  • 11. Data: 2010-05-27 17:55:46
    Temat: Re: Pulsometr - metoda pomiaru
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jan Górski wrote:
    > W sumie możnaby zrobić taki na zasadzie pomiaru natężenia odbicia
    > widma (zakładając zmienną absorbcję) o 2 różnych długościach -
    > podczerwień i czerwony przy pomocy fotodiody. Sterowanie urządzeniem
    > powinno być sekwencyjne:
    > 1.dioda czerwona włączona-> pomiar,
    > 2.dioda podczerwona włączona-> pomiar,
    > 3. tło -> pomiar

    Nie przesadzaj. Śliczne wykresy z których widać znacznie więcej niż
    tylko częstotliwość można uzyskać na najzwyklejszym fotorezystorze +
    czerwonej diodzie. I tylko tyle. Do poskładania na kolanie razem z
    bylejakim wzmacniaczem w 30 minut. Zrobiłem kilka protoypów i każdy o
    dziwo działał od razu.

    Inna sprawa _co_ pokazywał ;)

  • 12. Data: 2010-05-27 21:52:27
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał:
    > Mam podobny zegarek - jeden z tych przyciskow jakby nie byl potrzebny -
    > mozna go w ogole nie dotytykac.

    Bodajze pierwszym (jednym z pierwszych) zegarkiem z miernikiem pulsu byl
    wypuszczony blisko 30 lat temu Casio BP-100.
    http://watches.gafortiby.com/watch/Casio_BP_100_900_
    Blood_Pressure_Monitor_watch/
    Ma on podwojny czujnik: elektryczny, dzialajacy na takiej samej zasadzie,
    jak urzadzenia do pomiaru EKG oraz optyczny. Zegarek ma maly wyswietlacz
    graficzny, na ktorym widac wykres pracy serca. Z poczatku podejrzewalem, ze
    to tylko efektowna animacja, ale okazalo sie, ze wykres naprawde pokazuje
    to, co rejestruja czujniki, w dodatku w przefiltrowanej postaci - generalnie
    widac tylko uderzenia serca, dopiero przy celowym wprowadzaniu zaklocen
    (zdejmowanie palcow z czujnikow itp.) na wykresie pojawiaja sie "smieci".

    Co ciekawe zegarek potrafi tez oszacowac zmiany cisnienia krwi.
    "But how does Casio use these sensors to measure blood pressure? Well, it
    does not. The watch obviously doesn't have a built-in cuff or air pump that
    can measure the real absolute blood pressure. Instead, it relies on a
    concept called "Pulse Wave Transit Time," or PWTT."
    www.nihonkohden.com/products/tech/pwtt/how.html

    --
    KILu