  • Data: 2013-10-20 16:37:30
    Temat: Re: Pytanie dotyczące PE w urządzeniach przemysłowych
    Od: "Dariusz K. Ladziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adam Górski napisał:

    > Poza obudową ? Nie.
    >
    > Wszystko jest wewnątrz metalowych obudów podłączonych do PE.
    > Kilka kaset połączonych ze sobą kablami.
    > Nic nie wychodzi na zewnątrz.
    > Jest jednak wewnątrz kilka modułów wytwarzających z tych 24V np 1000V
    > lub 400V DC. Nie są to jakieś kW ale ale parę ładnych W jest.
    >
    > Kabel zasilający przyłazi z zewnątrz i jest podłączony do odpowiednich
    > pinów w zasilaczu - L , N, PE. PE idzie też na wszystkie metalowe części.
    > Z zasilacza wyłazi 24VDC i to jest rozprowadzane po wszystkich kasetach
    > wewnętrznie.
> [...]

    Nie wszystko złoto co się świeci, nie wszystko PE co żółtozielone... Po
    co niby patchpanel ethernetowy ma zacisk masy i nawet dołączają do niego
    badziewny (musiałem po swojemu dłuzszy dorobić) żółto - zielony kabelek?
    Ano po to żeby ewentualną elektrostatykę z ekranów przewodów STP
    sprowadzić w sposób gwarantowany do ziemi. Czasem też stosuje się zacisk
    uziemiający ze względu na zakłócenia radioelektryczne - generalnie jak
    pudło ma zacisk uziemiający to się go łączy do PE, jak nie ma - to się
    nie łączy bo nie ma czego...

    --
    Darek