  • 1. Data: 2011-03-17 13:23:46
    Temat: Pytanie o wymianę felg, opon i zbieżność
    Od: sim_co <s...@g...pl>

    Witam,

    Szykuje się do zmiany opon na letnie i felg. Mam alufelgi używane i nowe
    opony.
    Pytanie czy wystarczy, że oddam do jakiegoś warsztatu felgi, żeby
    sprawdzili, wyważyli i założyli na nie opony i później już sam sobie
    zmienię całe koła? Czy po takiej operacji wypadało by sprawdzić
    zbieżność kół, czy jeśli w tym momencie jest dobrze - na starych, to
    jest to zbędne?

    Pytam w sensie - czy nie lepiej zostawić auto z felgami i oponami do
    zmiany i niech już wszystko sprawdzą, zamontują?

  • 2. Data: 2011-03-17 13:39:01
    Temat: Re: Pytanie o wymianę felg, opon i zbieżność
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "sim_co" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytanie czy wystarczy, że oddam do jakiegoś warsztatu felgi, żeby
    > sprawdzili, wyważyli i założyli na nie opony i później już sam sobie

    tak (choć ja zawsze sprawdzam jeszcze ciśnienie, bo lenie pompują zazwyczaj
    "na czuja")

    >Czy po takiej operacji wypadało by sprawdzić zbieżność kół, czy jeśli w tym
    >momencie jest dobrze - na starych, to jest to zbędne?

    po wymienie kół nie musisz sprawdzać zbieżności
    ale po zimie i jeździe bo tym poligonie roboczo zwanym drogami - warto :)

    pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2011-03-17 13:43:44
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-03-17 13:23:46 sim_co

    > Pytam w sensie - czy nie lepiej zostawić auto z felgami
    > i oponami do zmiany i niech już wszystko sprawdzą, zamontują?

    Wg mnie nie warto teraz tego robić i potem babrać się samemu w
    wymianę. Zrób to na sezon, w takim wypadku założenie kół to dla
    serwisu "formalność" i nie liczą dużo więcej. Zmiana kół samemu
    do przyjemności nie należy.

    Wczoraj akurat rozerwałem gumę na dziursku wielkim jak green canyon
    (tak, widać tę dziurę nawet z kosmosu!). Napierw dojazdówka na
    drodze, a potem po powrocie do domu za jednym rzutem zmieniłem komplet
    na letnie. Wysiłek nie był wart ceny zapłaconej za to w serwisie.
    Choć niektórzy to oczywiście lubią. :P

    Jeśli chodzi o techniczny aspekt, to wyważając opony nie powinny
    się "rozważyć" (tylko lepiej na leżąco trzymać i z lekko
    obniżonym ciśnieniem). Zbieżności także nie robi się po zmianie
    opon... chyba że zaliczysz potężne dziursko, albo ogólnie ciężko
    auto użytkujesz.

    --
    Pozdor Myjk