eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
    Date: Sat, 10 Jul 2010 12:16:49 +0200
    Organization: -
    Lines: 47
    Message-ID: <2...@4...com>
    References: <10b15cyvi2x4m$.nmu6mjgjj406$.dlg@40tude.net> <i171f9$91o$1@news.onet.pl>
    <q0clq0058o61$.whakya8cug1w$.dlg@40tude.net> <i17n2r$5jc$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1278757004 30111 82.143.187.50 (10 Jul 2010 10:16:44 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Jul 2010 10:16:44 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2296067
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 9 Jul 2010 19:42:45 +0200, pavellz wrote:
    >A to ma w ogóle jakiekolwiek ekonomiczne uzasadnienie? W przypadku
    >zatłoczonych miast chyba łatwiej jest po prostu puścić co parę minut
    >zwykłego
    >Ikarusa po wyznaczonym buspasie, tworzyć strefy wyłącznie dla komunikacji
    >zbiorowej, zbudować linię tramwajową, pociąg etc.

    to nie takie proste, bo albo ja trzeba rozbudowac mocno, co jest
    drogie, albo zrobic stacje przesiadkowo-parkingowe.

    >W przypadku mało uczęszczanych tras z kolei koszty przerosłyby znacznie
    >potencjalne zyski.

    porownaj cene kilometra autostrady z cena 2km kabla :-)

    >Pozostaje także kwestia tego, że taką rewolucję
    >należałoby zrobić w bardzo krótkim czasie na większości dróg w danym obszarze,
    >bo nie wierzę aby ktokolwiek kupił taki pojazd, jeśli by miał świadomość,
    >że np. do Katowic może pojechać choćby dziś, ale nad morze dopiero
    >w perspektywie 10 lat. :)

    Niektorzy moze by kupili.
    Ale w pojezdzie to tez moze byc stosunkowo niedrogie, biorac pod uwage
    ze wkrotce wszystkie i tak beda mialy elektryczne wspomaganie
    kierownicy, a radar moze sie przydac i na zwyklej drodze jako asystent
    hamowania czy uzupelnienie tempomatu ..

    >W Polskich warunkach jest jeszcze problem dziur w jezdni, gdzie kabel
    >prowadzący po prostej doprowadzałby do konieczności regularnego ustawiania
    >zbieżności i wymiany amortyzatorów. ;)

    Kupujesz dobre auto i nie trzeba :-P

    Poza tym skoro sa juz takie dziury, to trzeba zrobic gruntowny remont
    i przy okazji mozna kabel polozyc.
    A w kablu mozna od razu rozpowszechniac informacje gdzie sa te dziury
    i samochody beda automatycznie zwalnialy :-)

    >A poza tym totalnym absurdem byłoby to, aby musieć grać w NFS
    >żeby pojeździć prawdziwym samochodem, bo w realu by się nie dało.
    >Ja się nie zgadzam! ;)

    Nie bedziesz mial nic do gadania - reczne prowadzenie jest zbyt
    niebezpieczne. A kto chce poszalec - na tor :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: