eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPytanie do Atlantisa innych co kombinuja ze sterowaniem dla int. domRe: Pytanie do Atlantisa innych co kombinuja ze sterowaniem dla int. dom
  • Data: 2014-03-18 19:14:04
    Temat: Re: Pytanie do Atlantisa innych co kombinuja ze sterowaniem dla int. dom
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-16 12:22, Marek pisze:

    > Ostatnio pisałeś trochę w temacie układów sterowania (ihome), czy
    > zastanawiałeś się nad komunikacją z układami wykonawczymi przez linie AC
    > 230 z układem transciever'a tda5051? W nocie aplikacyjnej jest kilka

    Myślałem o tym, ale dość szybko odrzuciłem tę koncepcję z kilku powodów.
    Po pierwsze mam w domu instalację trójfazową - różne części budynku są
    zasilane z różnych faz. W związku z tym tak czy inaczej musiałbym całość
    połączyć jakąś nadrzędną magistralą.
    Po drugie na chwilę obecną moje założenia są dosyć skromne - kilka
    węzłów z triakami, do których podłączone będą LED-y. Takie układy byłyby
    fajne, gdybym chciał umieszczać moduły sterujące przy poszczególnych
    urządzeniach elektrycznych. Tyle tylko, że to dość mocno zwiększyłoby
    koszty całej imprezy.
    Po trzecie jako radioamator (i miejmy nadzieję już niedługo
    krótkofalowiec), obawiałbym się zakłóceń generowanych przez kawałek
    prostego, nieekranowanego kabla ze składową w.cz.

    > Przykłady z noty aplikacyjnej są tak proste, że wygląda to na zbyt
    > piękne, aby było prawdziwe...

    Dlaczego nie? Takich czasów doczekaliśmy. Noty aplikacyjne kontrolerów
    Ethernet albo CAN są równie banalne.