  • 1. Data: 2011-02-19 13:40:52
    Temat: Pytanie projektowe, przetwarzanie raportow
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Mini silnik do wykonywania raportow.
    Jakis prosty naglowek z kilku danych, jakas kwerenda (tabelka).
    Formatowane wylacznie automatycznie, zadnego projektowania GUI.
    Wyjscie tego na kilka mediów:
    XHTML
    PDF
    Clipboard dla Excella
    itd

    Zaprojektowany obiektowo. Dokladnie to Java, ale nie pytam o elementy
    jezykowe, obszerne fragmenty tej filozofii w przyszlosci do powtorzenia
    w C++.

    Czy lepiej jest patrzec, co do tych wymiennych postaci wynikowych:
    a)
    jedno Engine wywoluje -> wymienny OutputWriter (Xhml, Pdf, Clipboard,
    CVS itd)

    czy
    b)
    XhtlmEngine, PdfEngine itd : dziedziczy z AbstractEngine
    ktory jest zasilany jakims rodzajem
    DataProvider'a gdzie jest wiekszosc logiki oprocz formatowania

    Z góry uprzedzam, nie interesuje mnie gotowy silnik do raportow. Z
    fizycznymi operacjami mam dopracowane.

  • 2. Data: 2011-02-19 23:36:13
    Temat: Re: Pytanie projektowe, przetwarzanie raportow
    Od: Zbigniew Malec <a...@i...invalid>

    On Sat, 19 Feb 2011 14:40:52 +0100, Jacek Czerwinski wrote:

> [...]
    > ktory jest zasilany jakims rodzajem
    > DataProvider'a gdzie jest wiekszosc logiki oprocz formatowania

    a + b

    Engine wykonujący całą logikę związaną z przetwarzaniem dokumentu do jego
    abstrakcyjnej formy, do tego wymienny OutputWriter dziedziczący z
    AbstractWritera realizującego wspólną logikę związaną z renderowaniem
    raportu i do tego poszczególne konkretne podklasy.
    To oczywiście jeszcze zależy, co robisz w samym engine, a co w output.

    Ps. Przyjęło się ostrzegać przed crosspostingiem.

    Zbyszek Malec