eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzyszlosc energetykiRe: Przyszlosc energetyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przyszlosc energetyki
    Date: Thu, 08 May 2014 13:04:27 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 38
    Message-ID: <lkfobs$43e$1@node2.news.atman.pl>
    References: <1fgocmsegz067.udyspuzf7nlm$.dlg@40tude.net>
    <lk0b7u$ofs$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <lk14ul$jij$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <lk3oal$71c$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <lk61i6$dug$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <lk63cj$fuo$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <lk65hv$ifc$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <4omngkhowkx8.1qjo3pgzfu64n$.dlg@40tude.net>
    <lk6guu$vda$1@node2.news.atman.pl>
    <c8m8me1d7zr1.ochc221cw59a$.dlg@40tude.net>
    <lkcngq$knf$1@speranza.aioe.org>
    <d...@g...com>
    <536a20f4$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkd8pd$jg8$1@node2.news.atman.pl>
    <536b1e67$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-81-145.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1399547068 4206 89.73.81.145 (8 May 2014 11:04:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 May 2014 11:04:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.5.0
    In-Reply-To: <536b1e67$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33626
    [ ukryj nagłówki ]

    On 08.05.2014 08:04, Marcin N wrote:
    > W dniu 2014-05-07 14:26, bartekltg pisze:
    >
    >> Są koncepcyjne plany rejsowego(!) samolotu o przelotowej 30km:)
    >
    > O! Ciekawe. Czy duże korzyści to może dać?

    Miało to trochę 'balistycznie' latać:)

    Poządnego artykułu nie mogę znaleść, ale kilku
    z tym kombinuje
    http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,W-Europie-powsta
    je-samolot-pasazerski-przyszlosci,wid,14135264,wiado
    mosc.html?ticaid=112b04
    Ten ma tylko 20km
    http://en.wikipedia.org/wiki/Reaction_Engines_A2

    Ten 30km chyba był japoński. Wstawiali tam jakaś
    gadkę o ekologicznym paliwie (wodór z dobrych chęci
    czy coś:) Może potem znajdę.

    Jakie korzyści? Większa prędkość bez nadmiaru spalania
    paliwa. Opór i siłą nośna są ze sobą powiązane,
    przy większych prędkościach opór koszmarnie rośnie,
    ale jak przeniesiemy się w rzadsze powietrze zmaleje,
    a siły nośnej (oczywiście przy odpowiedniej konstrukcji)
    wystarczy.

    A, uwaga na doskonałość aerodynamiczną, im szybciej tym gorzej:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lift-to-drag_ratio#Supe
    rsonic.2Fhypersonic_lift_to_drag_ratios
    dla mach 5 doskonałosc 6.4. O ile wzorek znów się nie łamie.


    Warszawa - NY - 3h.
    Warszawa - Jelenia Góra - 10h
    ;-)

    pzdr
    bartekltg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: