eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzyszlosc energetykiRe: Przyszlosc energetyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przyszlosc energetyki
    Date: Wed, 07 May 2014 14:26:20 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 46
    Message-ID: <lkd8pd$jg8$1@node2.news.atman.pl>
    References: <1fgocmsegz067.udyspuzf7nlm$.dlg@40tude.net>
    <ljvt3t$a3k$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <lk0b7u$ofs$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <lk14ul$jij$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <lk3oal$71c$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <lk61i6$dug$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <lk63cj$fuo$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <lk65hv$ifc$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <4omngkhowkx8.1qjo3pgzfu64n$.dlg@40tude.net>
    <lk6guu$vda$1@node2.news.atman.pl>
    <c8m8me1d7zr1.ochc221cw59a$.dlg@40tude.net>
    <lkcngq$knf$1@speranza.aioe.org>
    <d...@g...com>
    <536a20f4$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-81-145.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1399465581 19976 89.73.81.145 (7 May 2014 12:26:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 7 May 2014 12:26:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.5.0
    In-Reply-To: <536a20f4$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33621
    [ ukryj nagłówki ]

    On 07.05.2014 14:02, J.F wrote:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    >> O właśnie! Im szyciej latasz tym więcej powietrza nałapiesz. Dlatego
    >> liczba Macha jest miarodajną choć nie absolutną miarą prędkości w
    >> lotnictwie.
    >
    > No policzmy ... niech rakieta lapie slup powietrza 5m srednicy. 20m^2
    > przekroju, powiedzmy 10km dlugosci.
    > To by wazylo tu na dole jakies 250 ton. Z czego 50t tlenu.
    > Ale na 20km juz tylko 2.5t
    >
    > Ile Bartek pisal - 1700t cieklego tlenu sie zuzywa ?
    > To chyba tlumaczy czemu sie nie dodaje takiego silnika, szczegolnie ze

    Ale prpponujemy tutaj (ok, nie pierwsi:) silnik zasilany tlenem
    jako drugi stopień, gdzie pierwszym jest strzał z szyn,
    albo wyniesienie samolotem (a wtedy też tlen z powietrza,
    ale nie potrzeba takiej mocy chwilowej jak w rakiecie).

    > dodanie na pewno wiazaloby sie z dodatkowym ciezarem ...
    > a w dodatku nie wiem czy zawartosc azotu nie przeszkadza...

    Pomaga. Tą samą ilość energii (ilość paliwa) lepiej wlać w większą
    masę, gaz o tej samej energii będzie maił większy pęd, czyli
    większy ciąg.

    Azot w atmosferze ogranicza maksymalny ciąg, ale zwiększa
    impuls właściwy.

    > A SR -71 owszem, lata na 25km, ale ciag jesli dobrze licze ma ~30t.

    Zauważ, że nie musimy lecieć pionowo w górę. Tak dość
    płaską trajektorię, aby tlenu przy danej prędkości było
    w sam raz.

    Nie jest to oczywiste, że misi się udać, trzeba oszacować
    ciąg i opór w funkcji prędkości i ciśnienia, (opór rośnie
    szybciej, jak v^2, potrzebna moc jak v^3! A masa tlenu tylko jak v)
    ale nie widzę wielkich powodów, dla których miałoby nie wyjść
    bez liczenia.

    Są koncepcyjne plany rejsowego(!) samolotu o przelotowej 30km:)

    pzdr
    bartekltg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: