    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie do serwisantów.
    Date: Mon, 22 Aug 2016 21:20:46 +0200
    <np3p8m$r4$1@news.chmurka.net> <np4ptk$18j0$1@gioia.aioe.org>
    <np4tfg$e1f$1@news.chmurka.net>
    <d...@g...com>
    <np7f9h$d8j$1@news.chmurka.net> <np7hho$1ctm$1@gioia.aioe.org>
    <np7iop$ehm$1@news.chmurka.net> <np7jbi$1fs9$1@gioia.aioe.org>
    <np7kgq$f5u$1@news.chmurka.net> <np7kv6$1imi$1@gioia.aioe.org>
    <np7l6s$fd9$1@news.chmurka.net> <np7ll4$66a$1@node1.news.atman.pl>
    <np90rm$vag$1@news.chmurka.net> <np9540$kp9$1@node1.news.atman.pl>
    <np96qv$1oi$1@news.chmurka.net> <np9a62$pqe$1@node1.news.atman.pl>
    <np9duf$4fi$1@news.chmurka.net> <np9f6b$uuk$1@node1.news.atman.pl>
    <np9l7m$71g$1@news.chmurka.net> <np9mdg$6ck$1@node1.news.atman.pl>
    <npekbs$1l1$1@news.chmurka.net> <npf8j8$qj8$1@node1.news.atman.pl>
    <npfgiq$c4t$1@news.chmurka.net>

    On 2016-08-22 20:34, Piotr Gałka wrote:
    > Ok rozumiem, ale oni napisali by te unit testy pod C# i chcieli abym ja
    > to odpalił, a ja nigdy nic z C# do tej pory.

    Insaluj Visuala 2010 Express. Módl się aby dało rade w nim skompilować
    ten kod (Masz starego XP...).

    > A ja im dostarczyłem źródło tego crc w C++, tylko oni "Nie pamiętam C++"
    > i dostarczyłem też działający program, który nawiązywał komunikację z
    > urządzeniem i wypisywał na ekranie każdą ramkę w postaci samego rozkazu
    > i potem ujętego w zaszyfrowanej ramce i również każdą odebraną ramkę i
    > wyłuskany z niej rozkaz.

    To nie są unit testy. Czasem się nadadzą ale nie są.

    Na marginesie: najczęsciej problem tego typu sprowadza się do
    signad/unsigned jesli kod jest poprawny.

    > Mój program jakby mieli Buildera 2010 to po prostu mogliby go kompilować
    > i debuggować.

    Wersja 7 bodaj była za darmo. INDY chyba mógła się tam zainstalować.
    Mineło z 10 lat od mojego ostatniego kontaktu i tutaj nie pamiętam
    dokładnie.

    > Nie do końca rozumiem, jak oceniasz jakość kodu.

    Doswiadczeniem tego typu firm z okolicy. Kilka razy pomagalem w
    diagnozie i pierwsze co musiałem zrobić to zamknąć oczy po paru
    sekundach bo mózg bolał. Z niezrozumiałej mi przyczyny firmy robiące w
    embedded robią okropną sieczkę zarówno w firmware jak i software.
    Zawsze, choć licze że trafie w końcu na jakąs kumatą.

    > Mogę Ci go wysłać do obejrzenia, ale nie wiem czy to ma sens i czy masz
    > na to czas.

    Wyślij jesli to nie tajne.

    > Oni (serwer) wysyłali ramkę na którą nie dostawali już odpowiedzi -
    > czyli nie dostawali żadnej odpowiedzi na swoje działania.

    Unit testy. Dostarczasz wzorce zapytania i odpowiedzi i oni mają takie
    wygenerować w kodzie. Dokładnie, bajt po bajcie co ma zostać odesłane na
    dane zapytanie. Gdyby to mieli latwiej by im było debugować program in
    vitro.

    > mi gość napisał (w liczbie mnogiej), że oni przetłumaczyli moje źródło
    > crc na C# i nie widzą błędu i mi to w C# przysłał to w sumie wskazując
    > błąd odpisałem, że "ręce człowiekowi opadają".

    Znowu: brak unit testow na CRC. W dodatku prawda jest taka że używalnych
    powszechnie CRC jest może kilka i tyle. Ide o zaklad że gotowce sa w C#
    w jakiejś bibliotece.

    > Pewnym problemem jest to, że jak puszczą komunikację urządzenia z moim
    > programem to mają wszystko wypisane bajt po bajcie na ekranie (i w pliku
    > trace), ale jak próbują sami się komunikować to transmisja już jest
    > inna, bo urządzenie wyśle inną liczbę losową. Według mnie oni powinni
    > (nie mając Buildera) na podstawie mojego trace zobaczyć, czy wyjdzie im
    > dokładnie taka sama odpowiedź jak mój program odpowiadał. Ale oni jakoś
    > tak woleli do wszystkiego podchodzić chaotycznie i metodą prób i błędów.

    Unit testy ... na tym wlasnie polega problem. Pisanie programu
    sterującego urzadzeniem powinno odbywać się bez tego urzadzenia. Zawsze.
    Tylko wtedy mozna mówić o poziomie abstrakcji zapewniającym jakiś rodzaj
    tesowania (powtarzalnego). Zrobiłeś błąd dając im do reki hardware.
    Powinni dostać samą dokumentację a wtedy wpadli by sami na to żeby
    napisać testy, mocki, emulatory. :D

    Wiem ze moje rady są nic nie warte i to tylko narzekanie. Ale może
    przydadzą sie na przyszłość.