  • Data: 2013-12-17 07:32:40
    Temat: Re: Pytanie o ciśnienie w zimowych oponach
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-16 22:41, skodzia pisze:

    > Przepraszam, ale ja już nic nie pojmuję. W zimie mam pompować te 0.2
    > więcej czy 0.2 mniej?

    Niektórzy zalecają, żeby na śliskim (i np. na piasku) w oponie było o te
    0,2 mniej, niż zaleca producent (auta, a nie opony). Podobno wtedy
    lepiej trzyma. Nie wszyscy podzielają tę opinię. Np. ja pompuję do
    nominalnego (u mnie 2.0) i dopompowuję, jak (jeśli) mi zejdzie (na oko)
    do 1.8
    Ktoś Ci tu zalecił pompować do 2,2. Założył, że auto stoi w ogrzewanym
    garażu, gdzie jest 20°. Jeśli mróz sięgnie -20, to spadek temperatury o
    40K spowoduje spadek ciśnienia w oponie o 1/7, czyli właśnie ok. 0,3b.

    Podsumowując: Nie przejmuj się, byle byś nie jeździła na flakach.
    1.8-2,2 jest do przyjęcia, póki nie robisz 10k miesięcznie z
    prędkościami bliskimi maksymalnej.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.