  • Data: 2012-11-22 13:55:21
    Temat: Re: Pytanie do krotkofalowcow - 433MHz oraz 868MHz
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-22 13:36, Kernel Panic pisze:

    > Tzn? Może niezbyt ładnie to ująłem, ale jeśli chodzi o IEEE 802.15.4 to
    > dla pasma 868 MHz jest tylko jeden kanał.
    > http://www.ieee802.org/15/pub/TG4.html
    >
    > "16 channels in the 2.4GHz ISM band, 10 channels in the 915MHz I and one
    > channel in the 868MHz band."
    Prawo w Polsce czytałem kilka lat temu, ale jeszcze coś pamiętam.
    Ogólnie pasmo ISM jest podzielone na szereg podpasm w zależności od
    zastosowania (typ modulacji) i współczynnik wypełnienia czasowego pasma,
    od 0.1%, 1%, 10% i bliski 100% są odpowiednie ograniczenia.
    Ograniczeniem też jest moc nadawania, zależnie od zastosowania.
    Wybierasz sobie podpasmo, ustalasz jaka ma być Twoja szerokość kanału,
    zależna od szybkości transmisji i typu modulacji i nadajesz. Jak
    zmieścisz się ze swoim kanałem w podpaśmie odgraniczonym prawem to
    możesz mieć "wiele kanałów".
    Ograniczeniem zakłóceń przy tej technice jest niska moc urządzeń i z
    założenia niski zasięg.

    > Pozdrawiam
    Pozdrawiam również,
    K.