  • 21. Data: 2013-12-17 09:28:23
    Temat: Re: Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:

    > Ktoś Ci tu zalecił pompować do 2,2. Założył, że auto stoi w ogrzewanym
    > garażu, gdzie jest 20°. Jeśli mróz sięgnie -20, to spadek temperatury o
    > 40K spowoduje spadek ciśnienia w oponie o 1/7, czyli właśnie ok. 0,3b.

    Z ciekawości - skąd ta zależności (40K = 1/7 ciśnienia)?

    > Podsumowując: Nie przejmuj się, byle byś nie jeździła na flakach.
    > 1.8-2,2 jest do przyjęcia, póki nie robisz 10k miesięcznie z
    > prędkościami bliskimi maksymalnej.

    Ja osobiście daję trochę mniej niż nominalnie - spalanie trochę rośnie,
    zużycie opony rośnie, ale przyczepność też rośnie, a zimą (prawdziwą
    zimą a nie taką jak mamy teraz) to przyczepność jest słabą stroną.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 22. Data: 2013-12-17 09:57:11
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-17 09:28, Adam Wysocki pisze:

    > Z ciekawości - skąd ta zależności (40K = 1/7 ciśnienia)?

    P*V/T = const.
    Równanie Clapeyrona.
    Oczywiście T jest w kelwinach, od zera absolutnego.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 23. Data: 2013-12-17 10:08:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sqlwiel,

    Tuesday, December 17, 2013, 9:57:11 AM, you wrote:

    > P*V/T = const.
    > Równanie Clapeyrona.
    > Oczywiście T jest w kelwinach, od zera absolutnego.

    A ciśnienie też nie powinno być absolutne?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2013-12-17 10:31:27
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > A ciśnienie też nie powinno być absolutne?

    Powinno :) Umkło mię.
    Inaczej, to "zupełny flak", czyli 0 barów na ciśnieniomierzu oznaczałoby
    nieskończoną objętość. Ale nic nie jest doskonałe (jak gaz w równaniu
    Clapeyrona), ja też nie.
    A więc 1/7 liczymy od 3b, czyli spadek o ok. 0.4b.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 25. Data: 2013-12-17 23:34:52
    Temat: Re: Re[2]: Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    d...@g...com
    *Użytkownik* napisał(-a):

    > Super. Tak spytałem bo tej zimy opony zimowe jeszcze by mi się nie
    > przydały.

    Ja pierdziu... 3KB cytatu dla jednej linii odpowiedzi :/

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 26. Data: 2013-12-18 00:21:33
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-12-17 23:34:52 niejaki Big Jack napisał:
    > W wiadomości
    d...@g...com

    > Ja pierdziu... 3KB cytatu dla jednej linii odpowiedzi :/

    on tak ma - przyzwyczaj się albo skilluj

    --
    P0zdrawiam
    p0li