodowo zajmują się pisaniem w
    c/c++ i przychodzi do nich człowiek, który chce adwokacić na rzecz
    jakiegoś umierającego języka. O czym maja z nim rozmawiać?

    > Akurat sposób przekazywania
    > parametrów w C jest niezbyt doskonały. W szczególności: złym pomysłem są
    > tzw. parametry wyjściowe (dziedzictwo po Fortranie itp.) - pod tym
    > względem Java jest dużo bardziej ogarnięta. Choć to pytanie może wydawać
    > się dziwne, to czy znasz klarowną odpowiedź: dlaczego tyle papieru itp.
    > potrzebne jest na tłumaczenie czym są typy zmiennych i wskaźniki w C...
    > choć celem nie jest napisanie sonetu w n-tysięcy LOC, a jedynie
    > zrobienie czegoś trywialnego (jakieś LED w Arduino, obliczenie CRC,
    > interpolacja najbliższą wartością z tablicy...)???

    Z tego, że istnieją zadania do których nie trzeba struktur, unii czy
    wskaźników, nie wynika że te typy są w c niepotrzebne. Razi cię że przy
    programowaniu atmelka używasz języka, w którym jest wiele niepotrzebnych
    ci konstrukcji, to użyj mikrobasica czy micropythona.

    > Czy zamiast medytacji nad C nie lepiej po prostu użyć czegoś bardziej?
    >
    > I z góry uprzedzam: da się. Patrz Python i nie tylko.

    I napisać źródło linuksa w Pythonie :)

    > Nawet w C da się #define a (*aptr)
    >
    > Potem można pisać
    > int fun(int a)
    > {
    > return 1000 / a;
    > }
    >
    > Bez potrzeby męczenia się z *a i dziwadłami w rodzaju 1000 / *a

    Możesz sobie także zdefiniować begin i end. Tylko po co?

    --
    pozdrawiam
    MD