  • 1. Data: 2006-03-24 18:51:13
    Temat: Pula IP i podsieci
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Załóżmy, że wnioskuję o 256 numerów IP. Jeżeli są one na jednym łączu, to
    jaki sens ma podział na podsieci, zamiast wszystkie IP w jednym zakresie
    /24?
    Czy mając np cztery podsieci po 64 adresy mogę je przenosić pomiędzy łączami
    zachowując te same numery IP?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2006-03-24 19:18:29
    Temat: Re: Pula IP i podsieci
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 24 Mar 2006 19:51:13 +0100 I had a dream that Jan Werbiński
    <j...@j...com> wrote:
    >Załóżmy, że wnioskuję o 256 numerów IP. Jeżeli są one na jednym łączu, to
    >jaki sens ma podział na podsieci, zamiast wszystkie IP w jednym zakresie
    >/24?

    No jak ktoś chce fizycznie oddzielne segmenty sieci, to dzieli sobie
    adresację. Co w tym złego?

    >Czy mając np cztery podsieci po 64 adresy mogę je przenosić pomiędzy łączami
    >zachowując te same numery IP?

    Nie wiem, czy o to Ci chodzi, ale jak uzyskasz z RIPE swoje adresy i będziesz
    chciał z nimi gdzieś "pójść", to najmniejsza ilość adresów do sensownego
    rozgłaszania to właśnie /24.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 3. Data: 2006-03-24 19:53:25
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Fri, 24 Mar 2006 19:18:29 +0000 (UTC), Grzegorz Janoszka wrote:

    > No jak ktoś chce fizycznie oddzielne segmenty sieci,
    ...na poziomie trzeciej warstwy...
    > to dzieli sobie adresację.
    ...a jak drugiej, to nie dzieli.

    > Nie wiem, czy o to Ci chodzi, ale jak uzyskasz z RIPE swoje adresy i będziesz
    > chciał z nimi gdzieś "pójść", to najmniejsza ilość adresów do sensownego
    > rozgłaszania to właśnie /24.
    Przy czym kluczowe jest, żeby to były adresy PI, a nie PA - no i nie każdy
    provider pali się do rozgłaszania takich pojedynczych PI swoich klientów (z
    tego co słyszę, są wręcz bardzo oporni).

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 4. Data: 2006-03-24 20:22:50
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Szymon Sokół napisał(a):

    > Przy czym kluczowe jest, żeby to były adresy PI, a nie PA - no i nie każdy
    > provider pali się do rozgłaszania takich pojedynczych PI swoich klientów (z
    > tego co słyszę, są wręcz bardzo oporni).
    PA moze rozgłosic, PA to Provider Agregable czy jakos tak

    np. mozesz miec styk z 3 ISP i oni dadzą Ci 3 sieci /24 ale wspólnie
    agregowalne, tzn widziane jako twoje adresy, ale one nadal będą ich
    własnością.

    --
    pozdros
    icek

  • 5. Data: 2006-03-24 20:39:26
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Fri, 24 Mar 2006 21:22:50 +0100, icek wrote:

    > PA moze rozgłosic, PA to Provider Agregable czy jakos tak
    Nie czytasz ze zrozumieniem. Tak, PA może a nawet w praktyce musi, ale PA
    nie weźmiesz ze sobą, jeśli będziesz zmieniał providera (-> przeadresowanie
    całej sieci).

    > np. mozesz miec styk z 3 ISP i oni dadzą Ci 3 sieci /24 ale wspólnie
    > agregowalne, tzn widziane jako twoje adresy, ale one nadal będą ich
    > własnością.
    Ale nie o tym była mowa.

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O
    http://home.agh.edu.pl/szymon/ PGP key id: RSA: 0x2ABE016B, DSS: 0xF9289982 F
    How comes some people can write, but cannot read? H