    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przypominacz o włączeniu świateł w samochodzie
    Date: Mon, 13 Sep 2010 10:53:54 +0200

    W dniu 12.09.2010 23:50, Osadnik pisze:
    > Kilak razy udało mi się nie włączyć świateł w samochodzie (padam ofiara
    > silnego światła ulicznego i zauważam dopiero nocą że nie mam włączonych
    > świateł, za dnia tez czasem nie włączam bo nie widzę różnicy. Tak czy
    > inaczej, obowiązek jest, wiec myślę jak sobie pomóc.
    >
    > Ponieważ w aucie jest układ sygnalizowania o włączonych światłach i
    > otwartych drzwiach przy wyjętym kluczyku. Przydało by się coś w druga
    > stronę, sygnalizowanie dźwiękiem że świateł się nie włączyło podczas gdy
    > samochód ruszył. Pomogło by tu uniknąć niespodzianki jazdy na włączonych
> [...]

    A ja zaproponuje nieco inny pomysł, lecz nie jest to uniwersalny, nie
    wszędzie podpasuje, jest dodatkowo bardziej skomplikowany. Nie jest
    przeze mnie przetestowany - czysta teoretyka.
    Niektóre samochody mają funkcjonalność zamykania drzwi po przekroczeniu
    danej prędkości, przeważnie jest to 20..30km/h
    W moim samochodzie, w tym samym momencie włącza się alarm niezapiętych
    pasów(gdy nie mam ich rzeczywiście zapiętych)
    Trzeba by wyizolować ten sygnał gdzieś z drzwi puścić go na jakiś
    przerzutnik, czy coś podobnego, resetowany w momencie zapalenia świateł.
    Układ musi być zasilany z "+ po stacyjce" żeby nie piszczał jak zamykasz
    samochodu z zewnątrz.
    Układ będzie miał tą zaletę że nie zapiszczy od razu po włączeniu
    stacyjki, jak złączysz światła przed ruszeniem to się nie odezwie.