  • Data: 2015-08-12 19:53:50
    Temat: Re: Przyszłość GSM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    badworm pisze:

    > Co znaczy porządnie? Z wbudowaną przejściówką z USB na RS232? Dziękuję,
    > w zastosowaniach przemysłowych wolę port szeregowy, choć oczywiście jest
    > wolniejszy. W pracy mam do czynienia z taką ilością urządzeń z FTDI czy
    > innym Profilic'iem na pokładzie, że czekam tylko aż mi się skończą wolne
    > numery portów COM...

    A co to za centralka? Bo pisząc to nie do końca wiedziałem o jakie
    centralki kol. Marudzącemu chodziło. Na myśl mi przyszła centralka
    alarmowa, z którą jakiś rok temu miałem do czynienia. Taka zwykła,
    domowa, żeby sobie ludzie sami to zainstalowali. Z możliwością
    powiadamiania przez SMS i PSTN, więc sporo do konfigurowania.

    Też mie uderzyła niekompatybilność -- tylko moja reakcja był inna:
    co za #$%@ w 2014 roku montuje port RS-232 w takim ustrojstwie
    dla zwykłych ludzi! Musiałem pojechać po przejściówke do domu.
    Oczywiście z nią zadziałało.

    Co znaczy porządnie? Gdyby wsadzili swoją przejściówkę, to by było
    o niebo lepiej. Przynajmniej klientów by nie straszyli, bo ci już
    nawet nie muszą wiedzieć co to za cudo ten RS i że są przejściówki.

    Projektant tego diwajsu był bardzo uparty, więc wszystko zrobił
    nieporządnie. Ja rozumiem RS-232 jako standard terminalowy. Podłączam
    beleco, telixa, minicoma, hyperterma czy co tam kto ma, zgaduję jaka
    prędkość, piszę "help" i dowiaduje się co dalej. Rzecz dobrze znana
    z jakichś routerów, switchy czy innych. Standard taki. A tu nie.
    Musi być program do klikania. A ten tylko na Windows. Co jak ktoś
    ma maca albo linuksa? Niechże by sobie nawet był ten program, ale
    niech on po ludzku gada przez ten er-es, a nie tajnym kodem!

    Dzisiaj nie ma co wydziwiać z jakimiś RS-232, albo nawet z USB.
    W takim urządzeniu dla ludzi, w którym jest sporo do konfigurowania,
    to się montuje RJ-45 i Wi-Fi. Byle telewizor to może mieć, a centralka
    nie? Albo drukarka. Nie mówię o routerze, bo to oczywiste. I do tego
    webserwer z przejrzystym i czytelnym menu. A jak ktoś chce byc bardzo
    do przodu, to doda apkę na Androida i iOS.

    --
    Jarek