-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Przyszlosc energetyki
Date: Wed, 07 May 2014 14:26:20 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 46
Message-ID: <lkd8pd$jg8$1@node2.news.atman.pl>
References: <1fgocmsegz067.udyspuzf7nlm$.dlg@40tude.net>
<ljvt3t$a3k$1@node2.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<lk0b7u$ofs$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<lk14ul$jij$1@node2.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<lk3oal$71c$1@node2.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<lk61i6$dug$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<lk63cj$fuo$1@node2.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<lk65hv$ifc$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<4omngkhowkx8.1qjo3pgzfu64n$.dlg@40tude.net>
<lk6guu$vda$1@node2.news.atman.pl>
<c8m8me1d7zr1.ochc221cw59a$.dlg@40tude.net>
<lkcngq$knf$1@speranza.aioe.org>
<d...@g...com>
<536a20f4$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-73-81-145.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1399465581 19976 89.73.81.145 (7 May 2014 12:26:21 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 7 May 2014 12:26:21 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.5.0
In-Reply-To: <536a20f4$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33621
[ ukryj nagłówki ]On 07.05.2014 14:02, J.F wrote:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
>> O właśnie! Im szyciej latasz tym więcej powietrza nałapiesz. Dlatego
>> liczba Macha jest miarodajną choć nie absolutną miarą prędkości w
>> lotnictwie.
>
> No policzmy ... niech rakieta lapie slup powietrza 5m srednicy. 20m^2
> przekroju, powiedzmy 10km dlugosci.
> To by wazylo tu na dole jakies 250 ton. Z czego 50t tlenu.
> Ale na 20km juz tylko 2.5t
>
> Ile Bartek pisal - 1700t cieklego tlenu sie zuzywa ?
> To chyba tlumaczy czemu sie nie dodaje takiego silnika, szczegolnie ze
Ale prpponujemy tutaj (ok, nie pierwsi:) silnik zasilany tlenem
jako drugi stopień, gdzie pierwszym jest strzał z szyn,
albo wyniesienie samolotem (a wtedy też tlen z powietrza,
ale nie potrzeba takiej mocy chwilowej jak w rakiecie).
> dodanie na pewno wiazaloby sie z dodatkowym ciezarem ...
> a w dodatku nie wiem czy zawartosc azotu nie przeszkadza...
Pomaga. Tą samą ilość energii (ilość paliwa) lepiej wlać w większą
masę, gaz o tej samej energii będzie maił większy pęd, czyli
większy ciąg.
Azot w atmosferze ogranicza maksymalny ciąg, ale zwiększa
impuls właściwy.
> A SR -71 owszem, lata na 25km, ale ciag jesli dobrze licze ma ~30t.
Zauważ, że nie musimy lecieć pionowo w górę. Tak dość
płaską trajektorię, aby tlenu przy danej prędkości było
w sam raz.
Nie jest to oczywiste, że misi się udać, trzeba oszacować
ciąg i opór w funkcji prędkości i ciśnienia, (opór rośnie
szybciej, jak v^2, potrzebna moc jak v^3! A masa tlenu tylko jak v)
ale nie widzę wielkich powodów, dla których miałoby nie wyjść
bez liczenia.
Są koncepcyjne plany rejsowego(!) samolotu o przelotowej 30km:)
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 07.05.14 14:27 bartekltg
- 07.05.14 15:46 Jarosław Sokołowski
- 08.05.14 08:04 Marcin N
- 08.05.14 09:16 J.F.
- 08.05.14 13:04 bartekltg
- 08.05.14 13:16 Konrad Anikiel
- 08.05.14 13:29 bartekltg
- 08.05.14 13:49 Konrad Anikiel
- 08.05.14 14:13 bartekltg
- 08.05.14 14:55 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
- Działanie naczynia wyrównawczego
- Przenośny zbiornik ciśnieniowy
- Mały kogenerator gazowy
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=