-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Przyszlosc energetyki
Date: Thu, 08 May 2014 13:04:27 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 38
Message-ID: <lkfobs$43e$1@node2.news.atman.pl>
References: <1fgocmsegz067.udyspuzf7nlm$.dlg@40tude.net>
<lk0b7u$ofs$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<lk14ul$jij$1@node2.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<lk3oal$71c$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<lk61i6$dug$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<lk63cj$fuo$1@node2.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<lk65hv$ifc$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<4omngkhowkx8.1qjo3pgzfu64n$.dlg@40tude.net>
<lk6guu$vda$1@node2.news.atman.pl>
<c8m8me1d7zr1.ochc221cw59a$.dlg@40tude.net>
<lkcngq$knf$1@speranza.aioe.org>
<d...@g...com>
<536a20f4$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
<lkd8pd$jg8$1@node2.news.atman.pl>
<536b1e67$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-73-81-145.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1399547068 4206 89.73.81.145 (8 May 2014 11:04:28 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 May 2014 11:04:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.5.0
In-Reply-To: <536b1e67$0$2156$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33626
[ ukryj nagłówki ]On 08.05.2014 08:04, Marcin N wrote:
> W dniu 2014-05-07 14:26, bartekltg pisze:
>
>> Są koncepcyjne plany rejsowego(!) samolotu o przelotowej 30km:)
>
> O! Ciekawe. Czy duże korzyści to może dać?
Miało to trochę 'balistycznie' latać:)
Poządnego artykułu nie mogę znaleść, ale kilku
z tym kombinuje
http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,W-Europie-powsta
je-samolot-pasazerski-przyszlosci,wid,14135264,wiado
mosc.html?ticaid=112b04
Ten ma tylko 20km
http://en.wikipedia.org/wiki/Reaction_Engines_A2
Ten 30km chyba był japoński. Wstawiali tam jakaś
gadkę o ekologicznym paliwie (wodór z dobrych chęci
czy coś:) Może potem znajdę.
Jakie korzyści? Większa prędkość bez nadmiaru spalania
paliwa. Opór i siłą nośna są ze sobą powiązane,
przy większych prędkościach opór koszmarnie rośnie,
ale jak przeniesiemy się w rzadsze powietrze zmaleje,
a siły nośnej (oczywiście przy odpowiedniej konstrukcji)
wystarczy.
A, uwaga na doskonałość aerodynamiczną, im szybciej tym gorzej:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lift-to-drag_ratio#Supe
rsonic.2Fhypersonic_lift_to_drag_ratios
dla mach 5 doskonałosc 6.4. O ile wzorek znów się nie łamie.
Warszawa - NY - 3h.
Warszawa - Jelenia Góra - 10h
;-)
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.14 13:16 Konrad Anikiel
- 08.05.14 13:29 bartekltg
- 08.05.14 13:49 Konrad Anikiel
- 08.05.14 14:13 bartekltg
- 08.05.14 14:55 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=