  • 1. Data: 2010-05-17 09:06:33
    Temat: Punto 2 nie odpala - jakiś dziwny opór wyczuwam
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Witam, w piątek po sporej ulewie odstawiłem auto do garażu. Dziś rano
    próbuję zapalić i nic - próbuje ledwo co kręcić, coś przy tym "pika",
    lekko pogwizduje i to na tyle. Akumulator wygląda na sprawny (jest w
    miarę nowy, a i zielonym okiem świeci).
    Pewnie go zawiozę do mechanika - pytanie tylko co się mogło stać?

    Zastanawia mnie ten opór na który ewidentnie musi rozrusznik natrafiać -
    może alternator (słaby punkt punciaków) szlag po tej ulewie trafił i
    stawia opór podczas rozruchu? Jeśli tak, ile może taka naprawa kosztować?

    Punto 2 FL 2003, 1.2 8v, przebieg malutki: 40tyś km.

  • 2. Data: 2010-05-17 14:57:25
    Temat: Re: Punto 2 nie odpala - jakiś dziwny opór wyczuwam
    Od: MarMarK <m...@o...pl>

    On 17 Maj, 09:06, Przemolo <p...@g...pl> wrote:
    > Witam, w piątek po sporej ulewie odstawiłem auto do garażu. Dziś rano
    > próbuję zapalić i nic - próbuje ledwo co kręcić, coś przy tym "pika",

    Jak masz alarm, to on może "pikać". A to oznacza że padł akumulator.

    > Akumulator wygląda na sprawny (jest w
    > miarę nowy, a i zielonym okiem świeci).

    Umówmy się, że to "zielone oko" pełni funkcję ozdobną ;)

    Wygląda to na rozładowany akumulator.
    Być może masz luźny pasek alternatora i ten pasek po zalaniu wodą
    zaczął się ślizgać.

    Pozdrawiam
    MK

  • 3. Data: 2010-05-17 15:00:53
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 17 May 2010 09:06:33 +0200, Przemolo napisał(a):

    > Pewnie go zawiozę do mechanika - pytanie tylko co się mogło stać?
    > .

    Zrzuc pasek z alternatora i spróbuj zapalić. Może coś się wyjaśni.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 4. Data: 2010-05-18 21:52:06
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    W końcu zapalił, elektryk nie stwierdził nieprawidłowści w działaniu
    alternatora i akumulatora. Potem jeszcze na chwile zapaliła mi się lampka
    ładowania i nie działało wspomaganie kierownicy. Po ponownym zapaleniu
    wszystko było już ok... wilgoć?

  • 5. Data: 2010-05-19 16:07:35
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > alternatora i akumulatora. Potem jeszcze na chwile zapaliła mi się lampka
    > ładowania i nie działało wspomaganie kierownicy. Po ponownym zapaleniu
    > wszystko było już ok... wilgoć?

    ja bym celowal chyba w akumulator i/lub alternator.... ale skoro elektryk
    spradzil ze dziala....

  • 6. Data: 2010-05-19 17:22:49
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ht0r19$dum$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > ja bym celowal chyba w akumulator i/lub alternator.... ale skoro elektryk
    > spradzil ze dziala....

    Wymien akumulator.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2010-05-21 06:15:23
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wymien akumulator.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Zderzaki też? ;)
    Napisałem, że aku jest ok.

  • 8. Data: 2010-05-21 21:22:49
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zderzaki też? ;)
    > Napisałem, że aku jest ok.

    Zderzakow nie musisz :-). Ale jak chcesz.

    Napisalem tak, poniewaz mialem podobny problem
    z Punto II FL do opisywanego przez Ciebie.
    Auto mialem od nowosci i od nowosci wystepowal ten problem.
    Auto bylo caly czas garazowane. Co 0.5 roku czyszczenie rozrusznika.
    Podobno sie brudzil - tak orzekl mechanik w warsztacie.
    Po 5 latach wymienilem akumulator i problem "ciezkiego" rozruchu
    zniknal. Ponadto nie mialem juz problemow ze wspomaganiem
    i zapalaniem lampki Check Engine.
    A poza tym akumulator tez mialem ok.

    Ja tylko sugeruje.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 9. Data: 2010-05-21 21:38:03
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

> [...]
    > Po 5 latach wymienilem akumulator i problem "ciezkiego" rozruchu
    > zniknal. Ponadto nie mialem juz problemow ze wspomaganiem

    U mnie czasem pojawia się charakterystyczne "wycie" lub pisk m.in. chwilę po
    zapaleniu - aku chyba nic do tego nie ma. Poza tym 1 przypadkiem, zapala od
    strzału żwawo kręcąc rozrusznikiem - myślałem więc o jednorazowej
    "blokadzie" alternatora, który się może zaciera czy coś.
    PS: Check się nie palił - raz tylko ładowanie ale zgasło po ponownym
    odpaleniu.